CB750 vermogen verlies geleidelijk bij warme motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.373
625
Gelderland
Dag mensen,

Heb vandaag bij warm weer zo 30 km gereden en dan merk ik dat de motorfiets niet qua toerental omhoog kan klimmen als ik gas geef, maar constant blijft. Als ik gas loslaat gaat de toerental zakken en zakken. Stop ik dan slaat de motor af. Ik wachte enkele minuten, probeerde 3~4 keer te starten, de motor start weer en kan gewoon weer verder rijden. Dit is de tweede keer dat het op de exacte afstand is gebeurd. De vorige keer was het heel even dat de motor vermogen verloor voor 10 seconden, daarna werd het weer nogmaal. Toen was ik niet kompleet gestopt, maar verloor alleen wat snelheid op de snelweg.

Iemand een idee?
 
ik reed vandaag minder constant qua motor toerental. normaal vrij constant 100 km. Maar vandaag 96, dan na een korte periode gas wat los naar 80, dan optrekken naar 85. Geen problemen vandaag. Hoop echt dat ik zonder grote problemen door kan blijven rijden. Zit echt niet te wachten om iets op te gaan lossen. Heb de tweewieler elke dag nodig.
 
Remreiniger truc? Kijken of ergens iets lek is.
Motor stationair en remreiniger tussen carburateur en motorblok spuiten.
Als het toerental veranderd is er iets lek.
 
Als je het weer ervaart, zet de motor eens stil en open je tankdop.
Hoor je hem sissen, dan heb je een ontluchtings-probleem wat anderen ook al melden.

Het is te warm voor een bevroren carburateur, want de symptomen lijken hier eventueel ook op.
 
2 dagen achter elkaar geen problemen. Reed 100 even, dan 85 km/h, dan 80, dan weer optrekken naar 85..... normaal snelheid geregeld met gas hendel natuurlijk. als ik dat doe, geen vacuum of compressie probleem.....hopelijk blijft het zo -.-
 
5 dagen achter elkaar gereden. Snelheid motor gevarieerd tussen 80 ~96 km/h. Niet meer constant 100 km/h gereden. Helemaal geen problemen met vermogensverlies. Hopelijk is het varieren "DE OPLOSSING". :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan