CB900 met probleempje

CB900L

Rookie
21 jun 2007
4
0
Eindhoven
Hoi, ik ben bezig met een CB900 (4cylinder) en nu wil de 2de cylinder niet erg warm worden( 80-90 graden). de andere 3 cylinders (uitlaten) worden wel heet. Ik heb de ontsteking al gecontrolleerd en dat is in orde. De bougies zien er alle 4 hetzelfde uit, lichtbruin grijs en droog. Tevens heb ik de kleppen gecontrolleerd en deze liggen binnen tolerantie.

Wat kan dit zijn.???? misschien toch de carbs synchronisren al is dit wel lastig want
mijn 2de carburateur is de master oftwel die niet af te stellen is?????

Groetjes,

Leon.
 
Hoe heb jij in vredesnaam kunnen meten dat 1 cil een (olie/water/uitlaat) temp van 80-90 graden bereikt? een niet meelopende cilinder -getest middels een koude uitlaat- kan ik me nog iets bij voorstellen. Synchroniseren kan zeker wel, zelfs als #2 de master is, de andere carbs kunnen relatief (tov #2) meer gas doorlaten op het ogenblik zodat #2 bij stationair/ kleinere smoorklepoening idd weinig tot niets doet. Oplossing: de rest 1,3 en 4 opdraaien tot het spul synchroon staat en vervolgens stationair afregelen
 
Ik heb een temperatuur meter van Fluke en kan oppervlakte meten aan de uitlaat en dan zie ik dat de andere 3 heet worden 120 graden en hoger en de #2 alleen 80-90 graden.
De motor draait dan stationair tot 1000-2000 rpm.
 
Ok, dan ben ik het eens met de meetmethode (een nat vingertje werkt btw ook best). Zoals jb ook al zei: die cilinder doet niet of iig minder hard mee. Als synchroniseren (wat dus wel kan!) niet helpt, kijk dan eens naar je stationairsproeier. Ga niet teveel op de bougiekleur af, als je bv net een eind hebt gereden met een gasstand waar het probleem zich niet voordoet dan is het mengsel en dus de kleur van je bougies ok.
edit: voordat je de stat.sproeiers er uit sloopt kan je ook nog naar de mengselschroef kijken, de invloed daarvan is tot plm 1/4 gasklepopening mede bepalend voor de kwaliteit van je mengsel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan