Cb750 F2 buddy seat aanpassen

lukastp

Rookie
9 apr 2020
17
18
Past een zadel van een CB750K op een CB750F? Dat is de grote vraag van dit topic. Eeuwige dank voor degene die het antwoord heeft.
 
Laatst bewerkt:
Hi, ik wil graag mijn buddyseat aanpassen op mijn cb750 f2. Ik heb nu zo’n zadel met een stuk meegespoten plastic er achter. Ik zou graag het ouderwetse zadel er op zetten van een k series inclusief het chromen spatbord. Weet iemand of dit past zonder aanpassingen aan het frame te maken?

In de bijlage 2 foto's. De blauwe is van mij, de bruine is zoals ik het wil hebben.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • D4B8D750-2919-4203-9A72-CD36CDCC25D9.png
    D4B8D750-2919-4203-9A72-CD36CDCC25D9.png
    777,9 KB · Weergaven: 11
  • C916726F-EB66-46CD-9D1B-662D374FF853.jpeg
    C916726F-EB66-46CD-9D1B-662D374FF853.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 9
Hi, ik wil graag mijn buddyseat aanpassen op mijn cb750 f2. Ik heb nu zo’n zadel met een stuk meegespoten plastic er achter. Ik zou graag het ouderwetse zadel er op zetten van een k series inclusief het chromen spatbord. Weet iemand of dit past zonder aanpassingen aan het frame te maken?

In de bijlage 2 foto's. De blauwe is van mij, de bruine is zoals ik het wil hebben.

Alvast bedankt!
Het achtergedeelte van de 750K7 en de F2 lijken op elkaar dus het zou kunnen passen,maar 100% zeker weten doe ik het niet.
Maar waarom wil je dat veranderen,je verlaagd er alleen de waarde van de motor maar mee,reken ook op een flink bedrag aan onderdelen,
een net zadel als je die al kan vinden zal aardig wat kosten,een net spatbord plus ander achterlicht ook.
Ook is de motor van de andere foto een 550 die een heel ander zadel heeft dan de 750.
Overigens weet je zeker dat jou motor een F2 is,hij lijkt meer op een F1,een F2 heeft een zwart blok en comstar wielen en niet
een beugel aan het frame waar de uitlaat aan vast zit zoals die van jou wel heeft,dan is het dus of een F1 of een K7 met F1 onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Het achtergedeelte van de 750K7 en de F2 lijken op elkaar dus het zou kunnen passen,maar 100% zeker weten doe ik het niet.
Maar waarom wil je dat veranderen,je verlaagd er alleen de waarde van de motor maar mee,reken ook op een flink bedrag aan onderdelen,
een net zadel als je die al kan vinden zal aardig wat kosten,een net spatbord plus ander achterlicht ook.
Ook is de motor van de andere foto een 550 die een heel ander zadel heeft dan de 750.
Overigens weet je zeker dat jou motor een F2 is,hij lijkt meer op een F1,een F2 heeft een zwart blok en comstar wielen en niet
een beugel aan het frame waar de uitlaat aan vast zit zoals die van jou wel heeft,dan is het dus of een F1 of een K7 met F1 onderdelen.


Bedankt voor je reactie. Ik weet niet heel zeker dat het een F2 is. Als ik bij Finnik het kenteken check zie ik dat het een F2 is. Op de kentekenpapieren staat volgens mij F1. Ik weet dat ik met een ander zadel de waarde van de motorfiets verlaag. Het is voor mij dus een keuze maken tussen de waarde zo hoog mogelijk halen en een motor voor de deur hebben staan waar ik zo blij mogelijk mee ben.

Wat ik niet wil is slijpen in het frame dus als dat nodig blijkt te zijn dan denk ik dat ik het laat zitten. De vraag is dus eigenlijk, kan ik een CB750K (of 550, ook prima) zadel op mijn CB750F schroeven zonder dat ik het frame aan hoef te passen.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-04-10 om 9.17.14 AM.jpg
    Schermafbeelding 2020-04-10 om 9.17.14 AM.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 6

Ik heb contact met hem opgenomen. Zijn antwoord was "Hoi, ik heb deze ombouw nooit gedaan maar ik denk dat het wel past. Gr, Rene". Ik denk zelf ook dat het wel past maar voor ik alle onderdelen ga bestellen zou ik het graag zeker weten.

Als iemand het ombouwen van het zadel naar een zadel van een oud type eens gedaan heeft of tekeningen heeft van de verschillende frames dan houd ik mij aanbevolen.
 
Ik heb contact met hem opgenomen. Zijn antwoord was "Hoi, ik heb deze ombouw nooit gedaan maar ik denk dat het wel past. Gr, Rene". Ik denk zelf ook dat het wel past maar voor ik alle onderdelen ga bestellen zou ik het graag zeker weten.

Als iemand het ombouwen van het zadel naar een zadel van een oud type eens gedaan heeft of tekeningen heeft van de verschillende frames dan houd ik mij aanbevolen.
Tekeningen kan je op CMSNL vinden,ik had zelf al gekeken en de frames van de F/F2 en K7 zien er gelijk uit aan de achterzijde,
je zou dan een zadel en spatbord van een K7 moeten zien te vinden.
 
je zou dan een zadel en spatbord van een K7 moeten zien te vinden.

Top, dat is precies de info die ik nodig had. Een spatbord en zadel moet wel te vinden zijn gezien 95% van de cb750 bezitters de machine ombouwen tot cafe racer. Ik las alleen op een amerikaans forum dat de scharnieren omgelast moeten worden. Als ik de scharnieren op het zadel aan de andere kant zet moet het lukken. Het zadel origineel houden is namelijk niet iets waar ik veel waarde aan hecht. Lassen aan het frame doe ik liever niet.
 
Top, dat is precies de info die ik nodig had. Een spatbord en zadel moet wel te vinden zijn gezien 95% van de cb750 bezitters de machine ombouwen tot cafe racer. Ik las alleen op een amerikaans forum dat de scharnieren omgelast moeten worden. Als ik de scharnieren op het zadel aan de andere kant zet moet het lukken. Het zadel origineel houden is namelijk niet iets waar ik veel waarde aan hecht. Lassen aan het frame doe ik liever niet.
Misschien zou je het hier ook eens kunnen vragen,daar moet toch genoeg kennis zitten.
https://www.google.nl/url?sa=i&url=...hUKEwjj7ciLluboAhUbkaQKHa0aCRoQr4kDegUIARCoAQ
 
Terug
Bovenaan Onderaan