CB900f Bol d'Or Nuke'm style

Nuke'm

MF veteraan
27 mrt 2003
1.246
1
Den Haag
HAD ‘M GESAVED!!

Wou hier beginnen met m'n project; het ombouwen van m'n brik.
Helaas, m'n provider heeft stroomstoring dus kan nog niet m'n foto's plaatsen. :( Wordt dus later...

"Maar wat ga je doen dan?!?"

-Dat zal ik je vertellen: *D

- Gechopped voorspatbord [zelfbouw]
- Versimpelde cockpit [zelfbouw]
- Andere clip-ons [Ebay, zijn onderweg!?]
- Andere tank [aanwezig, verf verwijderen, uitdeuken & spuiten]
- Ander zadel [zelfbouw]
- Electronica onder de kontplaatsen
- Ander luchtfilter [komt nog]
- flatslide carbs [Godver, duur!!]
- Motorblok reviseren [ooooohhh]
- Motorblok lakken (wrinckle-lak) en deksels polijsten
- RVS-uitlaatbochten (4-1) [Aanwezig]
- Open RVS demper (Vampire raceversie) [Aanwezig]
- 17 inch achterwiel en achterrem (VF1000, boomerang natuurlijk) [Iemand?]
- Frame, achterbrug en zut poedercoaten
- Tarozzi schakelsets [Goede daad verrichten, zelf kado doen]
- Meer... [Wat dan?!?!?]

"Wat gaat dat kosten dan?"
-Weet ik veel?!?!? :?

"Hoe lang gaat het duren?"
-Niet lang, ben een quitter! :9

Positieve kritieken en complimenten zijn natuurlijk welkom.
Genøhl (zeiken, zeuren, zaniken en verveeln'd doen) kun je hier niet kwijt!! :(
 
Motor zoals ie nu is!

IMG_0427.jpg


IMG_0428.jpg


IMG_0429.jpg
 
Laatst bewerkt:
Onderdelen die klaarliggen:

Onderweg:

IMG_1611.jpg


Ja ja!!:

IMG_1612-1.jpg


Ja ja ja!!:

IMG_1613.jpg


Van een CB1100:

IMG_0433.jpg


Van een CB650, zelfde tank maar met rechte onderkant:

IMG_0430.jpg


En nog wat zut op de plank:

IMG_0434.jpg
 
Laatst bewerkt:
slijptol lenen? O-)


ow en plak ff wat ductape over je zadel, dan zuigt ie zich niet zo enorm vol met water ;)
 
HAD ‘M GESAVED!!

Wou hier beginnen met m'n project; het ombouwen van m'n brik.
Helaas, m'n provider heeft stroomstoring dus kan nog niet m'n foto's plaatsen. :( Wordt dus later...

"Maar wat ga je doen dan?!?"

-Dat zal ik je vertellen: *D

- Gechopped voorspatbord [zelfbouw]
- Versimpelde cockpit [zelfbouw]
- Andere clip-ons [Ebay, zijn onderweg!?]
- Andere tank [aanwezig, verf verwijderen, uitdeuken & spuiten]
- Ander zadel [zelfbouw]
- Electronica onder de kontplaatsen
- Ander luchtfilter [komt nog]
- flatslide carbs [Godver, duur!!]
- Motorblok reviseren [ooooohhh]
- Motorblok lakken (wrinckle-lak) en deksels polijsten
- RVS-uitlaatbochten (4-1) [Aanwezig]
- Open RVS demper (Vampire raceversie) [Aanwezig]
- 17 inch achterwiel en achterrem (VF1000, boomerang natuurlijk) [Iemand?]
- Frame, achterbrug en zut poedercoaten
- Tarozzi schakelsets [Goede daad verrichten, zelf kado doen]
- Meer... [Wat dan?!?!?]

"Wat gaat dat kosten dan?"
-Weet ik veel?!?!? :?

"Hoe lang gaat het duren?"
-Niet lang, ben een quitter! :9

Positieve kritieken en complimenten zijn natuurlijk welkom.
Genøhl (zeiken, zeuren, zaniken en verveeln'd doen) kun je hier niet kwijt!! :(


Wat bedoel je met iemand??
je kan in een bol d'or VFkF of VFkR wielen bouwen zonder veel moeite,
ook CBR600F wielen zijn goed mogelijk,
Zie ook het topic
De grote herverbouwing CB900 bold’or
ik heb evt. nog wel een set te koop.

M.vr.gr. Jos
 
Is dat een 17" boomerang wiel dan?
Ik wil m'n voorwiel laten zoals ie is en daarom achter ook boomerang. Heb ook begrepen da'k dan de vf achterrem erbij moet plaatsen.
 
Thanx maar weet je wat me irriteert? Die ophangpunten zitten uit het midden!?! :(
Puntje van aandacht...
Gaat goed komen, deze Bol. Dat puntje van aandacht, het is ook niet van een CB1100F afkomstig, deze oliekoeler.
Ik zit niet zo vaak meer op het MF( verbouwingkje, schilderen etc.), maar blijf je topic zeker volgen.
 
Welke CB komt ie dan van?
Hij heeft wel die typische aansluitingen naar binnen toe.

Maar in ieder geval; Hey Renee! Lang niet gezien!! :}
 
als je dan toch gewicht wilt besparen, zet er dan ook andere knippers op :P
Scheelt weer een kilo en komt je luchtweerstand ook ten goede :+
 
als je dan toch gewicht wilt besparen, zet er dan ook andere knippers op :P
Scheelt weer een kilo en komt je luchtweerstand ook ten goede :+

Alleen al om die opmerking laat ik ze zitten. B|

Over die bedrading gesproken; tijdens m'n studententijd werkte ik in een spuitgietfabriek. De kabels van de hitte-elementen waren staalomvlochten. Dat wil ik ook op m'n brik!!
Weet alleen geen merknaam of fabrikant. Heb eindeloos gezocht op internet maar niks, nakkus nada.
Heeft iemand enig idee? Iemand toevallig een spuitgietmachine thuis en kabels over? :P
 
Ben benieuwd naar de vorderingen, wel goede plannen in ieder geval! ben ook wel benieuwd waar je flatslides vandaan gaat halen ;)

Keihin FCR39's lijken me erg groot voor een 900, 33's moeten nog kunnen maar die zie je niet zo vaak, zeker niet side-draft en met honda-spacing.
Mikuni RS34's kunnen ook nog maar beetje hetzelfde verhaal. (en inderdaad, dan kost het ongeveer net zoveel als een 2e hands bolletje..)

Andere alternatieven voor de CV carbs zijn de mikuni VM33's die Renee en ik allebei hebben, da's echt een wereld van verschil... dan heb je ook nog de Keihin CRS serie, in 29, 31, 33, etc. mm. Je moet maar net mazzel hebben en wat tegenkomen, ik zou in ieder geval ebay in de gaten houden! (die van mij komen uit van ebay.de)

blijf het topic zeker volgen, succes!
 
Ben benieuwd naar de vorderingen, wel goede plannen in ieder geval! ben ook wel benieuwd waar je flatslides vandaan gaat halen ;)

Keihin FCR39's lijken me erg groot voor een 900, 33's moeten nog kunnen maar die zie je niet zo vaak, zeker niet side-draft en met honda-spacing.
Mikuni RS34's kunnen ook nog maar beetje hetzelfde verhaal. (en inderdaad, dan kost het ongeveer net zoveel als een 2e hands bolletje..)

Andere alternatieven voor de CV carbs zijn de mikuni VM33's die Renee en ik allebei hebben, da's echt een wereld van verschil... dan heb je ook nog de Keihin CRS serie, in 29, 31, 33, etc. mm. Je moet maar net mazzel hebben en wat tegenkomen, ik zou in ieder geval ebay in de gaten houden! (die van mij komen uit van ebay.de)

blijf het topic zeker volgen, succes!

Heb al een zoekopdracht staan voor die flats maar ik heb ergens een beetje het idee dat er misschien ergens nog een paar mensen op zoek zijn naar die dingen. :+
Geduld is een schone zaak, ben echt lang bezig geweest RVS bochten te vinden voor dit brik. Toen ik het al had opgegeven stonden ze ineens op ebay. Nu liggen ze bij mij thuis! })
Maar in ieder geval bedankt voor de info. Je vertelt me al heel wat meer dan ik tot nu toe wist! :}

Anders contact je die spuitgietfabriek ff... Of is dat te simpel gedacht?

Maar je project klinkt gaaf hoor

Is heel goed gedacht. Bedenk ik me ook iedere keer...'s avonds als ze al dicht zijn. |(
Maar voor alles is een tijd...

Ben ondertussen bezig de tank van z'n lak te ontdoen. Gaat redelijk snel met de boormachine+staalborstel.
 
Krijg trouwens net een mailtje dat die clip-ons onderweg zijn. Begon me al zorgen te maken.
 
De flatslides zijn inderdaad érg populair als ze gebruikt langskomen, maar je kan natuurlijk een keer mazzel hebben!

Zo heb ik op Ebay ook het een en ander gekocht voor de bol, vaak met mazzel. alleen het blijft natuurlijk wel risky, gelukkig is het tot nu toe allemaal goed gegaan.

Ben trouwens nu wel benieuwd waar die koeler van is, 1100f is het inderdaad niet, maar het zijn wel de typische honda aansluitingen. Deze heeft ook 6 rijen.
Ik heb zelf een cb1100r koeler, maar die is nog wat groter en anders van model, wel dezelfde ophangpunten als de 900/1100f.
Zat eerst te denken aan de cb1000c (custom) maar die is het ook niet volgens mij. raad de koeler :P
 
"Honda BoldorCB 750 900 1100 großer Ölkühler" was de titel van de adv.
Wordt het nog niet duidelijker van. Misschien een aftermarket-produkt zoals Scheibel dat doet voor uitlaat bochten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan