CB750f problemen

Arjaykay

MF'er
7 jul 2006
53
0
castricum
Hallo

ik ben op dit moment bezig om mijn Honda CB750f 1980-1982 goed draaiend te krijgen maar ik heb een probleem dat als mijn motor warm is hij soms gewoon uitvalt, te weinig stroom, en daarna ook behoorlijk wat moeite heeft om te starten.

nou heb ik gehoord dat de dynamo;s van de honda erg zwak zijn, en dat er een van een suzuki ook zou passen en dat die een stuk beter zijn

maar nou is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? en zo ja, heb je ook een suzuki dynamo geprobeerd? en welke suzuki dynamo past er op mijn CB750??
 
Geen idee, maar heb je ook werkelijk gemeten dat er iets mis is met je dynamo?

dit is een euvel dat de vorige eigenaar al heeft gemeldt, en ik constateer dat nu ook, bij de garage zijn ze het euvel niettegen gekomen, maar ook niet meer naar terug geweest, weinig geld, en weinig vertrouwen in de mensen daar, aangezien ze 2 keer weer langs moesten komen om de motor te repareren, en hij is daarna nog eens een keer mee genomen. en ik heb geen meet apparatuur, misschien wel te regelen maar het stomme is dat het vaak is als ie al warm is, ( dus onderweg, dus geen apparatuur .... ) maar hoe en wat zou ik het precies moeten meten?

maar het scheen een bekend probleem te zijn van de honda, en dat kom ik ook wel tegen in meerdere forums maar nooit een goede oplossing..
 
Een goede oplossing? Dan moet je eerst weten wat er mis is, is het de rotor of de stator? Daar kom je alleen achter door te meten.
Als het een van die twee is dan zou ik de originele opnieuw laten wikkelen, vaak is daar een ruilsysteem voor, dan zit je niet lang zonder motor.
Een goed opnieuw gewikkelde is meestal beter dan een originele.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon een rotte accu of spanningsregelaar zijn. ;)
 
Een goede oplossing? Dan moet je eerst weten wat er mis is, is het de rotor of de stator? Daar kom je alleen achter door te meten.
Als het een van die twee is dan zou ik de originele opnieuw laten wikkelen, vaak is daar een ruilsysteem voor, dan zit je niet lang zonder motor.
Een goed opnieuw gewikkelde is meestal beter dan een originele.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon een rotte accu of spanningsregelaar zijn. ;)


er zit net een nieuwe accu in en een spanningsregelaar.

maar als opnieuw wikkelen beter is dan nieuw, blijf je dan niet dat probleem houden van een Zwakke Dynamo van Honda??
 
mensen ik dank jullie hartelijk voor jullie adviesen maar ik ga mijn cb750f opgeven. hij lekt nu zelfs benzine, en heb er geen zin meer, in. binnenkort ga ik hem te koop aanbieden samen met nog een yamaha. en ga ik een andere proberen te kopen

tot die tijd, veel plezier met motor rijden
 
Benzine lekken ligt tamelijk vaak aan een niet goed functionerend vlotternaaldje òf aan verstopte "overloop" (=vlotterkamer-ventilatie) die niet echt goed open is vanaf open uiteinde(n) tot IN vlotterkamer(s).
Is die "overloop" onvoldoende doorlatend dan vormt zich boven de vlotter een opgesloten lucht/dampbel waardoor de vlotter niet ver genoeg omhoog komt want drijft wel op vloeistof maar niet op damp.

Een haperend vlotternaaldje kan, zelfs wisselend soms tijdens 1 rit, verzuipen veroorzaken door niet goed sluiten of "arm mengsel" door vastkleven.
Vlotternaaldje bekijken onder sterk vergrootglas, vooral eventueel plastic/rubber tipje op moderne typen.
 
Benzine lekken ligt tamelijk vaak aan een niet goed functionerend vlotternaaldje òf aan verstopte "overloop" (=vlotterkamer-ventilatie) die niet echt goed open is vanaf open uiteinde(n) tot IN vlotterkamer(s).
Is die "overloop" onvoldoende doorlatend dan vormt zich boven de vlotter een opgesloten lucht/dampbel waardoor de vlotter niet ver genoeg omhoog komt want drijft wel op vloeistof maar niet op damp.

Een haperend vlotternaaldje kan, zelfs wisselend soms tijdens 1 rit, verzuipen veroorzaken door niet goed sluiten of "arm mengsel" door vastkleven.
Vlotternaaldje bekijken onder sterk vergrootglas, vooral eventueel plastic/rubber tipje op moderne typen.


precies ;(

daarom stop ik er gewoon mee, ik wil een nieuwe die wel gewoon blijft doen en of garantie heeft. want hier heb ik gewoon geen tijd en zin in/voor. want wil niet op school aankomen en dan merken dat me motor het niet meer doet.
 
precies ;(

daarom stop ik er gewoon mee, ik wil een nieuwe die wel gewoon blijft doen en of garantie heeft. want hier heb ik gewoon geen tijd en zin in/voor. want wil niet op school aankomen en dan merken dat me motor het niet meer doet.

Ik denk dat iedere rijder wel eens minstens 1 van die dingen meemaakt; heb je het 1x zelf opgelost dan valt het de volgende keer reuze mee.

Vlotternaaldje-met-plastic-tipje (Dell'Orto) bleef op mijn bromscootah nooit langer dan 10.000km goed (erg trilding, de Vespa PK50 met verbeterd cilindertje en 10-duimse wieltjes).
 
Terug
Bovenaan Onderaan