cb750 loopt beetje raar stationair, hooglaaghoog

Djurre

MF'er
19 sep 2003
121
1
Hoorn
Ik ben een beetje mn cb750 aan het afstellen want er klopte geen @#! van.
Nieuwe contactpunten erin want de oude waren echt helemaal op, nieuwe bougietjes.
Als mijn motor koud is en ik start hem met de choke open loopt deze netjes 2750 rpm.

Nu is het probleem dat het stationair toerental een beetje zoekerig is. stel ik hem af op 1200 loopt ie mooi en dan ineens loopt ie vanzelf weer omhoog naar de 2000. stationair schroef weer een minibeetje verdraaien en hop weer te laag |( en de motor slaat weer af. dingen die ik kan verzinnen is vals lucht, check is het niet, slappe veren in de vervroeger, check is het ook niet......

zoals sjaap al zei, carburatie syncen... en wat bij mijn CX heel erg invloed had, (bleek na dat ik het dichtgemaakt had) de gasdichtheid van de uitlaat! ik kan mijn brikkie nu op 1000rpm afstellen en dat loopt netjes strak, in tegen stelling tot voor het dicht smeren, en vervangen van de klem net voor de balanspot stationair willekeurig tussen 1200 en 2000....
overigens voor je synct eerst even kleppen stellen, luchtfilter bekijken en eigenlijk ook je carbs eerst even goed schoonmaken.....

succes!!
theo

en wat bij mijn CX heel erg invloed had, (bleek na dat ik het dichtgemaakt had) de gasdichtheid van de uitlaat! ik kan mijn brikkie nu op 1000rpm afstellen en dat loopt netjes strak, in tegen stelling tot voor het dicht smeren, en vervangen van de klem net voor de balanspot stationair willekeurig tussen 1200 en 2000....
Waar heb je dat mee dichtgesmeerd? Ik heb namelijk ook "lekkage" bij overgang bochten naar demper(door vorige eigenaar zelf bochten gemaakt).

Als je blok ruw loopt (zeg maar bonkerig), dan moet je synchroniseren.
(sjek: tijdens rijden gas loslaten -> toerental moet zakken en motor mag niet doorhobbelen zonder te remmen op de motor).
Als ze loopt te zenuwen stationair zoals jij omschrijft,dan wordt er toch valse lucht aangezogen.
(Sjek: spuit eens wat WD-40 o.i.d. over je inlaatrubbers heen; wordt je blok ineens rustig en blijft ze (eventjes) netjes rond hetzelfde toerental lopen,dan zit je toch met vergane/verharde/gescheurde inlaatrubbers.
Wist je dat deze elke 15 jaar vernieuwd moeten worden?? Bij de meeste brikkies is dit nog nooit gebeurd....)
Succes!! ;)

Terug
Bovenaan Onderaan