Hallo beste mede motorliefhebbers!
Ik heb vorige week voor weinig een Honda CB750k uit '82 op de kop kunnen tikken. Ik heb echter een probleempje. Bij stationair lopen loopt de motor maar op 2 cilinders. Cilinders 3 en 4 doen niet mee (koude uitlaten) bij het rijden doen ze wel mee, maar niet optimaal.
Ik denk dat het niet aan de ontsteking ligt, want ik heb de bougiedoppen verwisseld (1&4 en 2&3) maar dan doet hij precies hetzelfde. Ik zit er zelf aan te denken dat de carbs smerig zijn, maar voordat ik ze eraf haal wil ik graag weten wat de kenners ervan zeggen!
Ook heb ik een tik in het blok bij stationair, maar ik heb hier ergens al gelezen dat dit de primaire ketting is, en dat dit geen schade opleverd?
Indien jullie dat leuk vinden zal ik binnenkort een paar foto's uploaden, want hij ziet er voor de rest echt nog goed uit!
Groetjes, Nick
Ik heb vorige week voor weinig een Honda CB750k uit '82 op de kop kunnen tikken. Ik heb echter een probleempje. Bij stationair lopen loopt de motor maar op 2 cilinders. Cilinders 3 en 4 doen niet mee (koude uitlaten) bij het rijden doen ze wel mee, maar niet optimaal.
Ik denk dat het niet aan de ontsteking ligt, want ik heb de bougiedoppen verwisseld (1&4 en 2&3) maar dan doet hij precies hetzelfde. Ik zit er zelf aan te denken dat de carbs smerig zijn, maar voordat ik ze eraf haal wil ik graag weten wat de kenners ervan zeggen!
Ook heb ik een tik in het blok bij stationair, maar ik heb hier ergens al gelezen dat dit de primaire ketting is, en dat dit geen schade opleverd?
Indien jullie dat leuk vinden zal ik binnenkort een paar foto's uploaden, want hij ziet er voor de rest echt nog goed uit!
Groetjes, Nick