Beste Forummers,
De motor van mijn broer heeft noodgedwongen een maand of 3 stilgestaan nu. Hij startte nog maar het is duidelijk dat hij aan wat werk toe is.
-De motor loopt erg warm (te rijk?)
-Het verbruik lijkt me aan de hoge kant
-Inhouden bij plots volgas geven (carbs spuitmechanisme?)
-Erg voelbare dip in de vermogensafgifte bij volgas en hoge toeren. (Jet verstopt?)
-Lager vermogen
Vreemd gevoel. Je geeft volgas en opeens zakt het vermogen weg om dan weer wat met tegenzin toenemen tot de toerentalbegrenzer.
Ik denk dat het aan de carbs ligt. Of misschien aan de bougies. Kan ik hier zelf iets aan doen? Carb cleaner in de tank kappen? Andere bougies? Laten synchroniseren bij dealer?
De motor van mijn broer heeft noodgedwongen een maand of 3 stilgestaan nu. Hij startte nog maar het is duidelijk dat hij aan wat werk toe is.
-De motor loopt erg warm (te rijk?)
-Het verbruik lijkt me aan de hoge kant
-Inhouden bij plots volgas geven (carbs spuitmechanisme?)
-Erg voelbare dip in de vermogensafgifte bij volgas en hoge toeren. (Jet verstopt?)
-Lager vermogen
Vreemd gevoel. Je geeft volgas en opeens zakt het vermogen weg om dan weer wat met tegenzin toenemen tot de toerentalbegrenzer.
Ik denk dat het aan de carbs ligt. Of misschien aan de bougies. Kan ik hier zelf iets aan doen? Carb cleaner in de tank kappen? Andere bougies? Laten synchroniseren bij dealer?