CB750 K7 bj '78

Ik heb een cb750 van bj '78 gekocht, hij zag er niet uit, we hebben hem helemaal weer opgemaakt, nu blinkt hij als nieuw, maar er is een probleem. Hij start goed, draait goed, maar na een tijdje klinkt het alsof hij verzuipt en geraakt hij niet meer boven de 3000 toeren. de carburateur heb ik laten afstellen en testen, blijkt dat er een klein beetje sleet op een van de carburatoren zit, maar volgens die man kan dat niet de oorzaak zijn. Ook is aan de linkeruitlaat een gele schijn te zien, net alsof die vaak benzine te slikken heeft gekregen. Dit probleem is opgelost van zodra ik de benzinekraan even dichtdraai, en op tijd terug opendraai, maarja zo kunnen we uiteraard niet rijden, constant kraanjte open en toe :-)
Weet iemand wat we kunnen doen, testen, veranderen? Kan ik indien nodig zo'n stukken vinden en waar? Ik hoop dat ik niet te veel kosten meer moet doen want ik heb een hele boel laten chromeren en dat kost een smak geld. Alvast bedankt.

ps: Nog een vraagje, het achterlichtkapje is stuk, weet iemand waar ik zoiets kan vinden? Ik heb heel België al afgezocht.
 
kijk eens naar het niveau in je vlotterbakken, ik denk dat er of een vlotter blijft hangen, of dat je benzineniveau in de vlotterbakken te hoog staat :)





voor onderdelen zou je het hier eens kunnen proberen :)
sohc
 
Laatst bewerkt:
Op de verzuip-vraag kan ik jammer genoeg niet antwoorden. Voor dat achterlicht-kapje kunt ge misschien op http://www.cmsnl.com/ wel iets vinden...

Heb je toevallen een fotootje? Heb zelf oof K7 die voor het eerst gereden heeft in '79 volgens de papieren. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet na schroom-behandeling! :]
 
Zit er een PRI kraan op? (kraan met membraam?) lek membraam zodat ie door blijft stromen? Heb ik eens gehad, zit er wel een stand "dicht" op de kraan en niet Res/Open/Pri ?
 
Ik heb even geen oplossing voor je probleem, maar ik heb denk ik wel nog een nette lens voor je liggen... Mail me even als je interesse hebt. (Mail staat in profiel)

Enne, dit kijkt makkelijker :)
cb750K7.jpg


Geinig fietsie!
 
ok, bedankt voor jullie reacties. Zodra de motor terug is zal ik enkele detailfoto's nemen en op dit forum plaatsen, hij ziet er erg leuk uit, alleen de motorblok zelf ziet er euh, hoe zeg je dat verduurt uit. Iemand ideeën hoe je dat kunt oplossen/wegwerken? Want voor de rest ziet ie er prima uit, heb ook de tank opnieuw gelakt enz... Ik hoop em volgende week helemaal in orde te hebben, dan gaat ie als cadeau naar mijn schoonvader die ons huis heeft helpen restaureren, leuk cadeautje he? *D . ps: de foto die ik momenteel op dit forum gebruik is van een andere cb750 :-). Wel jammer dat ik geen foto's heb van de motor voor ik eraan begon te sleutelen, schuren, lakken,...
 
Hai Paul,
Je hebt mijn mail ontvangen? Sorry dat ik je niet meer kan helpen...

Wbt die carburateurs: zien er netjes uit, maar ik vraag me af of het nodig is ze compleet te vervangen. Je vlotternivaeu aanpassen is een klusje van niks, eigenlijk. Ik zie op je foto's trouwens ook dat je de beugel achter de buddy mist. Zou je eens een fotootje van je uitlaatjes kunnen maken? Zijn het Jama dempers op de originele bochten gelast? Ziet er netjes uit, moet ik zeggen. velgen zijn ook erg mooi! Heb je ze opnieuw laten spaken?
 
Wellicht is het een vlotterlek vlotter eruit, wegen en ff heen en weer schudden.(benz klotst dan wel tegen de kant aan)als je messing vlotters heb kun je ze repareren/kunststof niet..............
 
Het lijkt me niet (om meteen even op je mail terug te komen) nodig om je complte carburateurs te vervangen. Ik zou ze idd even ultrasoon laten reinigen (bij Max bijv. ;) ) en goed afstellen (vlotterniveau, naaldhoogte en synchronisatie) Allemaal geen moeilijke klusjes en kost niks he? Dikke kans dat die ene carburateur gfewoon overloopt omdat ie teveel benzine krijgt.

Principe van vlotters: als je vlotterbak (aan de onderkant) volloopt met benzine, stijgt de vlotter (hij drijft op de benzine) en drukt daarme de vlotternaald in de behuizing. Die vlotternaald zorgt ervoor dat er geen benzine meer in de vlotterbak stroomt en dat de carb. dus niet teveel benzine krijgt. Als je vlotterhoogte niet klopt, drkt je vlotter dus te laat de vlotternaald dicht, wat resulteert in teveel benzine in je vlotterbak. het afstellen van je vlotterhoogte is een kweste van het (heel licht) verbuigen van het plaatje op je vlotter dat de naald dichtdrukt. Voor iemand met wat ervaring, de juiste gegevens en een schuifmaat nog geen minuutje werk. Scheelt je weer ruim 100 euro (en nou maar hopen dat je overboden wordt op ebay...)

Ik weet vrijwel zeker dat nieuwe carburateurs NIET nodig zijn.... Als je d'r mee naar utrecht kan/wil komen een keer, wil ik het zó voor je doen (zet ik ze nog even synchroon ook ;) )

Edit: een lekke vlotter lijkt me onwaarschijnlijk, want ze zijn massief bij een K7 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan