Cb750 geratel in motorblok???

Biondo_Dio

MF veteraan
28 mei 2004
2.056
0
Eindhoven
Ik heb een vraag gezien ik zelf nog niet veel aan een motor heb gesleuteld.
Het volgende:
Heb mijn cb750 gister weg gebracht, omdat hij veel ratelde in de lage touren(motorblok) als ik bij het stoplicht stond. Nu is er door de garage:
-Distributieketting vervangen &
-Nokkenas-kettingspanner vervangen.....
!!Alleen nu hoor ik nog steeds heel af en toe in lage touren het ratelen. De chefwerkplaats zegt (iets met spanner te maken) dat het helemaal géén kwaad kan. Dat het altijd in lage touren wel een beetje zal blijven.

Is dit waar.......???????(Komt schijnbaar bij cbrTjes ook wel eens voor, kan geen kwaad zeggen ze.

Iemand antwoord op mijn vraag......?
 
vergeet niet dat je te maken hebben met mechanica wat op den duur spelingsverschijnselen krijgt en geluiden gaat veroorzaken , een geluidsarme motor moet nog geboren worden .
 
Het kan de spanner van de generatorketting zijn....die heb ik van de winter samen met een vriend nog vervangen bij z'n motor. Daar gaat hij van rammelen en ratelen bij lage toerentallen en met gas geven.

Hij heeft er twee jaar mee rondgereden en dit is geen enkel probleem. Het is een bekend probleem bij dit soort motoren en Honda is niet de enige die er last van heeft. Is niet schadelijk voor je motor als hij zo klinkt.

De reparatie is erg duur in de garage. blok moet eruit, onderkant versnellingsbak eraf. Koppeling en tandwielen eruit en dan kun je hem vervangen.

We deden er met z'n tweeen drie volle dagen over(ook avonden), dus een garage doet er ook zeker een dag over. onderdeel was 60 euro....manuren waren echt 800 euro geweest ofzo. Dan nog pakkingen e.d. reparatie zal zeker 1000 euro zijn denk ik. Maar het hoeft niet.
 
Eitje bedankt voor de tip............ik ben ook blij dat ik garantie op de motor heb.....zal t de chefmonteur wel eens voorleggen.......denk dat hij dit soort tips erggg zal waarderen........denk dat wat jij aangeeft.....het probleem wel eens kan zijn ja. BEDANKT :) denk dat jij aardig warm zit
 
Er loopt een ketting vanaf je krukas naar boven om je nokkenassen aan te drijven, de spanner daarvan is vervangen als ik jou goed begrijp.
Dan loopt er nog een ketting onderin je blok die vanaf de krukas de dynamo aandrijft.
 
:] JB THNX for the info. Denk misschien dat EITJE Wel iets kan hebben. Lullig om dit dadelijk tegen de chefwerkplaats te zeggen, maarrrrr hahaha ik breng t wel op een iets andere manier...............hehe............ :} heren bedankt voor de info tot nu toe..........ik hou jullie op de hoogte.....als jullie nog suggesties hebben hoor ik t graag.
 
:] JB THNX for the info. Denk misschien dat EITJE Wel iets kan hebben. Lullig om dit dadelijk tegen de chefwerkplaats te zeggen, maarrrrr hahaha ik breng t wel op een iets andere manier...............hehe............ :} heren bedankt voor de info tot nu toe..........ik hou jullie op de hoogte.....als jullie nog suggesties hebben hoor ik t graag.
Ik neem aan dat de chef-werkplaats 't al weet als die dynamo ketting een spanner heeft en hij weet sowieso dat 't em redelijk wat uren gaat kosten. :P

Ik vind 't wel erg positief hoe je door deze zaak wordt geholpen. :)
 
Ik ben ook erg blij met jullie adviezen................denk dat we nu wel warm zitten met betrekking tot de oorzaak :] .....dussss mensen alvast bedankt............als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag.........

Ook als het met betrekking tot verbouwen is..........Hmmmmm zou alleen willen weten welke lak/verf het beste bij mij motor past........Iemand die toevallig dezelfde kleur cb heeft als mij..........behalve volgens mij PK.....dan

full
 
Laatst bewerkt:
;( dacht laat ik op advies eens naar een automaterialenzaak gaan en kleurenkaar ernaast maar...........lakstiftset gehaald maar totaal de verkeerde kleur,...veelste licht blijkt het uiteindelijk te zijn. Gelukkig nog niet andere plekken bewerkt. Ben kritisch8-(,maar ja m'n bike is me veel waard. En wil hem netjes houden

Nu heb ik de kleurcode wel ontdekt 'R101C-U CANDY GLORY / SHINY RED' en via de forum wel een zaak gevonden die t levert www.japarts.nl.............erg duur hoor :( !!

Dus wilde vragen of iemand tips heeft waar ik een lakstiftset en/of spuitbus(set). Dan zou kunnen halen?? :? I

Iemand tips voor een goede zaak waar ik het goedkoper zou kunnen halen/laten megen??Liefste in RegioBrabant/eindhoven?

En Hoe weet ik dat mijn motor met paarlemoereffectlak is bewerkt:S??? Foto van m'n bike staat hieronder voor t geval iemand dat zo kan zien!

Alvast bedankt voor de tips :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

full
 
Het kan de spanner van de generatorketting zijn....die heb ik van de winter samen met een vriend nog vervangen bij z'n motor. Daar gaat hij van rammelen en ratelen bij lage toerentallen en met gas geven.

Hij heeft er twee jaar mee rondgereden en dit is geen enkel probleem. Het is een bekend probleem bij dit soort motoren en Honda is niet de enige die er last van heeft. Is niet schadelijk voor je motor als hij zo klinkt.

De reparatie is erg duur in de garage. blok moet eruit, onderkant versnellingsbak eraf. Koppeling en tandwielen eruit en dan kun je hem vervangen.

We deden er met z'n tweeen drie volle dagen over(ook avonden), dus een garage doet er ook zeker een dag over. onderdeel was 60 euro....manuren waren echt 800 euro geweest ofzo. Dan nog pakkingen e.d. reparatie zal zeker 1000 euro zijn denk ik. Maar het hoeft niet.

Ik denk dat deze persoon wel gelijk heeft. Dus ze zullen het nog druk hebben........mensen nog }) meer tips waar ik ze meteen even naar kan laten kijken bij m'n CBtje........bedoel dan hoef ik niet nog een keer terug. Maak er wel een mooi verhaaltje van...........Barst los :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan