Cbf 1000 stator problemen

ron cbf

MF'er
14 feb 2016
130
37
Tot ergernis is de nieuwe stator van de cbf 1000 na 1500km weer doorgebrand. De kabel bleek doorgesleten/doorgebrand te zijn. De spanningsregelaar gelijk laten doormeten bij motoport en deze bleek nog goed te zijn. Nu heb ik weer een nieuwe gemonteerd en de laadspanning is 14.2V. Maar ik maak mij zorgen om de temperatuur van het deksel waar de stator in gemonteerd is. Deze is na 3 minuten op 3500rpm weer flink warm. Iemand met advies?
 

Bijlagen

  • 20221117_133923.jpg
    20221117_133923.jpg
    146,2 KB · Weergaven: 81
  • 20221117_133934.jpg
    20221117_133934.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 78
  • 20221117_133949.jpg
    20221117_133949.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 80
Carmo zegt regelaars te hebben mosfet types die de dynamo ontlasten ? Heb er een zitten op de Aprilia .
Je kunt Carmo contacteren en je probleem uitleggen . Hun verhaal is dat ze de dynamo ontlasten met een ingebouwde schakeling in de SR zodat de dynamo minder heet wordt. Had toch een mosfet type nodig omdat deze veel minder warm wordt en met die schakeling erin. Baat het niet schaad het niet ?

Nieuwe geavanceerde "SERIES" MOSFET-REGELAAR - reduceert de dynamo temperatuur tot 25%.
Dé oplossing om het verbranden van uw dynamo tegen te gaan.


Normale spanningsregelaars laten de overtollige dynamo energie naar massa vloeien, deze regelaar houdt het overtollige vermogen tegen.
Door het ´tegenhouden´ loopt er geen stroom door de dynamo als er geen vraag meer is van het elektrische circuit van de motor. Gedurende deze tijd wordt de dynamo niet belast!
Bijkomend voordeel is dat de motor net iets meer vermogen zal leveren als de accu vol is, dit doordat de dynamo geen energie aan het vliegwiel zal onttrekken.
Deze regelaar heeft tevens een thermische beveiliging, mocht de regelaar te heet worden (door te weinig rijwindkoeling bijvoorbeeld) dan gaat hij tijdelijk ´uit´.
 
Laatst bewerkt:
Carmo zegt regelaars te hebben mosfet types die de dynamo ontlasten ? Heb er een zitten op de Aprilia .
Je kunt Carmo contacteren en je probleem uitleggen . Hun verhaal is dat ze de dynamo ontlasten met een ingebouwde schakeling in de SR zodat de dynamo minder heet wordt. Had toch een mosfet type nodig omdat deze veel minder warm wordt en met die schakeling erin. Baat het niet schaad het niet ?

Nieuwe geavanceerde "SERIES" MOSFET-REGELAAR - reduceert de dynamo temperatuur tot 25%.
Dé oplossing om het verbranden van uw dynamo tegen te gaan.


Normale spanningsregelaars laten de overtollige dynamo energie naar massa vloeien, deze regelaar houdt het overtollige vermogen tegen.
Door het ´tegenhouden´ loopt er geen stroom door de dynamo als er geen vraag meer is van het elektrische circuit van de motor. Gedurende deze tijd wordt de dynamo niet belast!
Bijkomend voordeel is dat de motor net iets meer vermogen zal leveren als de accu vol is, dit doordat de dynamo geen energie aan het vliegwiel zal onttrekken.
Deze regelaar heeft tevens een thermische beveiliging, mocht de regelaar te heet worden (door te weinig rijwindkoeling bijvoorbeeld) dan gaat hij tijdelijk ´uit´.

Deze zijn wel groter dan de niet Series versie, dus even goed naar kijken.
 
Nieuwe Spanningsregelaar gemonteerd.
Al denk ik zelf dat de accu ook ver naar de hemel is maargoed.
Accu 13,2 onbelast van de optimate 4
Contact aan 11,9
Start 9,8 😬 dat was te horen
Laadstroom 5000rpm kabels stator 64V
Laadstroom accu polen 5000rpm 14,3
Dit ziet er tot nu toe veel beter uit. Het is hier alleen nog niet echt goed weer voor een testrit. Dat komt deze week wel.
 
Na een korte proefrit snel huiswaards.
Rond de 3000rpm stotterd de motor nogal behoorlijk in elke versnelling. Ik vertrouwde het niet. Maar wat kan het nu nog zijn? Ik weet het echt niet meer. 😔
 
Terug
Bovenaan Onderaan