Jan Willem 050
MF'er
Beste Forumleden,
Twee week geleden 2 nieuwe bobines op mijn CB750F geinstalleerd. In eerste instantie kreeg ik geen vonk op cilinder 2 en 3.
Dee bobines zijn "aftermarket" onderdelen en verschillen ligt van de originelen. De haakse stekker van de bobine veroorzaken kortsluiting met de montage beugel. Dit ging dwars door het isolatie materiaal heen die om de haakse stekker zit. Ik kwam dit op het spoor omdat er mooi blank materiaal ontstond waar de kortsluiting insloeg op de beugel.
Met wat vul ringen heb ik de stekker verbinding verder bij de beugel kunnen wegkrijgen. En ik heb de stekkers met isotape beter geisoleerd.
Tweede poging, over alle 4 de bougie's een vonk, succes! En de motor ronkt mooi op 4 cilinders. Na ongeveer 2 minuten verloor ik 1 cilinder en na 15 minuten liep de motor nog op 2 cilinders. Cilinder 1 en cilinder 3 lopen niet meer mee.
Ik begin nu te twijfelen of de kortsluiting niet wat heeft gedaan met de kwaliteit van mijn bobines. Daarom zou ik ze graag willen doormeten.
Ik krijg de primaire spoel bij beide bobines goed door gemeten. Deze komt voor beide op 4.1 ohm uit.
Maar als ik de secundaire spoel wil doormeten krijg ik geen reactie van mijn multimeter. Ik verwacht tussen 10k en 20k ohm te meten. Heb verschillende methodes geprobeerd maar zonder resultaat.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn secundaire spoel kan doormeten aan de hand van het plaatje hieronder?
Verder:
-Carburateurs zijn gereinigd, nieuwe sproeiers, nieuwe pakking
-Kleppen gesteld
-Nieuwe bougies
-Nieuwe bougie kappen
Kan het ook aan de timing liggen dat cilinder 1 en 3 niet meelopen en wat kan ik er algemeen nog aan doen om het probleem te achter halen?
Twee week geleden 2 nieuwe bobines op mijn CB750F geinstalleerd. In eerste instantie kreeg ik geen vonk op cilinder 2 en 3.
Dee bobines zijn "aftermarket" onderdelen en verschillen ligt van de originelen. De haakse stekker van de bobine veroorzaken kortsluiting met de montage beugel. Dit ging dwars door het isolatie materiaal heen die om de haakse stekker zit. Ik kwam dit op het spoor omdat er mooi blank materiaal ontstond waar de kortsluiting insloeg op de beugel.
Met wat vul ringen heb ik de stekker verbinding verder bij de beugel kunnen wegkrijgen. En ik heb de stekkers met isotape beter geisoleerd.
Tweede poging, over alle 4 de bougie's een vonk, succes! En de motor ronkt mooi op 4 cilinders. Na ongeveer 2 minuten verloor ik 1 cilinder en na 15 minuten liep de motor nog op 2 cilinders. Cilinder 1 en cilinder 3 lopen niet meer mee.
Ik begin nu te twijfelen of de kortsluiting niet wat heeft gedaan met de kwaliteit van mijn bobines. Daarom zou ik ze graag willen doormeten.
Ik krijg de primaire spoel bij beide bobines goed door gemeten. Deze komt voor beide op 4.1 ohm uit.
Maar als ik de secundaire spoel wil doormeten krijg ik geen reactie van mijn multimeter. Ik verwacht tussen 10k en 20k ohm te meten. Heb verschillende methodes geprobeerd maar zonder resultaat.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn secundaire spoel kan doormeten aan de hand van het plaatje hieronder?
Verder:
-Carburateurs zijn gereinigd, nieuwe sproeiers, nieuwe pakking
-Kleppen gesteld
-Nieuwe bougies
-Nieuwe bougie kappen
Kan het ook aan de timing liggen dat cilinder 1 en 3 niet meelopen en wat kan ik er algemeen nog aan doen om het probleem te achter halen?