Goededag,
Ik zit met een probleem met me cb750f boldor uit 1980 waar ik niet helemaal aan uit kom.
Als ik de motor start loopt die goed, na +-10km valt 1 cilinder uit (nr3) en loopt die nog maar op 3 cilinders.
Als ik dan verder rij duurt het niet heel lang en er valt weer 1 cilinder uit (nr4).
Ik heb dit getest door de bougie dop los te trekken en hij reageert er dan niet op, dan weet ik dat die cilinder dus niet mee doen.
Als er 2 cilinders zijn uit zijn gevallen is er niet meer mee te rijden en moet ik langs de kant stoppen.
Na een paar minuten kan ik de motor dan weer starten en loopt die weer op 3 of soms weer op 4 cilinders.
Als ik dan verder ga rijden, en hij word weer wat warmer beginnen de cilinders weer uit te vallen.
Nadat de motor volledig is afgekoeld start die gewoon weer perfect, totdat ik er weer +-10km mee gereden heb en dan begint het feest weer opnieuw.
Is er hier iemand die dit bekent voorkomt? en waar ik eventueel de oorzaak kan zoeken?
De vonkversterkers, bobines, kabels en bougies zijn allemaal nieuw.
Het is duidelijk dat hoe warmer de motor word, hoe meer getrubbel ik heb met cilinder die uit vallen.
Ik zit met een probleem met me cb750f boldor uit 1980 waar ik niet helemaal aan uit kom.
Als ik de motor start loopt die goed, na +-10km valt 1 cilinder uit (nr3) en loopt die nog maar op 3 cilinders.
Als ik dan verder rij duurt het niet heel lang en er valt weer 1 cilinder uit (nr4).
Ik heb dit getest door de bougie dop los te trekken en hij reageert er dan niet op, dan weet ik dat die cilinder dus niet mee doen.
Als er 2 cilinders zijn uit zijn gevallen is er niet meer mee te rijden en moet ik langs de kant stoppen.
Na een paar minuten kan ik de motor dan weer starten en loopt die weer op 3 of soms weer op 4 cilinders.
Als ik dan verder ga rijden, en hij word weer wat warmer beginnen de cilinders weer uit te vallen.
Nadat de motor volledig is afgekoeld start die gewoon weer perfect, totdat ik er weer +-10km mee gereden heb en dan begint het feest weer opnieuw.
Is er hier iemand die dit bekent voorkomt? en waar ik eventueel de oorzaak kan zoeken?
De vonkversterkers, bobines, kabels en bougies zijn allemaal nieuw.
Het is duidelijk dat hoe warmer de motor word, hoe meer getrubbel ik heb met cilinder die uit vallen.