CB750 1978

peter_farmer

Die hard MF'er
16 sep 2002
624
0
Hoihoi, ik ben opzoek naar zijkapjes voor mijn CB750 uit 78. :]
Iemand toevallig ergens liggen??? :}
De staat is niet zo belangrijk, want ze worden toch overgespoten.......

Bedankt! *D
 
zijkapje1.jpg

zijkapje.jpg


Plaatje erbij is wel makkelijk natuurlijk...........
 
Eerder zoekers zijn oa. Jochem/Ralfie&ikzelluf

zie ook: Zijkapje


Wat iig helpt als je het type weet (F2 ?)


Sommige slopers hebben tegen woekerprijzen nog voor sommige typen.
Roukama ofzoiets heeft redelijke imitaties. (Jochem vindt ze te duur en niet mooi genoeg.)

Je kunt ook zelf gaan boetseren. (zie: zijkapjes zelf maken )
 
Nou eigenlijk wil ik de zijkapjes hebben, maar een kameraad gaf als alternatief om zelf leren-kapjes te maken(met veters bevestigen........)
 
Khou er toch meer van als ie er wat origineler uit ziet.
Kheb ook een F2 gehad... (die ik eigelijk wel weer terug zou willen)
Ik heb toendertijd ook stad en land afgezocht en stom toevallig ze op de Vehikel gevonden.
 
Nou moet ik wel toegeven dat ik hem niet in originele staat heb gekocht...

CB750.jpg


En hem ook niet in originele staat heb verkocht...

CB750n.jpg


Maar de gozer die hem overnam heeft hem weer origineel gemaakt en dat was eigelijk toch het mooiste.
 
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet wat voor type ik heb, een F1 of F2 :?

Waar kun je dat(aan)zien..... :) ......
 
Ik had er laatst eentje gekocht. 40 euro. Een dag later was ie er weer afggeflikkerd. '(

Goed vastmaken dus, als je ze vindt... :)
Laatst in Zweden nog wel een leuk alternatief gezien voor d eelektrische kant (die met zekeringen, spanningregelaar etc.): alles zat netjes verpakt in een tupperware-doos :)
 
Ja, dat kan ook natuurlijk....hahahahaha
Ik heb aan die kant maar wat ingespoten, voor het geval, maar 100% dekking is het natuurlijk niet........
 
Ik ken nog iemand die dit heeft liggen:
(Afbeelding)

Iemand daar interesse in??

Euh ja! Ik!, maar je had me al een mailtje gestuurd, zag ik. Is die persoon toevallig Jos Grootenbroer? Zo ja, dan heb ik al mailcontact met 'm. Ik heb overigens nog één F2 kapje liggen. In mooie staat (zwart) met alle nokken d'r aan. Mail me maar even op j.e.luijten@hccnet.nl als je interesse hebt.

Groeten!

Overigens, als het blok idd in dit frame hoort, dan heb je een F2. Die hebben een zwart blok n.l. F1s hebben vaak spaakwielen (origineel) en F2 comstar velgen. D'r zijn nog wel wat details (F2 andere voorvork etc. maar die zijn minder duidelijk)
 
Laatst bewerkt:
Te zien aan de wielen, blok, schijfrem achter enzo, denk ik aan een F2. Ik heb zelf ook een flink verbouwde F2 gehad. Zag er ook zo uit ongeveer, ik had alleen een zwart frame en een K7 tank en zijkapjes. Wel een mooi ding!

Mzzl, Bob
 
Ja, is een tank van een 550, stuur van een dragstar, (nog?) kelkjes er op..

@Jochem: Ja is van hem inderdaad.........
 
Benk weer......:p...
Zoals ik heb begrepen kun je zien wat voor type je hebt(volgens HONDA MODEL IDENTIFICATION FILE 1968-1979),maar nu staat er bij mij: CB750G<----

Dat model staat er nergens bij :?

Mag dat ;)

Nee maar, kan iemand mij even uitleggen wat dat kan betekenen, aub :}
 
Okee dan.... :) ..

Ik dacht al dak iets aparts had............. :9~

Zal ik nu even doen, CB750KZ (je TOPIC doorlezen)...... ;) ......

 
Laatst bewerkt:
... PAZZOP !!! Bij de Honda enkelnoksblokken is de nokkenassmering een pijnpunt. Komt omdat de derde, vierde en vijfde eigenaar etc het vaak niet zo nauw met onderhoud namen. Geld ging op aan blerpijpen, kuipjes, kuipen en special painting met hoela danseressen op een zandstrand aan de rand van het bos waar kwaaie dieren loerden terwijl de lugubere zwarte driehoek van een haienvin dreigend door het zeewater sneed... Er werden ook vaak tijger ge airbrushed die met gloeiende ogen en gespreidde klauwen over een duikboot naar een walvis sprongen. Maar dat terzijde. Olieverversen schoot er bij in. Oliefilters waren indien gebruikt van slechte naslag kwaliteit. De nokkenassmering in een CB 750 SOHC blok gebeurt door miezerige nozzeltjes... Vervuilde nozzels>geen smering>nokkenas kapot. Zijn geen nokkenassen meer. Dus bij aanschaf nokprofiel optisch tsjekken. Thuis onmiddellijk nieuwe olie en goed filter (let op ringetje) monteren. Gaattie nooooit meer kapot. Bij mijn URAL zijspancombinatie komen dat soort problemen NOOIT voor.
 
Ik heb 1 kant(waar de zekeringen zitten), voorlopig gefixed(met triplex), totdat ik volgend jaar begin te knutselen aan mijn motor(ben een mooi weer klus type... ;) ...).
Tjah, ik geen garage tot mijn beschikking, helaas..... ;( ....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan