cb900 bol d'or pimpen

ZOOOOOO!!!!!!

eindelijk een update, ik heb de bol zo goed als klaar, de vorderingen in de tussentijd:

- USD vork afgemonteerd
- nieuwe koplamporen gemonteerd
- zekeringenbak verplaatst naar achter koplamp
- cockpit opgehangen
- zxr achterwiel pasgemaakt
- zxr achterwiel gespoten
- remreactiestang ingekort en gemonteerd
- rvs uitlaat gemonteerd en bsm vampire demper pas-gelast
- onderkuipje opgehaald, gespoten
- blokbout waar valbeugels en kuipje aan zitten afgezaagd, stuk tussen gezet en vastgelast.

het resultaat is te zien op de foto's hieronder:

cbaf.jpg

cbaf1.jpg

cbaf2.jpg

cbaf3.jpg

cbaf4.jpg

cbaf5.jpg
 
Je weet dat ik zelf meer van origineel houdt maar complimenten: dit is een mooie fiets geworden.

Hoe rijdt ie?
 
Spoiler aan buddseat zit scheef, of tenminste dat deel.
Verder gave verbouwing, duurt nog ff voordat ik zover ben.
 
hey, het nummerbordje zit idd scheef, scheef geboord (door vorige eigenaar)
het plastic kontje achte het zadel zit idd ook iets scheef omdat de dynatek cdi-unit eronder zit.

(ps motor is niet scheef :) ). Hij rijdt echt prima, alles lekker stug enzo ipv het gezwabber!!

ben ook zeer tevreden over hoe hij eruit ziet, wil alleen van de winter de boel in midnight blue laten spuiten, maar komt wel goed me dunkt
 
mwah, dat komt idd nog wel een keer, deze zijn al kleiner dan de originele (deze zaten er al op toen ik hem kocht) maar er zijn nog wel dingen die ik wil doen, mar komt wel als het seizoen over is!!
 
Hey Chris, was een leuk rondje gisteren!

Allen, gisteren even op chris zijn motor rond gereden, wat een apparaat!! Rijd heel anders dan mijn appie RSV. Geluid is echt machtig!! Hij had me wel ff mogen vertellen dat de remmen nog niet goed ontlucht waren haha!!! Maar eht is echt motor rijden pur sang
 
geslaagde verbouwing.
heb er sinds kort ook een Bol 900F2 bij,
weet nog niet wat ik er mee zal aanvangen,
en voorlopig ben ik toch nog even bezig met een ander project.
Als ik dan toch een kritische noot mag geven:
vind ik de demper iets te lang, inkorten lijkt mij wel een haalbare kaart,
en de bugspoiler vind ik iets te laag hangen.
Voor de rest is het echt een vette bike geworden,
die kwa rijeigenschappen waarschijnlijk mijlenver verschilt van het origineel.
mooie lakset ook trouwens
en dat (sport)zadel is ook stukken mooier afgelijnd dan een gewoon plat zadel.
Ben benieuwd om hem eens in levende lijve te horen draaien,
hopelijk gebeurt dat dan tijdens de CBBQ.
groeten
 
ja he larsje echt vet he!! filmpjes moet je wel bewaren, als we er meer hebben ff bakken op cd!!

@ omer , de demper vind ik juist wel vet zoals hij is. Inkorten kan aangezien er toch zo goed als geen demping inzit. De bugspoiler zit inderdaad te laag, want gisteren met lekkere bochtjes pakken kwam hij aan de grond, dus hij is beschadigd en moet dus echt hoger, ga ik van de week doen.
Op de CBBQ zal je hem zeker weten horen!! Kom jij dan op je bol of weer op de 550??
 
de blauwe 500 is verkocht,
de caferacer is in opbouw en
de Bol heeft dit weekend terug gereden na tijden van stilstand.
we zien wel wat het wordt, ik hoop op de caferacer te kunnen komen ...
Bol ratelt wel ongelofelijk en rookt links ook
 
ratelen is een kwaal he, die rottige nokkenaskettingspanners (wow!) ook van honda. Die zou je kunnen kijken of ze nog te stellen zijn en roken kan olielekkage zijn. Maar als de caferacer klaar is zou dat vetter zijn (hou van veranderde motoren!!)
 
zo, weer ff een updateje, na een paar dagen lekker gegast te hebben.
elke keer viel het me op dat er olie op de koelribben lagen en dat hij best wat olie gebruikt en soms een beetje 'lui' aanvoelt, terwijl hij toch 95pk aan het achterwiel heeft.

nu was ik aan het zoeken op ebay en ben tegen een rs1000 cilinderblok aangelopen. geglasparelde cilinder met 1000cc en nieuwe zuigers inclusief veren en pakkingen. Ga hem binnenkort thuiskrijgen. Dan kijken of ik boven de 100pk uit kan komen.
 
zo, weer ff een updateje, na een paar dagen lekker gegast te hebben.
elke keer viel het me op dat er olie op de koelribben lagen en dat hij best wat olie gebruikt en soms een beetje 'lui' aanvoelt, terwijl hij toch 95pk aan het achterwiel heeft.

nu was ik aan het zoeken op ebay en ben tegen een rs1000 cilinderblok aangelopen. geglasparelde cilinder met 1000cc en nieuwe zuigers inclusief veren en pakkingen. Ga hem binnenkort thuiskrijgen. Dan kijken of ik boven de 100pk uit kan komen.
RS1000?is dat geen fabrieks spul..dat gaat vast niet op een onderblok van een Bol passen lijkt mij maar echt verstand heb ik er niet van.

Gr Ed.
 
@ voxonda, zou best wel kunnen hoor, weet er ook het fijne niet van, ik zie het wel als hij aankomt.
en als hij er is kan ik meteen kijken of het gaat passen ja of nee. Eerst maar eens op zolder gassen maandag en dan komt het volgend weekend wel ofzo...
 
Chris jonge!Ben Benieuwd of die RS1000 cilinders gaan passen, maar dat gaan we binnenkort vast mee maken, schiet maar op om je schuurtje kuis te krijgen, dan kunnen we eraan beginnen!

PS hoe was het op Zolder?
 
schuurtje opknappen gaat wel (ben er niet meer aan verder gegaan).

zolder was wreed!!!!!! ik bel je vanavond (rond 10 uur wel ff hoe het was)
 
Hallo Chris,

Wat een prachtig apparaat is het geworden!

Dat dynamodekseltje is errug :9~ . Is er dat een originele 1100R, of 1100F?

Wat ziet een bol er toch dik uit met zo'n brede achterband!

gr,
Stevves
 
hey dank je wel, vind hem zelf ook erg geslaagd. Mijn to-do list is nog heel lang maar een fighter is nooit af zeggen ze wel. Dynamokapje is aftermarket en niet perse 1100 gerelateerd.

heb nu ook een nieuwe voorband, continental conti speedattack
 
hello chris, kan je soms zeggen, van welke suz 750 je carbs komen, jaartal ,model ofzo, en ook welke diameter ze hebben? de 36 ofzo?
 
hoi het is 36mm ja, en weet niet welk jaar/type ze vanaf komen (madurarider heeft ook een setje aangeschaft en dat bleek een ander setje te zijn)

ik heb wel gevraagd aan de lui van startrick tuning hoe ze het voor elkaar hebben gekregen en het blijkt dat ze de carbs pas hebben gemaakt door nieuwe assen en afstrandsbussen in de rack te zetten zodat de spacing optimaal is voor de bol. Dus met een beetje huisvlijt is het makkelijk pas te maken (meten=weten dus zou easy moeten zijn)
 
Terug
Bovenaan Onderaan