CB900 '79 loopt op 3 cilinders

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
Ik kom er niet meer uit..

Ik kwam er gister achter dat de 4e cilinder van mijn bol d'or niet meedoet. Als ik mijn bougiedop los trek veranderd er namelijk helemaal niks. De bougie vonkt wel goed maar is droog.

Blijkbaar krijgt ie geen benzine? Er komt wel benzine uit de vlotterkamer als ik de plug losdraai. Dus toen dacht ik aan de twee sproeiers.. Die heb ik losgehaald maar zien er schoon uit, niet verstopt oid.

En dan heb ik nog iets raars wat er misschien wel mee te maken kan hebben. Ik heb mijn carbtune aangesloten, maar stationair (en op temp) geeft hij 0 meetwaarde op alle cilinders. Pas als ik flink toeren maak komen alle 4 de meters min of meer gelijk omhoog.

Ik heb het blok los gekocht, en de kleppen zijn gesteld.

Iemand enig idee??
 
Carbtune II ?? Die met metalen staafjes ??

Carbtune schrijft voor bij lage meetwaarden de kolom om te draaien. Dus zeg maar de Carbtune onderste boven...

Betreft de sproeiers... Naast deze twee verwijderbare sproeiers zit er nog een derde sproeier vast verwerkt in de carburateur, alsmede de regelbare sproeier. Ook deze kunnen verstopt zijn waardoor ie stationair niet meedoet.
 
Laatst bewerkt:
Carbtune II ?? Die met metalen staafjes ??

Carbtune schrijft voor bij lage meetwaarden de kolom om te draaien. Dus zeg maar de Carbtune onderste boven...

Betreft de sproeiers... Naast deze twee verwijderbare sproeiers zit er nog een derde sproeier vast verwerkt in de carburateur, alsmede de regelbare sproeier. Ook deze kunnen verstopt zijn waardoor ie stationair niet meedoet.

Ook bij hogere toeren pakt de 4e niet op, dus dat sluit de derde sproeier uit?

Bedankt iig voor de carbtune tip!
 
Laatst bewerkt:
Hmm... Hier is mijn relaas van niet al te lang geleden met cylinder nummer 4...

The Dutchy in "Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! D..."

CBrenee geeft aan dat het nog wel eens aan de membranen aan de zijkant van de carburateur kan liggen. De zogenaamde Air cut Off valves.. Echter die klachten ben ik niet tegengekomen in mijn geval.

Eigenlijk carburateurs waren schoon.. Toch nog een keer het rek eruit.. Alle sproeiers er uit en de boel goed doorgeblazen.

Nu loopt ie weer goed, heb aanvullend een benzinefiltertje geplaatst en zet ik de carburateurs droog weg als ik er niet meer mee rij..
 
Laatst bewerkt:
Laat toch zitten; een 3 cilinder klinkt veel beter, echt waar! ;)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan