CB750F bol d'or zijspan

Linking goed lezen wat blackrat allemaal schrijft

Hem maakt het geen bal uit of hij zelf verongelukt met zijn schroot en daabij nog wat mensen mee neemt die hij toevalig onderweg tegen komt

praten we nog niet over de persoon die in het bakje zit
Dit soort verhalen zijn of uit je duim gezogen of je hebt geen spierverstand


En maar janken als er dadelijk een a.p.k komt voor motoren
een bewijs van aanbouw door een erkent vakman ( lees euro''s )
Toch even reageren op deze zwartgallige reactie. Ik begrijp uit je latere reactie dat het toch iets genuanceerder ligt.
Er zijn meer mensen zoals Blackrat. Zij tonen in ieder geval aan dat je niet direct dodelijk verongelukt als er iets scheurt. En ik ken ook verhalen van mensen die duur een span hebben laten aanbouwen en met een gescheurd frame in het buitenland strandden.
Ik ben lid geweest van HDW en ken hun site. Naar mijn mening is het een erg conservatieve club, ik zou het niet als leidende referentie adviseren.
Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en is alles te vinden. Je moet wel wat kijk hebben op constructie en krachtlijnen, dan kan je genoeg leren en afkijken om zelf een zijspan aan te bouwen.
Ga uit van een MZ Super Elastic en je ziet dat wat de professionele zijspanbouwers vaak leveren grenst aan het belachelijke.
De APK, daar voeren we op een ander vlak wel weer actie tegen, maar ik en vele anderen zijn begin jaren '90 met het span bij de RDW geweest voor een inlegvel, daar hebben we (voorlopig) niet veel van te vrezen.
 
Mijn Sabre span had ook een gescheurd wiegframe tussen voorste schoorstang en voorste onder aansluiting. Helemaal doormidden. Was met rijden niets van te merken maar kon de buizen ten opzichte van elkaar zien bewegen. Alles losgehaald en laten lassen door Lasmoat. Altijd heel gebleven. Voorste blokbout wilde niet meer in de cilinderkop maar was ook beter om geen krachten op de kop te krijgen.

Je vier zijspan aansluitingen laten dus niet ineens los voor je een boom raakt zoals dat wel bij Dommel het geval is ;)

Zelfs al zou je het willen lukt het je niet. De kans dat je balhoofd of achterbrug breekt is groter. En dat heb ik nog nooit gehoord. (balhoofd wel trouwens)

Wees dus niet bevreesd. Ga aan het bouwen en deel je verhaal in dit topic TS!!!!!!!

Wij bakken dan lekker met je mee en alles komt goed. Het is wel weer eens tijd voor een mooi bouwtopic.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan