CB750 K2

koendd

Die hard MF'er
24 mrt 2011
343
44
Lichtervelde
Eigenlijk was ik niet echt van plan om er onmiddelijk een fiets bij te kopen maar deze deal kon ik niet weerstaan...

Deze morgen richting rotterdam gereden om daar volgende te gaan ophalen:

IMG_7750_zps5c6785f9.jpg

IMG_7751_zps98fb06ec.jpg


IMG_7756_zpsec77ab57.jpg


in totaal dus 1 complete fiets, een F2 en een F1 frame.
Alles met papieren en genoeg onderdelen om weer 3 complete te gaan maken.

Verder ook nog twee K6 blokken, een K4 blok en een F2 blok.

Ik hoef me de komende tijd dus niet te vervelen!
 
wel, die plaats is nu wel ingenomen....
Maar dit is mijn sleutel garage, de complete moto en het F2 frame blijven hier om terug op te bouwen, de rest gaan naar de opslag en in de verkoop ;)

De bedoeling is om het F2 frame terug te gaan opbouwen, helaas geen compleet F2 blok dus zal het waarschijnlijk dat K blok worden. Die zal dan verkocht worden en met de geld zal ik de K2 zoveel mogelijk origineel zetten.

trouwens, de complete moto is toch geen K8, het is hoofdzakelijk een K2, maar dan met K7 blok
 
Laatst bewerkt:
Een K8 is volgens mij ook niet in Europa geweest ?

Let trouwens goed op de kettinglijn, het is mij verteld dat je niet zomaar een K2, K6, K7, F1, F2 blok door alle frame modellen kunt gebruiken door het vershil in hoever het voortandwiel op de uitgaande as zit.
 
Hallo.

Je kunt weer vooruit, heb je toevallig bij al dat moois nog een oud model cilinderkop liggen?

Groeten en veel plezier ermee.
 
Hallo Koen,

wat een geweldige deal zeg, een werkplaats vol voor 300 eurootjes, SUPER.
Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken.

Heb je bij al dat spul toevallig nog een zadelslot, beide delen voor mijn oude CB550F liggen ?

Zoiets dus:
seat-lock_zpsb6776b4c.jpg
 
hoi Bensi,

voor een 550 heb ik niks liggen helaas.

Chris, ja heb wel een F(2) tank op overschot hoor. Apart doe ik liever niks weg want dan blijf ik met halve onderdelen achter...

ook oud model cilinderkop heb ik er nog een paar liggen, ik pb jullie even ;)
 
Toch mooi. Jij koopt voor weinig een hele garage vol, en meteen kun je weer een paar mensen helpen.
 
hoi Bensi,
voor een 550 heb ik niks liggen helaas.
Chris, ja heb wel een F(2) tank op overschot hoor. Apart doe ik liever niks weg want dan blijf ik met halve onderdelen achter...
ook oud model cilinderkop heb ik er nog een paar liggen, ik pb jullie even ;)
Hallo Koen,

volgens mij past zo'n slotje van een 750 ook wel op een 550, als het maar beide delen zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
heb de papieren nog niet, eigenaar moest nog naar RDW om ze uit te voeren.
Heb de moto en spullen zsm opgehaald, voor iemand anders me voor was :D

maar ik vertrouw de eigenaar iig dat het wel ok komt!
 
goed nieuws!

de K2 draait terug!
gisteren even alles nagelopen en bleken geen kabeltjes te lopen van ontsteking naar de bobines te lopen. Logisch dus dat er geen vonk was.

Dan maar de electronische ontsteking van m'n F2 over gezet en ja hoor, na wat starten begon ie te pruttelen.

Loopt best nog mooi, enkel heel wat witte rook als ie warm wordt...

op wat kan dit wijzen?
 
olie ? als je veel gas geeft komen er dan oliespetters uit ? Zou wel eens olie kunnen zijn die gaat verbranden ....
 
Laatst bewerkt:
Witte rook = nieuwe paus ! _O- En als ie terugdraait kun je dan alleen maar achteruit rijden ? _O-
 
heb nog niet superveel gas gegeven omdat ie volgens de vorige eigenaar meer dan 10 jaar niet gedraaid heeft.

Maar toen ik tot een 4500toeren gas gaf kwam er wat zwarte rook uit, niets dramatisch.
misschien moet ik hem even wat langer laten draaien of even kort mee rijden binnenkort.

Maar dacht inderdaad ook aan olie wat ie verbrand.
Maar even compressietest doen binnenkort.

want merk wel als je de kickstarter gebruikt dat er heel wat minder terugwerking op zit dan bij mn F2...
 
Laatst bewerkt:
trouwens heb vandaag scans van de papieren gekregen.

voor het K2 frame is dit 1977, klopt dat?
of zou het om een ingevoerde gaan?
 
vandaag even met de moto gereden.

Rijdt best goed!
enkel de voorvork keerringen zijn zo lek als iets...
Ook de voorrem werkt niet maar dat wist ik al.

Het roken was ook volledig verdwenen.
Heb toch maar een compressietester gekocht, eerstdaags maar een zien hoe het blokje eraan toe is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan