CB900F Hornet ook geschikt om met 2 te toeren?

Greeny

Die hard MF'er
5 okt 2005
338
12
Belgie
Ik heb een mooie CB 900 Hornet gezien voor een budget van 3500€ met 1 jaar garantie op.
Maar mijn vraag is, ik ben 1m80, wij reizen voor plezier met 2 en bagage en doe tot 100km woon-werk verkeer per dag... .

Is die Honda hiervoor geschikt? Geschikt qua rijcomfort en zithouding?

Ik ben geen racer en hou er van om te voelen hoe snel ik rij, de wind op mij te voelen, dus naked OK.

Zo niet, nog ideeën voor motors van dit budget om het bovenstaande te doen? Heb altijd met triumph gereden 3-cyl.
 
En waarom niet weer een Triumph?die hebben keuze genoeg,verder is een CB900 prima geschikt om met z,n 2en te toeren,
en je kan hem behangen met koffers, en wil je de ultieme toerders dan praten we over heel andere fietsen a la ST1300,FJR1300 enzzzzzzzzzzzzzz.
Verder gaan proefrijden desnoods met z,n tweetjes,dan weet je of het wat voor je is.
 
Goh, ik blijf fan van Triumph. De tiger is een alternatief, maar deze aan 3500€ is niet de mooiste.
Moest ik mogen kiezen, zou ik voor een SpeedTriple gaan, maar voor de bijzit is er geen comfort en koffers vindt je er ook al niet voor. Anders zou het zeker de SpeedTriple worden.
 
Met die eisen zou ik geen naked kiezen. (Zelf ben ik grote fan van naked, maar 100km woon werk en toertochten met 2 maken een naked meestal onaangenaam)
En een groot scherm op een naked vind ik ook belachelijk. (Zelf zet ik er voor de winter een klein model op om een beetje warmer te hebben)
 
Met die eisen zou ik geen naked kiezen. (Zelf ben ik grote fan van naked, maar 100km woon werk en toertochten met 2 maken een naked meestal onaangenaam)
En een groot scherm op een naked vind ik ook belachelijk. (Zelf zet ik er voor de winter een klein model op om een beetje warmer te hebben)
Dat is een ervaring die ik ook ken. Soms is een klein schermpje op een naked beter dan een carrenage moto. Mijn eerste Triumph Trident zorgde er voor dat de wind juist boven de schouders kwam zonder turbulentie op de helm. Hou van naked. Ben ik dan zoveel eisend?
 
Ben juist ook een R1150R Rockster tegengekomen, maar ken het gevoel niet van een boxer. Heb gehoord dat je pro of contra bent.
Ben grote fan van Triumph Triples...
 
Ben juist ook een R1150R Rockster tegengekomen, maar ken het gevoel niet van een boxer. Heb gehoord dat je pro of contra bent.
Ben grote fan van Triumph Triples...
Tja een BMW rijd ook weer zoals geen enkel ander merk motor,je houd er van of je haat het,in welke categorie
jij thuishoort kom je alleen maar achter door te gaan proefrijden.Ik zelf vind het wel ok rijden maar zou er zelf nooit 1 kopen,
de K serie BMW,s vind ik wel goed rijden,maar dat is persoonlijke smaak.
 
Wel een K vind ik wel OK en vind een k1200s tof maar 155pk schrikt me wel af...
 
Wel een K vind ik wel OK en vind een k1200s tof maar 155pk schrikt me wel af...
Enigste wat je af moet schrikken is je zelf want je ben de persoon die aan het gas draait,waar je naar moet kijken
is de pk/gewicht verhouding,zo,n BMW is niet echt een lichtgewicht dan merk je van die 155pk minder dan een lichte motor met dat vermogen.
Ik heb zelf een 214pk lichtgewicht motor gehad en ook daar viel gewoon normaal mee te rijden zolang je maar de nodige zelfbeheersing heb.
 
Had je vroeger in de tijd van de slappe frames en houten remmen een motor met meer dan 100pk dan deed je
het in je broek als je de gashandel helemaal open draaide,bij moderne motoren hebben ze alle vermogen zo glad gestreken
dat iedereen er mee kan rijden,en helemaal bij de laatste versies met abs en traction control,al blijft natuurlijk zelfbeheersing
de beste vorm van control.
 
Beheersing, daar heb ik in het verleden last mee gehad 😔. Ik ondervind dat wanneer ik een motor heb die zacht rijdt, ik niet de tendens heb te snel te rijden. Met andere... ja eigenlijk het gewicht bekijk ik nooit. Zo'n K is dan eigenlijk ook niet echt een optie voor mij. Ben zelf nogal tenger.
Ik heb me super gevoeld op 2 motoren in mijn leven. Perfecte ergonomie. Dat is op een CB1000F en een Speedtriple. Maar jammer genoeg kan je de speedtriple niet voorzien van koffers. Anders zou dit topic er gewoon niet geweest zijn 😉
 
Dat kan wel hoor,
spd.jpg
 
Dat is wel een recente Speed. Ik zit rond een budget van 3500€ dus een 955i. En dat weet ik niet waar te vinden.
Is deze van u? Mooi. Altijd een prachtmachine gevonden. Ooit een 1050 met ronde koplampen van dealer meegekregen. Wat was dat zalig om mee te rijden.
Had al gedacht, gelkussen erbovenop voor mijn vriendin, lagere footpegs en weg zijn wij... Mooi...
 
Dat is wel een recente Speed. Ik zit rond een budget van 3500€ dus een 955i. En dat weet ik niet waar te vinden.
Is deze van u? Mooi. Altijd een prachtmachine gevonden. Ooit een 1050 met ronde koplampen van dealer meegekregen. Wat was dat zalig om mee te rijden.
Had al gedacht, gelkussen erbovenop voor mijn vriendin, lagere footpegs en weg zijn wij... Mooi...
Nee niet van mij,was het maar waar,en een Tiger of Sprint,die kan je wel vol koffers hangen.
Zoiets dus,
https://www.2dehands.be/a/motoren/m...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
Kijk eens naar bijvoorbeeld een Bandit 1200, of een retro naked zoals een XJR1200/ZRX die hebben mooie bankstellen ruime zadels voor twee personen
 
Op de cb900 kan je gewoon toeren maar ik zou wel het zadel laten aanpassen voor de duo,die glijdt wel makkelijk naar voren en dat is niet prettig.
 
Kijk eens naar bijvoorbeeld een Bandit 1200, of een retro naked zoals een XJR1200/ZRX die hebben mooie bankstellen ruime zadels voor twee personen
Achterop de ZRX is t niet echt prettig de duo steps zitten vrij hoog
 
Bandit 1200 is een optie. XJR, CB1300 en zo vind ik ook wel fijn. Ik blijf kijken naar interessante 2de handse. Probeer onder de 30.000km te vinden want weet dat ik er ook veel ga doen.
Heeft iemand soms zelf een kofferbeugel gemaakt van een bestaand model? Zie hierjuist een Speedtriple staan met 18000km op de teller. Moest ik daar bagage beugels op kunnen maken 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan