CBR 250RR

T_Gixxer

MF veteraan
11 mrt 2011
1.641
0
IJmuiden
Die fietsjes die de 19K RPM halen :9~ Was mijn eerste keus, maar ik kon ze helaas niet vinden :( Ging ook niet veel verder zoeken, want ik wist al dat het een drama zou worden met prijzen en het thuis krijgen van dat ding.

Rijden deze nou wel rond in NL?
 
Ik heb ze nog nooit gezien. de UK zal het dichtstbijzijnde zijn

Er staat er duitsland één voor 5200 euro: Zo duur is een nieuwe Honda CBR250R niet eens! (en dat wil wat zeggen over de coolheid van die bike!)
 
Eigenlijk best wel geinig en handig ja. :Y

Wel het geluid maar niet de bijbehorende snelheid.
Kun je bijv. in een tunnel of waar dan ook lekker genieten van dit uitlaatgeluid zonder bang te zijn om je roze pasje of papiertje in te mogen leveren. 8-)
 
Een verkoopcijfer kanon voor elke fabrikant zou een 250cc motor zijn met sportieve looks en een goede sound... Kijk maar naar de Kawasaki Ninja 250R, als deze nog een iets 'sportievere' look had en een geluid om u tegen te zeggen, dan waren er niet zoveel mensen die zouden klagen over de 25kW regel... vaag eigenlijk dat er nog niet echt zo'n (moderne) motor is, bij mijn weten.
 
Een verkoopcijfer kanon voor elke fabrikant zou een 250cc motor zijn met sportieve looks en een goede sound... Kijk maar naar de Kawasaki Ninja 250R, als deze nog een iets 'sportievere' look had en een geluid om u tegen te zeggen, dan waren er niet zoveel mensen die zouden klagen over de 25kW regel... vaag eigenlijk dat er nog niet echt zo'n (moderne) motor is, bij mijn weten.
Niet in Nederland hoor, daar hebben die 250cc motoren te weinig kroeg-PK's voor.
 
puh wat een prijs ! :+ wel gaaf geluid 19000 toeren wow !

miniblade is 400 cc - baby

microblade is 250 cc -foetus
 
Laatst bewerkt:
Hier in Australie rijden ze behoorlijk veel, klinkt heel apart zo'n ding.
Mn inlaw heeft een FZR250 maar die ligt uit elkaar, ik heb er helaas nog op geen gereden.
Die dingen schijnen nog zo'n 40pk te hebben, gaan nog behoorlijk heb ik me laten vertellen.
Een collega zn vriendin heeft er een, en die schijnt 200km/h te halen.
Rode gebied van de toerenteller begint bij 19,500...
 
Zijn de andere motoren niet om te bouwen qua kleppen/klepveren om zo nog een hoger toerental te behalen? Ik ga er dan vanuit dat je toch achteruit gaat in vermogen omdat je je slag moet verkleinen, en boring vergroten.
 
Zijn de andere motoren niet om te bouwen qua kleppen/klepveren om zo nog een hoger toerental te behalen? Ik ga er dan vanuit dat je toch achteruit gaat in vermogen omdat je je slag moet verkleinen, en boring vergroten.

euh, lange slag, klein boring is koppel, grote boring korte slag is topvermogen

denk dat je ze doorheen haalt
 
Zijn de andere motoren niet om te bouwen qua kleppen/klepveren om zo nog een hoger toerental te behalen? Ik ga er dan vanuit dat je toch achteruit gaat in vermogen omdat je je slag moet verkleinen, en boring vergroten.

euh, lange slag, klein boring is koppel, grote boring korte slag is topvermogen

denk dat je ze doorheen haalt


En daarnaast moet er nog veeel meer gebeuren met het blok en onderdelen daarvan wil je zulke toerentallen kunnen halen EN de boel heel kunnen houden.
 
Laatst bewerkt:
Moet je in de UK zoeken naar een Hornet 250, die heeft ook een 250cc 4 cylinder onder de tank liggen. Of op Youtube natuurlijk ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan