CB750 F2 > Makkelijk sleutelen?

Jooch

MF'er
11 jun 2003
30
0
Haren (GN)
Hallo mensen,

Ik heb de mogelijkheid om goedkoop aan een CB750 F2 te komen, de fiets zelf ziet er nog heel netjes uit en alles werkt naar behoren, behalve de motor.
Hij loopt denk ik op drie cilinders, starten gaat namelijk erg moeizaam en als hij loopt maakt hij een vreemd geluid (het is geen constante tik).
Zelf zit ik te denken aan een verbogen klep oid.

Ik heb nog geen motor maar wil er wel graag een, dit lijkt mij een mooi buitenkansje, sleutelen aan motoren is mij niet onbekend namelijk.
Echter is dat alleen aan auto motoren.

Nou vroeg ik mij af of het gemakkelijk is om een blok van een CB750 te repaparen, zowel in techniek als beschikbaarheid van onderdelen.

Is dit de moeite of kan het beter laten staan?



Gr. Jochum
 
Laatst bewerkt:
als je het kan bij een auto, waarom niet bij een motor?
je moet eens chekken bij een honda dealer of je nog aan de nodige onderelen kan graken. volgens mij is dit geen probleem. kheb hier een honda cbx550 staan uit 1983 en ik geraak ook zonder moeite aan stukken...

als het een goed(koop) zaakje is zou ik het zeker doen, als jij dat wilt!
 
check even eenvoudig de compressie met het topje van je vinger(word weggedrukt door de hoge druk),door de druk onderling te vergelijken bij het draaien op de startmotor weet je rap of het aan de kleppen ligt dat ie niet lekker draait. :)
 
Voor grote ingrepen moet het blok er onderuit maar dat stelt ook niet al teveel voor. CB'tjes zijn makkelijk te sleutelen en odnerdelen zijn er ook nog genoeg. :)
 
Ik heb destijds van mijn CB750F2 met mijn 2 linkerhanden de krukaslagers vervangen. Ik hield geen onderdelen over, en het ding liep ook nog. Dus: ja het is makkelijk sleutelen aan een CB750F2.
 
Ik heb destijds van mijn CB750F2 met mijn 2 linkerhanden de krukaslagers vervangen. Ik hield geen onderdelen over, en het ding liep ook nog. Dus: ja het is makkelijk sleutelen aan een CB750F2.

Haha das best netjes idd :) , dan moet het mij toch wel lukken. Maar weet iemand zo nog of er goede vraagbaken in het nederlands zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan