cbr 1000f of fj 1200?

Hoezo? Wil je zeggen dat de GTR toer/sport is? _O-

Lees dan toch eens man. Ik ben zelf de eerste die geschreven heeft dat de GTR een toerfiets is. Ik ken alleen 3 mensen die zowel een FJ (1100 en 1200) als een GTR gehad hebben of nog hebben en over beide erg tevreden waren. Daaruit heb ik de conclusie getrokken dat beide motoren mogelijk, heel misschien en met jou goedkeuring niet zo heel veel uit elkaar liggen.
Maar echt waar mijn oprechte excuses dat ik zomaar de GTR genoemd heb terwijl dat geen sport/toer motor is. Ik zal het nooit meer doen.
 
Hoezo? Wil je zeggen dat de GTR toer/sport is? _O-

Doe dan gelijk een HD of een Goldwing. In de eerste zin zegt hij een sport/toer te zoeken en daar zie ik de GTR geen rol in spelen.

Nee hij bedoelt het vetgedrukte...vandaar ook mijn overdreven reactie dat ik geen rol van toer in de fzr zie, welnu... als een ander het zegt/doet zie je dus wel hoe dat overkomt maar om te beseffen wat je eigenlijk zelf ook al eerder zei is teveel gevraagd?!?! :?
 
Lees dan toch eens man. Ik ben zelf de eerste die geschreven heeft dat de GTR een toerfiets is. Ik ken alleen 3 mensen die zowel een FJ (1100 en 1200) als een GTR gehad hebben of nog hebben en over beide erg tevreden waren. Daaruit heb ik de conclusie getrokken dat beide motoren mogelijk, heel misschien en met jou goedkeuring niet zo heel veel uit elkaar liggen.
Maar echt waar mijn oprechte excuses dat ik zomaar de GTR genoemd heb terwijl dat geen sport/toer motor is. Ik zal het nooit meer doen.
Lees nou eens zelf, kijk nou eens naar de OP. Daarin wordt gevraagd naar een toer/sport, dan ga je toch geen toerfiets als optie aanbieden? Ik geloof je best dat deze drie mensen best tevreden met de fietsen zijn, maar die zijn niet te vergelijken met elkaar. Ik hoop dat je dat zelf ook wel doorhebt? Ik heb hiervoor een YZF1000R gehad, nu heb ik een SL1000 Falco. Beiden ben ik erg tevreden over, maar behalve dat beide motoren zijn stopt daarmee de vergelijking.
 
Nee hij bedoelt het vetgedrukte...vandaar ook mijn overdreven reactie dat ik geen rol van toer in de fzr zie, welnu... als een ander het zegt/doet zie je dus wel hoe dat overkomt maar om te beseffen wat je eigenlijk zelf ook al eerder zei is teveel gevraagd?!?! :?
Je citeert twee berichten van mij...
 
Voor je budget een alternatief: BMW K1100RS? Misschien niet heel veel PK's maar wel een behoorlijke lading koppel (~110NM).

En je plakt er zo wat koffers aan.

bmw_k_1100_rs_1996_3_lgw.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik zou de cbr nemen,heb zelf ook een cbr1000f dual en hiervoor een fj gehad,ook een fijne motor hoor,maar de cbr is net weer even een stukje nieuwer in techniek en nog betrouwbaar ook.

003kopie2.jpg

fj3z.jpg


maar dat is mijn mening.
succes met kiezen
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een 89 er fj 1200 gehad en 95 er CBR1000f, op het gebied van rij eigenschappen zijn er niet veel verschillen.

Pluspunt van de CBR1000f, zijn iets moderner uiterlijk en het DCBS remsysteem :Y

Heb je ook wel eens gekeken naar een Triumph Daytona 900/1200, zit een beetje in dezelfde klasse zowel sportief als prijstechnisch :Y en rij je nog iets apart ook
 
Vergeet niet dat je straks als je gaat toeren weer geld voor veerpontjes moet betalen, met je huidige R80 steek je natuurlijk zo 't kanaal over ;) Kan aardig in de papieren lopen hoor! ;)
 
Laatst bewerkt:
Fj en cbr is een kwestie van smaak.
Zelf zou ik voor 2000 euro eerder een triumph daytona 1200 kopen, minder doorsnee maar zeer betrouwbaar.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze beiden gehad : een CBR1000f in 1991 en een FJ1200 in 1993
Beide fijne motoren, maar mijn voorkeur zou echt uitgaan naar de FJ1200
Stuurde beter dan de Honda en had een beter koppel.
De FJ1200 is een echte karakterbak en de Honda is gewoon een Honda, alles goed, niets op af te keuren, maar ook niets bijzonders dacht ik zo...
 
Laatst bewerkt:
Binnen dit budget past ook de Ducati ST2. Stuurt geweldig, remt fanatstisch en je toer er makkelijk op naar Zuid Frankrijk (zelfs ik met mijn 1.97 m)
Een absolute sport/toer die ook nog eens oerbetrouwbaar is en vergelijkbaar met japanners in onderhoud omdat het nog een tweeklepper is. Haalt ook km. standen van ruim boven de 100.000 km.
Ik heb hem gehad en het was absoluut de beste sport toer die ik ooit gehad heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor de CBR gaan. Betrouwbaar, loopt goed, kan hard, goede windbescherming, stuurt scherp, DCBS en het is natuurlijk een Honda!
 
Binnen dit budget past ook de Ducati ST2. Stuurt geweldig, remt fanatstisch en je toer er makkelijk op naar Zuid Frankrijk (zelfs ik met mijn 1.97 m)
Kijk... daar kan ik mij in vinden :) Absoluut een mooie en in mijn ogen een zeer ondergewaardeerde fiets. Alleen om deze te vinden in het budget van de OP :?
 
Ik zou de fjr 12/1300 pakken .....ben echt honda man maar ben wel eerlijk die oude fjes zit bij de meeste de naks spanner onderin het blok.....na 93 niet meer geloof ik. Ik ben er geen fan van een paar vrienden van me hebben ze gereden met veel kms ....wel erg betrouwbaar maar das de fjr ook. Misschien even doorsparen voor een cb 1300 daar kun je de 1000tjes op sturen en vermogen makkelijk bij houden weet ik uit ervaring *D
 
Iedereen bedankt voor zn reacties tot nu toe.

Wel leuk dat alle fietsen waar ik naar kijk/ heb gekeken hier voorbij komen :)
K1100RS lijkt me een perfecte fiets, alleen zijn ze echt heel moeilijk te vinden als je geen 100K+ op de teller wilt hebben.. :]

Verder valt de VFR en ST2 voor mij af omdat ik veel duo rij. En dan ook grote afstanden (plannen voor komende vakantie zijn Istanbul of Noordkaap). Dus ook de bagage mogelijkheden moeten goed zijn omdat je voor 2 personen kwijt moet.
 
Bij dat soort afstanden zou ik vooral kijken naar een motor waar je goed op zit. Dus gewoon passen en proefrijden. Als je naar Istanbul of Noordkaap wilt wil je niet na een uurtje of 2-3 al last krijgen van je benen, armen, polsen of wat dan ook. En windbescherming is dan ook wel belangrijk lijkt me. Op die CBR van mij is de windbescherming niet denderend goed. Maar ik ben ook vrij groot natuurlijk. Ik heb ook pas een grotere ruit besteld.
Op de gsx 1100f was de windbescherming beter, maar die had wel weer andere minpunten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou bij dat afstanden idd niet gaan voor het sportievere spul a la de CBR. Dan is de FJ beter geschikt verwacht ik. Ik denk dat je er ook makkelijker een koffersetje op knoopt. Want die ben je dan ook wel nodig....
 
Ik heb zelf anderhalf jaarr lang op een FJ1200 rondgereden. Het is echt een heerlijke toerbuffel.

Toendertijd (2007) heb ik een '92er met ABS gekocht voor nog geen 1500 euro. Je bent zo aan de motor gewend, ondanks z'n gewicht van 270 kg (binnen twee maanden na aanschaf ben ik ermee naar Frankrijk ten zuiden van Parijs gereden).

Het is geen supersport zoals nu nu de dag mag verwachten, maar je hebt flink voldoende vermogen en trekkracht om lekker te rijden (in z'n 5 van 60 km/u naar 200 km/u met half gas).


Ik zou er zo weer een kopen!
 
Ik zou bij dat afstanden idd niet gaan voor het sportievere spul a la de CBR.
Ben ik niet met je eens, al tig keer naar monaco, le mans, paul Ricard e.d geweest, (met vrouw achterop) echt geen centje last.
Pas dit jaar een superbikekit gemonteerd.
Maar goed dat mag dan ook wel na CBR 1000 nummer vijf.
En nog steeds wil ik niets anders.
Dus ja waar ik voor zou kiezen is niet zo moeilijk... :]

p7100038medium1.jpg


dsc9761.jpg


dsc9759.jpg



cbrdick6pp.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan