CB750k op 2 poten

Snickel

Rookie
6 okt 2009
8
0
Hallo beste mede motorliefhebbers!

Ik heb vorige week voor weinig een Honda CB750k uit '82 op de kop kunnen tikken. Ik heb echter een probleempje. Bij stationair lopen loopt de motor maar op 2 cilinders. Cilinders 3 en 4 doen niet mee (koude uitlaten) bij het rijden doen ze wel mee, maar niet optimaal.
Ik denk dat het niet aan de ontsteking ligt, want ik heb de bougiedoppen verwisseld (1&4 en 2&3) maar dan doet hij precies hetzelfde. Ik zit er zelf aan te denken dat de carbs smerig zijn, maar voordat ik ze eraf haal wil ik graag weten wat de kenners ervan zeggen!
Ook heb ik een tik in het blok bij stationair, maar ik heb hier ergens al gelezen dat dit de primaire ketting is, en dat dit geen schade opleverd?
Indien jullie dat leuk vinden zal ik binnenkort een paar foto's uploaden, want hij ziet er voor de rest echt nog goed uit!

Groetjes, Nick
 
Oeps!! Ik was zo druk aan het bedenken wat het probleem zou kunnen zijn toen ik dit forum zag, dat ik dacht "dat weten ze hier misschien wel!" dat ik direct een post gemaakt heb! Maar das idd niet zo heel netjes. Dus bij deze heb ik een topic gemaakt in het voorstellen gedeelte.

Groetjes
 
Zo?

full
 
dat de bougiekabels van cilinder 1 en 4 omwisselen niet helpt, ligt nogal voor de hand.
zelfde bij 2 en 3.
juist het feit dat dat zo is, geeft aan dat je het waarschijnlijk in de carburateurs moet zoeken.
want als cilinder 1 vonkt, moet cilinder 4 ook vonken.
zelfde voor 2 en 3.
lage compressie van de cilinders 3 en 4 kan ook nog een oorzaak zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan