CBF1000 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
:)
full
 
Mooie CBF met Shark Conic demper.
Moet Honducteur bijtreden...vind dit de origineelste uitlaat voor de CBF die ik tot nu toe heb gezien!

full
 
Even voorstellen trouwens...

Ik ben Johan uit België en ben eigenlijk nog aan het twijfelen tussen een CBF en de nieuwe Bandit 1250GT(In België is enkel de GT versie met zijkoffers en volledige onderkuip te koop!)

Ik vind dit niet zo erg, want ik zou op de CBF toch ook een onderkuip willen plaatsen. Heeft er iemand van hier de onderkuip van JMV gemonteerd? Ervaringen? Of heeft er iemand al die Shark Conics?

Is er tenslotte iemand die al zowel met de CBF als de Bandit 1250 heeft gereden?

Tot gauw.
 
Even voorstellen trouwens...

Ik ben Johan uit België en ben eigenlijk nog aan het twijfelen tussen een CBF en de nieuwe Bandit 1250GT(In België is enkel de GT versie met zijkoffers en volledige onderkuip te koop!)

Ik vind dit niet zo erg, want ik zou op de CBF toch ook een onderkuip willen plaatsen. Heeft er iemand van hier de onderkuip van JMV gemonteerd? Ervaringen? Of heeft er iemand al die Shark Conics?

Is er tenslotte iemand die al zowel met de CBF als de Bandit 1250 heeft gereden?

Tot gauw.

Welkom zazarino :) Ik :9~ óók van die Shark Conics! De enige reden dat ik ze er (nog?) niet onder heb hangen is dat ik in korte tijd al te veel euro's aan motoren & accessoires heb uitgegeven _O- v.w.b. die JMV-onderkuip (motorspoiler :? ): 'k heb er geen idee van wie (binnen dit topic) een spoiler/onderkuip van JMV heeft ;)

Ben overigens wel benieuwd op welke van die twee je keuze valt :) Mocht je niet voor de CBF kiezen, laat a.u.b. hier dan nog ff weten waarom.. :?

Groeten :W
 
Update

Heb bijna alle onderdelen binnen

3e remlicht in de koffer is klaar , komt ook nog binnen verlichting in Motolife - Het motor portaal | Alles weten over het motorleven?
Radiator cover http://www.mm-he.de/shop.htm
Kuipverbreders/Handbeschermset Motolife - Het motor portaal | Alles weten over het motorleven?
Hugger (Puig) http://www.bs-motoparts.com/product_info.php?cPath=169_170_1365&products_id=3208
Crasbars (Puig met CBF er op) http://www.bs-motoparts.com/product_info.php?cPath=257_261_530&products_id=1783
Valbeugels http://www.mo-tech.de/produkt/index...24&PHPSESSID=f0aed8969e63a6438e3bf0e35fe6eb5b
Olie temperatuur meter Motorkleding, helmen en accessoires voor motorfietsen en motorscooters | Motozoom
Zij koffers E41 – Keyless Monkey www.givi.de
Topkoffer V46 incl. ruggesteun www.givi.de
Kofferrack QUICK-LOCK Side Carrier SW-MOTECH Shop - qualitativ hochwertiges Motorradzubehör
Achtervork bussen met CBF er op www.ebay.de
Voorspatbord verlenger Pyramid Plastics Online
Tanktas http://www.bagsconnection.com/ql_tankrucksaecke/151_QUICK_LOCK_Tankrucksack_Engage_XL.html


Wat de hugger aan gaat moet ik de beugel nog aanpassen
Deze gaat nu met een beugel om de achter vork ,wil de beugel pas maken zodat deze bovenop de achtvork gemonteerd kan worden.
Wil ook nog de gear indicator van Acumen monteren (plaats waar de gemonteerd moet worden zoek ik nog)
Als het goed is daar een adapter kabel voor leverbaar (plug and play)
Iemand ervaring hier mee????
Zit nog te denken over een hogere ruit (weet nog niet welk merk) suggesties ???
Dit kan ik nog niet testen aangezien de ombouw nog niet klaar is (baal baal)
Dit gaat nog een week of 2/3 duren
Verder heb ik veel bouten vervangen door RVS imbus/bolkopimbus ook de rare bouten van de uitlaat en achterkant ( bedoelt om evt. wat vast te maken) vervangen door bolkop RVS imbus dit staat echt sjiek
Aangezien ik deze toch niet gebruik om iets vast te maken
Een link die je zeker MOET ZIEN is http://www.bike-parts.fr/pieces-head-72-17MFA6I1-2006-CBF1000A6-marque-EUROPE-.html hier staat de microfice van de CBF 1000 2006
Hier krijg je ook een indicatie wat originele onderdelen kosten voor je CBF
Zoals je ziet zijn er niet veel onderdelen die er nog op passen het enige wat er nog op komt is de nieuwe TomTom Rider 2e edition (zodra deze leverbaar is)
Voor zover mij update zodra de prothese en de ombouw klaar laat ik het weten en zal hier de foto’s plaatsen

Groetjes Bert
 
@ HonDucteur

De keuze zal ook van mijn vriendin afhangen, aangezien ze dikwijls meerijdt achterop!
Op mijn huidige CB600S heeft ze echt last van de knietjes en in de duo buddy zit achteraan ook bijna geen vulling zodat dit bijna een plank is. Is dit bij de 1000 beter?

Nu, ja... ze zal het zelf wel kunnen ondervinden, want volgende woensdag gaan we er een proefrit mee doen! *O*

En de week daarna is het de beurt aan de Bandit :Y

En dan nog eens alles op een rijtje zetten....

De aankoop zal wel nog effe moeten wachten, aangezien we juist gebouwd hebben. Maar begin volgend jaar, tijdens het salon van Brussel, zullen er hopelijk weer wat centjes in het laatje zijn!
 
@ HonDucteur

De keuze zal ook van mijn vriendin afhangen, aangezien ze dikwijls meerijdt achterop!
Op mijn huidige CB600S heeft ze echt last van de knietjes en in de duo buddy zit achteraan ook bijna geen vulling zodat dit bijna een plank is. Is dit bij de 1000 beter?

Nu, ja... ze zal het zelf wel kunnen ondervinden, want volgende woensdag gaan we er een proefrit mee doen! *O*

En de week daarna is het de beurt aan de Bandit :Y

En dan nog eens alles op een rijtje zetten....

De aankoop zal wel nog effe moeten wachten, aangezien we juist gebouwd hebben. Maar begin volgend jaar, tijdens het salon van Brussel, zullen er hopelijk weer wat centjes in het laatje zijn!

Zazarino, de buddysit van de 1000 en de 600 zijn hetzelfde hoor. Misschien zit je vriendin tóch nog te weinig achterop zodat d'r achterste maar niet kan wennen? :+

Ben benieuwd wat het gaat worden! :)
 
Laatst bewerkt:
Update

Heb bijna alle onderdelen binnen


Wat de hugger aan gaat moet ik de beugel nog aanpassen
Deze gaat nu met een beugel om de achter vork ,wil de beugel pas maken zodat deze bovenop de achtvork gemonteerd kan worden.
Wil ook nog de gear indicator van Acumen monteren (plaats waar de gemonteerd moet worden zoek ik nog)
Als het goed is daar een adapter kabel voor leverbaar (plug and play)
Iemand ervaring hier mee????
Zit nog te denken over een hogere ruit (weet nog niet welk merk) suggesties ???
Dit kan ik nog niet testen aangezien de ombouw nog niet klaar is (baal baal)
Dit gaat nog een week of 2/3 duren
Verder heb ik veel bouten vervangen door RVS imbus/bolkopimbus ook de rare bouten van de uitlaat en achterkant ( bedoelt om evt. wat vast te maken) vervangen door bolkop RVS imbus dit staat echt sjiek
Aangezien ik deze toch niet gebruik om iets vast te maken
Een link die je zeker MOET ZIEN is http://www.bike-parts.fr/pieces-head-72-17MFA6I1-2006-CBF1000A6-marque-EUROPE-.html hier staat de microfice van de CBF 1000 2006
Hier krijg je ook een indicatie wat originele onderdelen kosten voor je CBF
Zoals je ziet zijn er niet veel onderdelen die er nog op passen het enige wat er nog op komt is de nieuwe TomTom Rider 2e edition (zodra deze leverbaar is)
Voor zover mij update zodra de prothese en de ombouw klaar laat ik het weten en zal hier de foto’s plaatsen

Groetjes Bert

Da's allemaal niet mis... :P 'k Neem aan dat je dit alles ook met je verzekeringsagent ff doorneemt?

We hopen veeeel gedetaileerde piccies van je fiets te zien Bert! :Y
 
Laatst bewerkt:
@ HonDucteur

De keuze zal ook van mijn vriendin afhangen, aangezien ze dikwijls meerijdt achterop!
Op mijn huidige CB600S heeft ze echt last van de knietjes en in de duo buddy zit achteraan ook bijna geen vulling zodat dit bijna een plank is. Is dit bij de 1000 beter?

Nu, ja... ze zal het zelf wel kunnen ondervinden, want volgende woensdag gaan we er een proefrit mee doen! *O*

En de week daarna is het de beurt aan de Bandit :Y

En dan nog eens alles op een rijtje zetten....

De aankoop zal wel nog effe moeten wachten, aangezien we juist gebouwd hebben. Maar begin volgend jaar, tijdens het salon van Brussel, zullen er hopelijk weer wat centjes in het laatje zijn!

Rij je nu op een CB600S of een CBF600..maakt namelijk qua buddyseat een wereld van verschil. Die van de CBF(600 of 1000) is door mijn vrouw iig goedgekeurd en ook de stepjes zitten wat lager t.o.v. de CB600S.

:W
 
Deze week kreeg mn motor een kleine beurt, ik had ook bij deze beurt aangegeven ( net zoals bij de eerste 1000 km beurt) dat er sprake is van een vervelende resonantie in de topkuip.
Hij is erg duidelijk hoorbaar rond 2500 tpm. Bij de 1000 km beurt hebben ze destijds wat bijgesteld en er was toen wel verbetering. Maar in de loop van de tijd kwam het getril weer terug.
Afgelopen week vertelde de monteur dat ze bezig waren een oplossing te zoeken.
En wat blijkt: ik ben dus niet de enige met dit probleem. want Honda heeft een setje met boutjes, ringetjes en rubbertjes ontwikkeld om de problemen te verhelpen.
Mn dealer had alle onderdeeltjes binnen en woensdag wordt alles onder garantie gemonteerd!
:)
 
Deze week kreeg mn motor een kleine beurt, ik had ook bij deze beurt aangegeven ( net zoals bij de eerste 1000 km beurt) dat er sprake is van een vervelende resonantie in de topkuip.
Hij is erg duidelijk hoorbaar rond 2500 tpm. Bij de 1000 km beurt hebben ze destijds wat bijgesteld en er was toen wel verbetering. Maar in de loop van de tijd kwam het getril weer terug.
Afgelopen week vertelde de monteur dat ze bezig waren een oplossing te zoeken.
En wat blijkt: ik ben dus niet de enige met dit probleem. want Honda heeft een setje met boutjes, ringetjes en rubbertjes ontwikkeld om de problemen te verhelpen.
Mn dealer had alle onderdeeltjes binnen en woensdag wordt alles onder garantie gemonteerd!
:)

Ohw....da's goed nieuws, ik zal eens kijken of er nog wat te regelen valt, mijn motor heeft hetzelfde probleem maar is wel meer dan één jaar oud...

:W
 

heb het voor je na gevraagt in mijn allerbeste Duits
de beheerder van het forum heeft geen idee hoe dit kan
hij zegt dat het bijna niet voorkomt dat IPadressen worden geblokeerd
met uitzondering als men in wil breken op de site (neem aan dat je dit niet van plan was :) )
hij kan hier ook verder weinig aan door omdat dit beheer bij de server ligt :(
maarja daar schiet jij weinig me op zo kom je er nog niet op
wat je nog kunt proberen is een mail sturen naar de adm van de site Dirk@cbf-1000.de en het probleem daar nog eens voor leggen dit kan in het Duits of ander ook wel in Engels denk ik
succes

groetjes Bert
 
heb het voor je na gevraagt in mijn allerbeste Duits
de beheerder van het forum heeft geen idee hoe dit kan
hij zegt dat het bijna niet voorkomt dat IPadressen worden geblokeerd
met uitzondering als men in wil breken op de site (neem aan dat je dit niet van plan was :) )
hij kan hier ook verder weinig aan door omdat dit beheer bij de server ligt :(
maarja daar schiet jij weinig me op zo kom je er nog niet op
wat je nog kunt proberen is een mail sturen naar de adm van de site Dirk@cbf-1000.de en het probleem daar nog eens voor leggen dit kan in het Duits of ander ook wel in Engels denk ik
succes

groetjes Bert

Bert, bedankt voor de moeite. ;) Snap er echt niets van.. vooral omdat ik steeds sterker het gevoel krijg dat ik me daar een jaar (of zo) geleden wél heb kunnen registreren! Helaas ken ik mijn login en paswoord niet meer -O- Desondanks moet ik dan toch als gast op dat forum kunnen komen :?

Ik ga ze zelf een mailtje sturen.

CU :W
 
Ik heb nog een verhoogde ruit liggen, nieuw en onbeschadigd.

Bert, check je mail even....

blackbiker, waarom heb je hem (die ruit) er niet opgezet? Dat ding leek me wél praktisch maar 'k vond het niet zo mooi staan... Was dat misschien een reden :?

Grtz :W
 
Laatst bewerkt:
Bij lagere snelheid had ik meer last van turbulentie. Bij snelheden boven de 120/130 is dit weg.
De motor wordt vnl. gebruikt voor woon-werk ritten in de spits, dus erg hard kan je dan niet rijden.
 
Rij je nu op een CB600S of een CBF600..maakt namelijk qua buddyseat een wereld van verschil. Die van de CBF(600 of 1000) is door mijn vrouw iig goedgekeurd en ook de stepjes zitten wat lager t.o.v. de CB600S.

Ik rijd nu wel degelijk op een Hornet, dus CB 600, maar wel met een tophalf!
Als ik het goed begrepen heb, zijn beide CBF'en dus iets comfortabeler...

Nu ja , we komen er met de proefrit zelf wel achter... bedankt!
 
Dag Johan,

Heb inderdaad op beide machines proefgereden. Het is met afstand de CBF geworden. Om deze redenen:

- de afwerking van de cockpit is mooier
- de voor en achter geintegreerde knipperlichten
- CBF rijdt minder zenuwachtig
- stabielere zit. (Op de bandit schoof ik steeds naar voren)
- de bandit heeft maar een uitlaat (en ook nog een lompe)

Veel succes met je keuze. Het zijn natuurlijk allebei wel vette motoren.

Even voorstellen trouwens...

Ik ben Johan uit België en ben eigenlijk nog aan het twijfelen tussen een CBF en de nieuwe Bandit 1250GT(In België is enkel de GT versie met zijkoffers en volledige onderkuip te koop!)

Ik vind dit niet zo erg, want ik zou op de CBF toch ook een onderkuip willen plaatsen. Heeft er iemand van hier de onderkuip van JMV gemonteerd? Ervaringen? Of heeft er iemand al die Shark Conics?

Is er tenslotte iemand die al zowel met de CBF als de Bandit 1250 heeft gereden?

Tot gauw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan