Wet_Piston
MF veteraan
Some say: "Red Ones are Faster"
and some say: "They never break down"
All we know it's the Honda CBR1000F!!
Allemaal hebben ze 2 dingen gemeen... ze houden van motor rijden en hebben een voorliefde voor de dikke duizend.
De passie wordt gedeeld op mf en we zijn alweer beland in het vijfde deel van de CBR 1000f clan, en in dit deel gaan we voor de zon ..
Geniet en lees mee en natuurlijk mag je ook een berichtje plaatsen..
Wet_Piston
Deel 1: Honda CBR1000F riijders verenigt u
Deel 2: Deel 2 van de Honda CBR1000F clan
Deel 3: De Dikke Duizends Draaien Doorrrrrrrrrr
Deel 4: De Dikke Duizend Super Sport Soap
Meetings:
Deel 1: Honda CBR 1000F Meet en Greet 1
Deel 2: Honda CBR 1000F Meet en Greet 2
Deel 3: Honda CBR 1000F MG deel 3 Voorjaars Editie 2010
Het Begin
De Honda CBR1000F (SC21) is in 1987 als superbike op de markt gezet. De 1000F was destijds de snelste productiemotor op de Nederlandse wegen en vlaggenschip van de Honda CBR reeks. De 1000F was één van de eerste motoren die vrijwel geheel ingepakt was in plastic. Niet vanwege de aerodynamica zoals Honda's PR machine dit verkondigde, maar meer omdat kuipdelen een ruwere afwerking van het motorblok toeliet. Ook bestaat het frame uit onvervalst traditioneel staal, hetgeen terug te vinden is in het gewicht van de 1000F. Dit alles had als doel dat de 1000F tegen een schappelijke prijs in de showroom kon worden geplaatst, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld zijn 'voorganger', de VF 1000R.
De Evolutie
In de loop der jaren heeft de 1000F zich steeds meer ontwikkeld tot een echte Grand Turismo. De oer-versie SC21, werd in 1989 geupdated naar de SC24. Meer PK's, een andere stroomlijn, meer kilogrammen en grotere wielen behoorden tot de wijzigingen. In 1992 kreeg de de SC24 nog een update, hij kreeg DCBS en wederom een facelift. In 1999 viel definitief het doek voor de dikke duizend. Hij werd opgevolgd door de 1100XX Super Blackbird.
Rijden
Ondanks het goedmoedige motorkarakter en de geweldige rijeigenschappen is deze geweldenaar niet aan te raden voor beginnende bestuurders. In het licht van hedendaagse supersporters en turbogeblazen automobielen lijkt het vermogen misschien niet zo indrukwekkend. Echter, dit beest sprint nog altijd in een seconde of 10 naar de 200 km/h!
De 1000F stuurt gemakkelijk en zal je niet snel voor verassingen plaatsen. De zitpositie is licht sportief voorover gebogen, al is dit afhankelijk van je lengte. Ook voor de duo passagier is er ruimte en comfort in overvloed.
Bescherming
Wat weersbescherming betreft zijn er motoren die beter scoren. Klachten over turbulentie komen bij alle typen 1000F voor. Een remedie is het monteren van een vervangingsruit, maar de werking ervan is discutabel.
Techniek
Zwakke plekken heeft de Honda CBR niet echt. Het enige punt van aandacht is de beruchte nokkenaskettingspanner (NKS). Het is een oud beestje, dus houdt rekening met slijtage en roestige uitlaten. C'est la vie.
Technische specificaties:
Hij is groot, zwaar en gaat hard genoeg voor een bijzondere eervolle vermelding in een spectaculair SBS6 programma. Meer informatie nodig? Dan verwijs ik je graag naar de OP's van de voorgaande delen!
Bron: Eigen baksel van DJ
Modellen overzicht
Maar zonder een WPH kom je niet zo ver. Werkplaats handboek in het Engels
Uitlaten:
Laser Pro d'Or (NL), volledig en slip-on, 4-2-1, voor SC21 en SC24
Motad Nexxus (UK), volledig 4-2-1-2. Bochten los verkrijgbaar, voor SC21 en SC24.
Delkevic (UK), bochten 4-2-1-2 en einddempers voor de SC24. **Soundclip**
Vance & Hines (USA) Supersport, volledig 4-2-1 voor alle modellen.
Vance & Hines (USA) SS2-R, volledig 4-2-1. Voor alle modellen. **Soundclip**
Remblokken/Koppelingen:
EBC
Lucas
Vervangingsruiten:
MRA
Kuipen/bodywork/stickers:
Sticker123 met een btje duits kom je er
Hofleveranciers:
Consolidated Motor Parts
Cycleshop
David Silver Spares
Japparts (Roukama)
Louis
Motorcycle Superstore
OEMmotor parts
Polo
SiccamaSales
Dealers/Reparateurs/Handige Harry's
Ron van der Plaats
Ten Kate Motoren
Jetjock
Hans-cbr1000
Wet Piston
CBRjonnie
alex-tour
Chase This
Daddy Philipsen
DirkJan73
Kaydecop
Kimkognito
Liban
cbrrrr
CB 1100 R
Inmiddels EX-CBR 1000F rijder(s):
M-j a.k.a. Gifkikker
SoloMotard
En natuurlijk de trouwe Co's of de achterop zitters
M-j's Co
Helly70
PrimaVera
Blijke
Last but not least, onze eigen CBR1000F Mascotte
FleuRR
rookie_rm
Hans_CBR
De overige voormalige posters:
Blok
Brannie
evol
MarkCBR
MaxDownForce
Korgiur
Luckyracer
rosiboba
VoeRR
Dutchsuper
jailbird1970
Lostson
Mark de Grijs
Wilt u ook in de OP opgenomen worden stuur een berichtje of post wat meer voor in de volgende
foutjes mogen aangegeven worden, doe dit zo discreet mogelijk
and some say: "They never break down"
All we know it's the Honda CBR1000F!!
CBR 1000f Clan deel 5: De Dikke Duizends goan veur de zon!!!
Welkom bij episode V
Welkom bij episode V
Ze komen van heinde en verre.. het hoge noorden, het gezellige Brabant, het drukke westen en België doet ook mee.Allemaal hebben ze 2 dingen gemeen... ze houden van motor rijden en hebben een voorliefde voor de dikke duizend.
De passie wordt gedeeld op mf en we zijn alweer beland in het vijfde deel van de CBR 1000f clan, en in dit deel gaan we voor de zon ..
Geniet en lees mee en natuurlijk mag je ook een berichtje plaatsen..
Wet_Piston
Wat er aan vooraf ging
Voor de echte liefhebbers en die-hards staan hier onder de voorgaande afleveringen
Deel 1: Honda CBR1000F riijders verenigt u
Deel 2: Deel 2 van de Honda CBR1000F clan
Deel 3: De Dikke Duizends Draaien Doorrrrrrrrrr
Deel 4: De Dikke Duizend Super Sport Soap
Meetings:
Deel 1: Honda CBR 1000F Meet en Greet 1
Deel 2: Honda CBR 1000F Meet en Greet 2
Deel 3: Honda CBR 1000F MG deel 3 Voorjaars Editie 2010
Wetenswaardigheden over de CBR1000F
Het Begin
De Honda CBR1000F (SC21) is in 1987 als superbike op de markt gezet. De 1000F was destijds de snelste productiemotor op de Nederlandse wegen en vlaggenschip van de Honda CBR reeks. De 1000F was één van de eerste motoren die vrijwel geheel ingepakt was in plastic. Niet vanwege de aerodynamica zoals Honda's PR machine dit verkondigde, maar meer omdat kuipdelen een ruwere afwerking van het motorblok toeliet. Ook bestaat het frame uit onvervalst traditioneel staal, hetgeen terug te vinden is in het gewicht van de 1000F. Dit alles had als doel dat de 1000F tegen een schappelijke prijs in de showroom kon worden geplaatst, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld zijn 'voorganger', de VF 1000R.
De Evolutie
In de loop der jaren heeft de 1000F zich steeds meer ontwikkeld tot een echte Grand Turismo. De oer-versie SC21, werd in 1989 geupdated naar de SC24. Meer PK's, een andere stroomlijn, meer kilogrammen en grotere wielen behoorden tot de wijzigingen. In 1992 kreeg de de SC24 nog een update, hij kreeg DCBS en wederom een facelift. In 1999 viel definitief het doek voor de dikke duizend. Hij werd opgevolgd door de 1100XX Super Blackbird.
Rijden
Ondanks het goedmoedige motorkarakter en de geweldige rijeigenschappen is deze geweldenaar niet aan te raden voor beginnende bestuurders. In het licht van hedendaagse supersporters en turbogeblazen automobielen lijkt het vermogen misschien niet zo indrukwekkend. Echter, dit beest sprint nog altijd in een seconde of 10 naar de 200 km/h!
De 1000F stuurt gemakkelijk en zal je niet snel voor verassingen plaatsen. De zitpositie is licht sportief voorover gebogen, al is dit afhankelijk van je lengte. Ook voor de duo passagier is er ruimte en comfort in overvloed.
Bescherming
Wat weersbescherming betreft zijn er motoren die beter scoren. Klachten over turbulentie komen bij alle typen 1000F voor. Een remedie is het monteren van een vervangingsruit, maar de werking ervan is discutabel.
Techniek
Zwakke plekken heeft de Honda CBR niet echt. Het enige punt van aandacht is de beruchte nokkenaskettingspanner (NKS). Het is een oud beestje, dus houdt rekening met slijtage en roestige uitlaten. C'est la vie.
Technische specificaties:
Hij is groot, zwaar en gaat hard genoeg voor een bijzondere eervolle vermelding in een spectaculair SBS6 programma. Meer informatie nodig? Dan verwijs ik je graag naar de OP's van de voorgaande delen!
Bron: Eigen baksel van DJ
Welke modellen in welk jaar??
Linkje:Modellen overzicht
Waar vind ik after-market onderdelen?
Met het verstrijken van de jaren, worden nieuwe onderdelen steeds lastiger te vinden.
Maar zonder een WPH kom je niet zo ver. Werkplaats handboek in het Engels
Uitlaten:
Laser Pro d'Or (NL), volledig en slip-on, 4-2-1, voor SC21 en SC24
Motad Nexxus (UK), volledig 4-2-1-2. Bochten los verkrijgbaar, voor SC21 en SC24.
Delkevic (UK), bochten 4-2-1-2 en einddempers voor de SC24. **Soundclip**
Vance & Hines (USA) Supersport, volledig 4-2-1 voor alle modellen.
Vance & Hines (USA) SS2-R, volledig 4-2-1. Voor alle modellen. **Soundclip**
Remblokken/Koppelingen:
EBC
Lucas
Vervangingsruiten:
MRA
Kuipen/bodywork/stickers:
Sticker123 met een btje duits kom je er
Hofleveranciers:
Consolidated Motor Parts
Cycleshop
David Silver Spares
Japparts (Roukama)
Louis
Motorcycle Superstore
OEMmotor parts
Polo
SiccamaSales
Dealers/Reparateurs/Handige Harry's
Ron van der Plaats
Ten Kate Motoren
De Hoofdrolspelers in willekeurige volgorde:
Largo-74
Jetjock
Hans-cbr1000
Wet Piston
CBRjonnie
alex-tour
Chase This
Daddy Philipsen
DirkJan73
Kaydecop
Kimkognito
Liban
cbrrrr
CB 1100 R
Inmiddels EX-CBR 1000F rijder(s):
M-j a.k.a. Gifkikker
SoloMotard
En natuurlijk de trouwe Co's of de achterop zitters
M-j's Co
Helly70
PrimaVera
Blijke
Last but not least, onze eigen CBR1000F Mascotte
FleuRR
Uit het zicht verdwenen zijn inmiddels deze spelers:
Eervolle vermeldingen wegens verrichtte diensten voor dit topic:
rookie_rm
Hans_CBR
De overige voormalige posters:
Blok
Brannie
evol
MarkCBR
MaxDownForce
Korgiur
Luckyracer
rosiboba
VoeRR
Dutchsuper
jailbird1970
Lostson
Mark de Grijs
Wilt u ook in de OP opgenomen worden stuur een berichtje of post wat meer voor in de volgende
foutjes mogen aangegeven worden, doe dit zo discreet mogelijk
Laatst bewerkt: