CB900F Boldor Olie bij de ontsteking

hvanstraelen

Rookie
7 mrt 2011
9
0
Amersfoort
Hallo Forum,

Na jaren ben ik mijn CB900F Boldor van 1979 weer aan het lopen aan het brengen. Carburateurs schoon gemaakt, een pakkingen vervangen.
De Bol startte direct maar liep als een geit. Ploffen alsof er iets met de elektronische ontsteking mis was.
Toen ik het ontstekingsdeksel open zeek de olie eruit. Op de een of andere manier komt er dus olie bij de ontsteking.

Heeft iemand op het forum ervaring met een Honda Boldor die deze kuren heeft?
Is dit simpel van buitenaf op te lossen met het vervangen van een olie kering, of vraagt dit een diepere ingreep.

Bedankt voor iedereen die met mij mee wil denken.

Grtz. Hubert
 
En ik weet dat die olie daar hoort,zijn dus geen kuren,dus sluit mij verder aan bij Zot.
De Dynamo kant is wel droog,verder kan het ook aan bv de bougiekappen liggen of de bougies,
kappen moeten 5Kohm weerstand hebben.Verder moeten de gasschuiven en de huizen waar ze op en neer
in gaan echt super schoon zijn,als je zo,n huis ondersteboven houd met de gasschuif er in gedrukt moet deze uit zijn eigen
weer omhoog komen totdat de schuif bijna uit het huis word gedrukt door de veer,blijft de schuif hangen is dat niet goed.
En zorg dat je alle o-ringetjes weer op hun plek heb zitten,en controleer of de membraantjes aan de zijkant van de carbs nog werken,
nr11 op de tekening.
gasket-set_medium16010461405-01_8201.jpg

honda-cb900c-900-custom-1980-a-usa-carburetor-comp-parts_bighu0135e1a2001_8857.gif
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie antwoorden.
ik ga dit zeker nazoeken.
De ontsteking kant is dus echt nat (spettert zelfs als je het deksel eraf haalt).
De carburatie lekt niet, vandaag wel de pakkingen van de vlotterbakken vervangen.
Hoe komt de benzine dan van de carburateurs in het ontstekingshuis?

Grtz. Hubert
 
Om heel eerlijk te zijn twijfel ik er aan wat het is.
Nam ik aan dat het olie en een lekke kering zou zijn, maar het spetterde als benzine.
Kan het benzine zijn? Ik heb vandaag de carburateur bank er tussen uit gehad om de pakking en van de vlotterbakken te vervangen.
 
Om heel eerlijk te zijn twijfel ik er aan wat het is.
Nam ik aan dat het olie en een lekke kering zou zijn, maar het spetterde als benzine.
Kan het benzine zijn? Ik heb vandaag de carburateur bank er tussen uit gehad om de pakking en van de vlotterbakken te vervangen.
alleen bij veel te hoog oliepeil
 
Ff aan de olie ruiken?
Weet je meteen of er benzine in de olie zit.
Hoe lang heeft de bol stil gestaan?
En heeft hij bij jou wel goed gelopen?
Helemaal origineel?
 
Ff aan de olie ruiken?
Weet je meteen of er benzine in de olie zit.
Hoe lang heeft de bol stil gestaan?
En heeft hij bij jou wel goed gelopen?
Helemaal origineel?

Ruiken kan ik helaas niet nauwelijks, maar ik neig naar benzine
De motor heeft 5 jaar stil gestaan.
Voorheen heeft hij goed gelopen.
Het blok is jaren geleden gereviseerd en heeft nadien weinig maar prima gelopen.
 
Je kan sowieso beginnen met de olie en filter te vervangen,als er al benzine in de olie zit komt dat door lekkage
langs de vlotternaalden,dan stroomt de benzine de cilinders in en komt in de olie terecht,verder moet je die carbs echt helemaal uit elkaar halen,
en ultrasoon reinigen,met half werk komt het nooit goed.Verder neem ik aan dat je al de oude benzine heb vervangen door verse na 5jaar stilstand.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan