Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Binnenkort heb ik mijn rijbewijs A. Nu hoor ik regelmatig als ik vertel dat ik een CBF 600 wil gaan kopen neem een 1000 heb je veel langer plezier van! Wie kan mij adviseren?
Hoi katje,
als die maar Interstellar Black is. Is ook leuk voor je nickname!!!!
groeten
ik vraag mij af buiten de aanschafprijs zit er veel verschil in verbruik en onderhouds kosten.
Zit ook wel eens naar een Deuaville 700VT te kijken maar dat is een 2 cilnder en men zegt dat een 4 cilnder anders rijd als een 2 cilnder?
Als ik rond kijk op marktplaats dan komt een CBF 600 met ABS rond de 5000 euro als aardig in zicht.
ABS is wat ik er wel erg graag op wil hebben. Ik heb namelijk het idee om zomer en winter door te gaan rijden.
En met die gedachte zit ik aan een Deauville NT700V te denken en die zie je al op de 2dehands markt voor 8000 euro. En voor dat geld kun je ook een CBF1000 2de hands kopen.
o ja een pak en een helm is al te verkrijgen voor 200 euro. Handschoenen en laarzen heb ik al. ik weet gewoon niet welk pak en helm goed is. misschien heeft iemand een idee.
De startset op http://www.onderdelen-struik.com/webshop.html dat lijkt mij wel wat.
Katje
Als je budget rond de 5-6000 eurie is kun je ook eens kijken naar een overjarige bandit 650. In verschillende testen komt deze evengoed uit als CBF. En omdat nu de nieuwe watergekoelde uitkomt zou het eens kunnen dat een nieuwe oliegekoelde voor een laag prijsje de deur uitgaat.
Hoi Juup. Niets ten nadele van de Suzuki Bandits hoor, maar de enige Bandit die tijdens de talloze tests van de laatste jaren gelijk (minuscuul beter) scoorde dan de CBF was/ is de onlangs nieuw uitgebrachte Bandit 1250 Zie daarvoor de vergelijkingstest Suzuki Bandit 1250 versus Honda CBF1000 in het blad Motoplus nummer 5 (7 - 20 maart j.l. ), dus... zonet verschenen
Qua aantal te behalen punten was het een gelijkspel, maar de testrijders lieten de balans tóch in het voordeel van DIE Bandit uitslaan.
Greetz
Yep, klopt Juupke. Wat de adviezen ook zijn: als motor om lekker te gaan rijden en te wennen aan alles in het wild moet ze zich echt beperken tot de 600 of 650 cc, met ABS (en een normale power-curve).
Hierom zijn én de CBF600Sa of Na én de Bandit (met ABS) prima keuzes. Beiden zijn goed te koop, zowel 2e-hands als nieuw met pakketkortingen.
Een CBF1000 raad ik dus gewoon écht niet aan. Om te beginnen dan, later kan je altijd nog eens opnieuw beslissen. En dan niet eens een afrader omdat het luie motor is, waar je alleen op koppel rijdt, maar wél:
- gewicht
- aankoopprijs
- verbruik
- verzekeringspremie
- gewicht
Een Bandit 1200 of 1250 is helemaal belachelijk om met droge ogen te adviseren.
Nog ff hierop ingaan. Ik heb een Bandit 600 en 1200 en heb vandaag nog eens met de 600 gereden en daarbij meerdere keren serieus afgevraagd waarom ik de 1200 gekocht heb want met de 600 heb ik vermogen genoeg. Daarna nog even met de 1200 gereden en wist het direct: het koppel . Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat zo een 600cctje genoeg vermogen heeft om je mee te vermaken zelfs als ervaren rijder.
@ Honducteur
Door in de topic plots een 1250 naar boven te halen ontstaat de indruk dat dat ook wel zou kunnen. Qua vergelijkingen zijn de Bandit en Honda vrijwel steeds bijna gelijk. In de laatste test had de Bandit meer puntjes.