CB750 uit 1977

motor-boot

Verbreek de stilte als het een verbetering is
7 jul 2017
1.472
1.090
Toevallig tegen aan gelopen ,en eigenlijk heb ik elke winter wel een projectje, maar post ik bijna nooit over die winterse avonden.

Alleen heb ik vaker gewerkt aan de Honda CB750 versies van 1980 en jonger.

Deze k7 heeft toch wel andere zaken dan mijn kennis tot nu toe, zoals de carburateurs electra, ontsteking e.d.
Aangezien ik facebook niet gebruik, hoop ik hier wat vragen te kunnen stellen en zal ik de vorderingen af en toe delen
 

Bijlagen

  • blue.jpg
    blue.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
De contactsleutel en cockpit b.v. zijn verwijdert en verplaatst of vervangen naar het balhoofd, ik twijfel sterk of ik dit display moet laten zitten, of terug moet naar de originele groene wijzerplaten.
 

Bijlagen

  • cockpit.jpg
    cockpit.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 27
Leuke fiets, wat zijn je plannen?


Dat weet ik nog niet...zo is hij leuk, maar terug naar origineel is ook tof...
 
Pfff,deze is weinig K7 meer aan,er is van alles wat op gemonteerd,carburateurs zijn ook niet van een K7 maar van een ouder model,ik vraag mij af
of dit wel een K7 geweest is,want bij de K7 zit het contactslot niet aan de zijkant,wel bij de oudere modellen, als je deze origineel wil maken kost dat heel veel euries.
Zou hem lekker zo laten en er gewoon mee gaan rijden.
Een echte K7,ziet er totaal anders uit dan wat jij heb,jou frame is van een ouder bouwjaar,let op het heel andere verstevigingsdeel bij de achterste motorophanging,ik denk dat het een K6 is.
Honda CB750 K7 - 1978 • Blauweplaat Motoren

Deze lijkt er veel meer op,dit is een K6,hoef je overigens niet verdrietig om te zijn want die zijn meer waard dan een K7.
Honda CB750 K6 - 1976
 
Laatst bewerkt:
Pfff,deze is weinig K7 meer aan,er is van alles wat op gemonteerd,carburateurs zijn ook niet van een K7 maar van een ouder model,ik vraag mij af
of dit wel een K7 geweest is,want bij de K7 zit het contactslot niet aan de zijkant,wel bij de oudere modellen, als je deze origineel wil maken kost dat heel veel euries.
Zou hem lekker zo laten en er gewoon mee gaan rijden.
Een echte K7,ziet er totaal anders uit dan wat jij heb,jou frame is van een ouder bouwjaar,let op het heel andere verstevigingsdeel bij de achterste motorophanging,ik denk dat het een K6 is.
Honda CB750 K7 - 1978 • Blauweplaat Motoren

Deze lijkt er veel meer op,dit is een K6,hoef je overigens niet verdrietig om te zijn want die zijn meer waard dan een K7.
Honda CB750 K6 - 1976
Pfff,deze is weinig K7 meer aan,er is van alles wat op gemonteerd,carburateurs zijn ook niet van een K7 maar van een ouder model,ik vraag mij af
of dit wel een K7 geweest is,want bij de K7 zit het contactslot niet aan de zijkant,wel bij de oudere modellen, als je deze origineel wil maken kost dat heel veel euries.
Zou hem lekker zo laten en er gewoon mee gaan rijden.
Een echte K7,ziet er totaal anders uit dan wat jij heb,jou frame is van een ouder bouwjaar,let op het heel andere verstevigingsdeel bij de achterste motorophanging,ik denk dat het een K6 is.
Honda CB750 K7 - 1978 • Blauweplaat Motoren

Deze lijkt er veel meer op,dit is een K6,hoef je overigens niet verdrietig om te zijn want die zijn meer waard dan een K7.
Honda CB750 K6 - 1976
Motor is van mij geweest,Het is inderdaad een k6.
Ik heb ooit op internet een lijst gevonden met framenummers waaruit bleek dat het een k6 is.
Waarom er een K7 cockpit op zit is volgens mij omdat hij ooit schade heeft gehad want het voorwiel is ook niet origineel.
 
Een K6 met kenteken 1977. Dat is dan duidelijk :)
Electra is wel een soepzooitje, vanavond maar eens verder puzzelen.... :P
 
De electronica van een CB750 is geen rocket science. Post je vragen hier maar, dat zal ik proberen je te helpen.
Ik denk trouwens dat je jezelf de vraag moet stellen of je er een 4 in 4 systeem wilt opzetten. Dat kost serieus geld en dan zou ik voor een volledige heropbouw gaan.
 
De electronica van een CB750 is geen rocket science. Post je vragen hier maar, dat zal ik proberen je te helpen.
Ik denk trouwens dat je jezelf de vraag moet stellen of je er een 4 in 4 systeem wilt opzetten. Dat kost serieus geld en dan zou ik voor een volledige heropbouw gaan.

Ik vind de 4 in 1 wel stoer eigenlijk...Maar dan moet ik ook het m stuurtje er op houden natuurlijk...voorwiel en uitlaat zijn zaken die dus op een wish list komen; loop ik er tegen aan dan koop ik ze , zo niet, dan lekker rond de kerk pruttelen.
Dank voor je hulp alvast! Ga ik zeker gebruik van maken, want ik wil de originele kabelboom en alle elctra zo veel en zo goed mogelijk (her) gebruiken!
 
Motor is van mij geweest,Het is inderdaad een k6.
Ik heb ooit op internet een lijst gevonden met framenummers waaruit bleek dat het een k6 is.
Waarom er een K7 cockpit op zit is volgens mij omdat hij ooit schade heeft gehad want het voorwiel is ook niet origineel.
K7 cockpit?,wat er op zit zijn 2 losse tellers die niet origineel zijn.
Goede originele pijpen zijn duur,als je ze al vind ,voorvelg zou ik eerder laten zitten en voor achter zo,n zelfde zien te vinden,omdat die velgen steviger
en lichter zijn dan de originele wat de stuureigenschappen verbetert,deze motor geheel origineel maken kost veel,aan de andere kant een hele nette
kost je tegenwoordig ook een aardig bedrag dus verliezen zal je er niet gauw op.
 
Laatst bewerkt:
K7 cockpit?,wat er op zit zijn 2 losse tellers die niet origineel zijn.
Goede originele pijpen zijn duur,als je ze al vind ,voorvelg zou ik eerder laten zitten en voor achter zo,n zelfde zien te vinden,omdat die velgen steviger
en lichter zijn dan de originele wat de stuureigenschappen verbetert,deze motor geheel origineel maken kost veel,aan de andere kant een hele nette
kost je tegenwoordig ook een aardig bedrag dus verliezen zal je er niet gauw op.

Ik heb de groene tellers met contactslot er bij...

Dat van die voorvelg is een goed idee!
 
Ik heb de groene tellers met contactslot er bij...

Dat van die voorvelg is een goed idee!
Als dat tellers zijn met het contactslot gemonteerd bij de tellers dan is dat een K7 cockpit,die hoort dus niet bij deze motor,
bij de K6 hoort het contactslot aan de zijkant te zitten van het frame,dus niet bij de tellers.
Op CMSNL kan je op de tekeningen zien welke onderdelen bij het bouwjaar horen,een K7 is vergeleken met de vorige modellen
een compleet andere motor ,buiten het blok is dan ook maar weinig uitwisselbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga vanavond even het hele handboek lezen denk ik :)
 
Ik koop sowieso geen andere uitlaat dan deze 4 in 1 . Zoiets zat n.l. ook onder mijn eerste CB750 uit 1978. Mijn toenmalige vriendin kon in haar caravan, op de camping, horen wanneer ik de motor in mijn eigen schuur uit deed. 4 kilometer verderop... O-)
Toen was geluk heel gewoon.....
 
Ik koop sowieso geen andere uitlaat dan deze 4 in 1 . Zoiets zat n.l. ook onder mijn eerste CB750 uit 1978. Mijn toenmalige vriendin kon in haar caravan, op de camping, horen wanneer ik de motor in mijn eigen schuur uit deed. 4 kilometer verderop... O-)
Toen was geluk heel gewoon.....
Is ook niks mis mee,vroeger wou je snel van die lelijke originele pijpen af voor een sportiever ogende uitlaat.:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan