CBR 400 RR Project

IceKing

MF veteraan
23 feb 2004
1.702
0
Roosendaal
Hallooo allemaal. Ik heb net mn 1e motor en hij is origineel enorm saai. Dusss verbouwen dan maar....hij word uiteindelijk natuurlijk prachtig, in mijn ogen. Enige nadeel is....dat het geen fighter zal worden ;) .


Genoeg gebl44t

Glasweefsel met alu
DSC02951.JPG

De kappen
DSC02939.JPG


DSC02948.JPG


 
Laatst bewerkt:
ben je een beetje crea met dat glasvezelspul ??


Hmm..kheb nog nooit met dat spul gewerkt maar het zal denk ik niet veel schelen met polyester. Lijkt mij makkelijker werken.

In ieder geval..dit heb ik een keer met poly gemaakt:
(staat btw te koop!)

mono.jpg
 
Ziet er al goed uit!
En ik heb misschien wel interesse in het kontje, heb je daar maten van? :9
 
Ik heb niet echt een how to maar wel veel fotos van de 2 mallen.
Over de maten...dat subframe wat je ziet komt van een ZXR 400 af. Ik schat dat de v oorkant zo'n 22 cm is. Ik zal het binnenkort 's opmeten, zit natuurlijk nog wel wat werk aan maar dan heb je wel iets unieks.

Dit was mn inspiratie :9~

ZXRR56L.jpg
 
Paar fototjes:

Hierzo de houten mal
houtenmal.jpg

Bonk met polyester erover
malplak.jpg

De negatieve mal
mono1.jpg

De negatieve mal een stuk verder..
negatiefmal.jpg

Polyester erin leggen
polymal.jpg

Hier de 2e stukken, links en rechts beetje geschuurd
mono2.jpg



Misschien nog een tip die zelf ook een beetje aankloten. Als je zo'n mal gebruikt, spuit er dan iets op dat totaal niet op het polyester hecht, hittebestendige lak ofzo. Works for me. Kaarsjes trouwens ook, maar dat is moeilijk om mooi strak te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
zie ik het nou goed.
leg jij je polyester over je mal heen en niet aan de binnenkant.
dat is echt een hels werkje om dat strak te krijgen toch of zie ik het nu verkeerd?
 
hmmm een honda met kawa kuipen... ik men benieuwd :)

ga je de kuipen nog qua steil veranderen? misschien de luchthapper er uit?
waarom gebruik je dat RR kontje trouwens niet? dat subframe komt me iig bekend voor ;)

verder al ideeen voor de aankleding?
 
Houten mal= polyester EROVER, dus is de binnenkant glad. Dit is de negatieve mal.
Daar leg ik polyester IN, zodat het uiteindelijk product een gladde buitenkant heeft.
8-)
 
Hmm..kheb nog nooit met dat spul gewerkt maar het zal denk ik niet veel schelen met polyester. Lijkt mij makkelijker werken.

als ik het zo zie werk je toch duidelijk met glasvezels :+ .

het gene wat jij gebruikt om de mal en ook om het kontje te maken maak je van glasvezel, deze lamineer je alleen met epoxy!

verder mooi project.

je hebt overgens ook loswax, als je hiermee je mal insmeer laat het makelijk los.

suc6 verder 8-)
 
Hmm..kheb nog nooit met dat spul gewerkt maar het zal denk ik niet veel schelen met polyester. Lijkt mij makkelijker werken.

als ik het zo zie werk je toch duidelijk met glasvezels :+ .

het gene wat jij gebruikt om de mal en ook om het kontje te maken maak je van glasvezel, deze lamineer je alleen met epoxy!

verder mooi project.

je hebt overgens ook loswax, als je hiermee je mal insmeer laat het makelijk los.

suc6 verder 8-)
 
Met vezels heb ik wel gewerkt ja, met weefsels nog niet ;) . Voor die mono heb ik btw hars gebruikt. Ik ben nu op zoek naar wat epoxy + verharder, iemand GOEDKOPE adresjes? :9
 
Ben errug benieuwd, je lijkt me een handige knutselaar dus zal een leuk project(je) worden :Y Hou ons op de hoogte met foto's en tekst. Veel succes :W
 
Subje wordt vanavond afgelast 8-) , kan ik er weer op zitten :] . FF kijken hoe dat nu zit, hij is in ieder geval een stuk hoger geworden.

Ben nu bezig met de undertail die meerdere functies gaat krijgen dan alleen een gat bedekken. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan