cbr 1000 ombouwen naar Naked 1000 ??

Is het zonder meer mogelijk m'n cbr 1000 om te bouwen naar een naked bike of krijg ik allerlei moeilijkheden met bedradingen etc :( etc.... ???
Heeft iemand dit al eens gedaan :?

Of weet je nog een goede :] kuip voor me te liggen
 
tja.... Dé Blackbird... dan wel een zwarte natuurlijk...... :}

enne eh eh.. nee de kuipschade zat bij de prijs in***... toen dacht ik nog ff een nieuwe kuip erop en klaar is Kees.. eh Johan... :)
maar ze zijn VEEEEL duurder dan ik dacht...

vandaar dit idee...

*** niet helemaal waar.... ik heb 'm al eens neermoeten leggen... tja, de eerste motor een 1000 "k weet het.. FOUT FOUT.. maar na de VRO1 en een RMT en HEEEEEL veel oefenen rij ik al een stuk beter...... zelfverzekerderderder.... :]
 
ik zou zeggen: haal al het kuipwerk er eens af.
Kijk hoe de motor er dan uit ziet.
Ziet het er niet uit en heb je geen idee hoe ja alles weg moet werken dan moet je maar eens bij wat motorslopen langs denk ik.

Valt het nog mee en denk je dat je er nog wel wat van kan maken, dan kun je het proberen.
 
CBR1000 om naked van te maken = slechte keus.

Ik heb dit ook ooit eens trachten te doen en ben er toen achtergekomen waarom honda van die mooie gesloten kuipen maakt.

Onder de kuip is het een grote spaghetti en alle vebindingsstekkertjes zitten, jawel, aan de voorzijde van het kuipframe.
Mijn CBR was trouwens een bordeaux rode uit 1990 van het type 87.

Mijn advies is dus: waag eens een poging met wat polyester.
 
Heb het zelf onlangs gedaan met een cbr600 hurricane.
Zie
www.motor-forum.nl/forum/misc/3539
Kabels van contactslot en zekeringkastje is lang genoeg om deze naar het frame te verplaatsen.
als je de kabeltjes verlengt van de verschillende stekkers kun je deze ook elders kwijt. de hoesjes om de kabels zijn veel te ruim. Afsnijden en om-tapen.
In ieder geval is het een hell of a job. Als je de topkuip laat zitten valt het wellicht nog wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Heb het zelf onlangs gedaan met een cbr600 hurricane.
Zie
www.motor-forum.nl/forum/misc/3539
Kabels van contactslot en zekeringkastje is lang genoeg om deze naar het frame te verplaatsen.
als je de kabeltjes verlengt van de verschillende stekkers kun je deze ook elders kwijt. de hoesjes om de kabels zijn veel te ruim. Afsnijden en om-tapen.
In ieder geval is het een hell of a job. Als je de topkuip laat zitten valt het wellicht nog wel mee.

Knap gedaan zeg.
Vooral de houtzagen, hokom je der op :}
 
Vooral de houtzagen, hokom je der op :}
Stom toeval
Wilde eerst een zo kaal mogelijk subframe, maar accu, cdi, remvloeistofreservoir en meer spul zaten nog in de weg. bedacht daarna zijkappen te maken van traanplaat, om de fiets meer een industrial look te geven. Toevallig bleek een rondslingerende houtzaag precies de goede maat te hebben. Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. 2 nieuwe zagen gekocht, maar het blank metaal kreeg al heel snel roestplekjes.
Carbonfolie erop geplakt. Klaar!
 
Als je wat kabels weg kan werken is het best wel te doen volgens mij. Een kameraad van me had ook een cbr1000 en die heeft ook een tijd zonder kuip rondgereden. Zag er best wel tof uit.

Volgens mij is de big one ook een gestripte cbr1000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan