Cb900 of Cb1300?

Lennovich

Die hard MF'er
15 dec 2002
478
4
Stekene, belgium
Hallo,

Ben aan het kijken achter een nieuwe bike en dit keer zal het een dikke naked worden,maar ben heftig aan het twijfelen tussen de cb900 en de cb1300, persoonlijk vind ik de 1300 het knapst, dat retroachtige uiterlijk trekt me wel aan zo ook het koppel van die motor, maar heb me laten wijsmaken dat de vering van de cb900 beter is voor sportief gebruik en ik rij wel redelijk sportief :) maar die dubbele vering op de 1300 vind ik juist stoer! Veel topics over de cb1300 kan ik niet vinden en de testen zijn ook vrij vaag,zijn er hier geen mensen die op beide gereden hebbben?zoja,wat zijn de verschillen kwa sturen, injectie(on/off op de 900) heeft de 1300 dit ook? Heb ook al naar de gsx1400 staan kijken maar die vinnik eingelijk nie zo mooi en ducati monster vind ik te duur( de s4r versie dan toch :)
alvast bedankt,

Lennovich
 
deze kleurstelling vind ik :}
full
 
Ik rij zelf op een X4 en het blok van de cb1300 en de X4 zijn in principe hetzelfde.
En over het blok kan ik maar 1 ding zeggen:geweldig.
Supersterk onderin,vanaf de 2000rpm sleurt dat ding tot de begrenzer aan toe.
Misschien dat een 900 door het lagere gewicht wat meer een gooi en smijt fiets is,maar zo`n 1300 valt ook heel goed sportief te berijden.
Als je echt tussen deze 2 twijfelt zou ik eerst eens proefrijden op allebei als ik jouw was.
Succes met het uitzoeken van je fiets.
 
Ik rij momenteel op een CB900.
Valt niet tegen, zeker geen Honda on/off injectie merkbaar (zoals bij de SP1).
Koppel onderin valt me dik mee, heb ook een Fireblade gereden met een soort gelijk blok maar die was veel zwakker onderin.
Vering kan ik niets over zeggen omdat ik supersportmotoren gewent ben, en dit is niet te vergelijken.
Gewoon een hele fijne fun motor
 
En ik zit er tussenin met m'n CB1000 '(
;) Persoonlijk zou ik voor de 1300 gaan.
Puur op uiterlijk ik heb er nooit op gereden.
Wel op een opgeboorde CB 1000, dat was echt vet !!!

Succes
 
Hallo,

Ben aan het kijken achter een nieuwe bike en dit keer zal het een dikke naked worden,maar ben heftig aan het twijfelen tussen de cb900 en de cb1300, persoonlijk vind ik de 1300 het knapst, dat retroachtige uiterlijk trekt me wel aan zo ook het koppel van die motor, maar heb me laten wijsmaken dat de vering van de cb900 beter is voor sportief gebruik en ik rij wel redelijk sportief :) maar die dubbele vering op de 1300 vind ik juist stoer! Veel topics over de cb1300 kan ik niet vinden en de testen zijn ook vrij vaag,zijn er hier geen mensen die op beide gereden hebbben?zoja,wat zijn de verschillen kwa sturen, injectie(on/off op de 900) heeft de 1300 dit ook? Heb ook al naar de gsx1400 staan kijken maar die vinnik eingelijk nie zo mooi en ducati monster vind ik te duur( de s4r versie dan toch :)
alvast bedankt,

Lennovich


ik vind dat retro achtige wel meevallen op de cb1300.
moet je die kont zien :}

ik zou gewoon voor de 1300 gaan. tis een rijdende bom 8-)
 
Als je door de vering twijfelt,die van een 900 voldoet ook niet,dus die WP/hyperpro komen er toch onder.
Ga lekker voor die 1300.
 
Terug
Bovenaan Onderaan