CBF 1000SA -> Welk windscherm?

Kemal

Rookie
22 jun 2020
6
0
Hallo toffe toer fanaten,
ben recent ook een trotse eigenaar van een eerste motor, en gelijk ook een sport-toer motor: de CBF 1000 SA uit 2006. Lekker budget, goed en robuust motor met genoeg onderdelen als er iets niet lekker gaat.
Echter is het motor geleverd met een hoge windscherm. Ik begrijp wel hoe het werkt en waarom het handig is, maar alsnog vind ik het te hoog/groot en niet passen. Hebben jullie tips voor alternatieve windschermen met eventuele clip on spoilers? Er zijn extreem veel varianten op de markt, maar denk dat de ervaringen mbt wind geluiden etc. sterk zullen variëren.

Ik vind zoiets heel mooi en passend maar weet niet hoe handig het is:
cbf1000s_06_vt.jpg

Bij korte afstanden zoals woon-werk, kan ik zonder spoiler. Wanneer ik lange afstanden wil gaan rijden, weer eraan schroeven.


Hierbij een aantal fotos van hoe het nu is:
IMG_8637.jpg
IMG_8632.jpg


Heb het gevoel dat je altijd windgeluiden in je helm zult hebben, ongeacht type scherm tenzij het boven je uit gaat. Enige relevante blijft dan of ik een volle lading frontale wind kan preventeren.

Hopelijk kunnen jullie me de weg wijzen :)

Cheers,

Kemal
 
Bij mijn CBF600 die ik had was een MRA scherm zonder spoiler gemonteerd, hier had ik veel windgeruis en herrie. Vervolgens uit Rusland (ebay) een spoiler laten komen voor dit scherm en die gemonteerd.. ineens was alle wind weg. Werkt perfect! (ligt natuurlijk ook wel een beetje aan hoe groot je bent)

Het voordeel van zo'n spoiler is dat je hem iets kan verstellen zodat hij perfect is voor jouw situatie.
 
Thanks! (zie nu pas je bericht!) Spoiler toch wel handig dus.
 
Ik heb een the 1300 en had altijd last van een wervelende wind boven op de helm. Als ik met het vizier open reed of met het kinstuk omhoog was het minder. Op Ali een opzet ruit besteld en nu is het geluid helemaal weg ik hoor mijn motor als of ik niet rijdt. Alles bij elkaar was ik €28 kwijt en voor dat bedrag kreeg ik een heel mooi uitgevoerde ruit
Groet Edwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan