Cbr 1000 F geschikt voor beginnende motor rijder?

Waar gebeuren ook alweer meer ongelukken mee, per gereden kilometer, met snor-/bromfietsen of met motoren? :?
Ook de bestuurder (m/v) is mede van invloed, niet alleen het voertuig.

@ TS, als jij denkt dat e.e.a. kan (NA proefrijden :] ) gewoon doen!
 
Ik ben gestart op de 1000f, ik vond het goed te doen... En oude mannen... ik ben 26, ik vind het een mooi sport/tour kruising voor de wat grotere mensch... :Y gewoon doen. Na een proefrit ben je verkocht, veel van ons uit het 1000f topicwel iig.
 
Laatst bewerkt:
Het laatste wat ik wil is verkocht worden na een proefrit...
Dus ik ga never nooit niet op een 1000F proefrijden... :N
Je weet nooit waar ze je naar toe verkopen... :X
 
Als beginnend motorrijder zou ik het zeker afraden om een 1000F te kopen. Hij is daarvoor simpelweg te groot, zwaar en ja, snel. Maar dat is mijn mening en daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn.

Echter, je rijdt al twee jaar bijna elke dag motor dus schaar ik jou niet onder het kopje "beginneling".

De 1000F is gewoon een heerlijke sportieve tourmotor. Maar onderschat het gewicht niet. Wat betreft "een goede" kopen; reken erop dat je nog wat herstelwerk zult moeten doen. Het is immers geen jonge motor meer. Denk bv aan de nokkenaskettingspanner (NAKS).

Is het een oude lullen motor? Zeker niet, maar omdat hij vooral wordt gebruikt om sportief te touren wordt hij meer gebruikt door ouderen dan voor de jonge "thrillseekers" ;) Bovendien heeft deze motor een goedmoedig voorspelbaar karakter en een goede neutrale wegligging (afhankelijk van je rubber, dat wel)

Verder gewoon proefritje maken, en kijk of hij bevalt. ...
 
Laatst bewerkt:
Of het een motor is voor oude mannen laat ik in het midden, ik ben 38 en mag overmorgen mijn eerste motor ophalen, een CBF 1000 F. Ben ook niet de kleinste 100kg, en 198 lang, maar de CBR paste mij perfect.

Ik heb ook op een Divje 600 en 900 gereden maar vond deze te licht. Op de binnenwegen merk je dit niet zo, maar op de snelweg werd ik alle kanten op geblazen terwijl je met de Honda stabiel op de weg blijft.
 
de dikke duizend is me eerste motor, na wat cross ervaring..

als ie goed aanvoelt en de NAKS is goed geen rammel erin, gewoon doen. uiteraard moet ie er wel een btje fatsoenlijk uitzien, geeft 500 meer uit voor een mooi exemplaar krijg je geen spijt van ..

eind of begin van het seizoen denk dat het niet veel uit zal maken, de motoren in deze prijs categorie blijven vaak in prijs hetzelfde.. .

succes ermee en kom eens kijken in het 1000f forum ..

groet
 
Jah dat heb ik nou ook, op de snelweg word je echt alle kanten op geblazen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan