cbr 400rr, went die sportieve houding?

RocketRico

MF'er
6 nov 2007
150
0
Lopik
Ik heb net ff een proefritje gemaakt op een cbr 400rr, echt geweldig ding *D (lkkr fel hoog in toeren). Uiteindelijk half uurtje gereden ofzo, alleen toen ik er afkwam had ik toch wel wat last van me onderrug (aan 1 kant :? ), nu vraag me af is dat altijd als je voor het eerst op een racemodelletje stapt of is dat gwoon niet goed ???

Ik bedoel het is nu 3 uurtjes later en het is wel weggetrokken, maar het is niet de bedoeling dat ik naar elk stukje rijden er last van heb...


Ik hoorde trouwens ook dat er geen 25kw kitjes voor zijn. Nu kan de motorzaak hier in de buurt er wel ringen voor maken (voor in de inlaat) en dan een uitdraai maken. Dus nu vroeg ik me af of het voor de verzekering iets uit zal maken als is de fiets niet met een officieel 25 kw setje is begrenst??????
 
een sport motor is meestaal niet gemaakt voor lange afstanden, de zithouding kan veel beter. in de loop van de tijd zal het een beetje meevallen maar ja, dan gaat ten kosten van je gezondheid.
 
Ik hoorde trouwens ook dat er geen 25kw kitjes voor zijn. Nu kan de motorzaak hier in de buurt er wel ringen voor maken (voor in de inlaat) en dan een uitdraai maken. Dus nu vroeg ik me af of het voor de verzekering iets uit zal maken als is de fiets niet met een officieel 25 kw setje is begrenst??????

De politie kan je bekeuren voor het rijden met een niet geldig rijbewijs (op je kenteken staat groter dan 25 kw, op je rijbewijs staat dat je minder dan 25 kw moet hebben). Het wordt echter gedoogd in Nederland. Als je enorm agressief rijdt dan heb je wel kans dat je er bekeurd voor wordt omdat ze je willen pakken. Maargoed, kwestie van normaal rijden en geen probleem :Y
 
Tsja, het is ff wennen als je bv net van een lesmotor komt. Maar geloof me, als je eenmaal rijdt wil je niks anders meer dan een 400rr ;)
 
Ja het is een beetje de vraag of het wennen is of dat gwoon niet goed voor me rug is (ik heb wel is meer last van rugklachten)

Ik was trouwens op de motorbeurs en daar stond ook een verzekeraar en die zei dat het niet uitmaakte hoe je motor afvoert (dus kan ook zonder 25 kw setje) als die maar niet meer is dan 25 kw.

Dus ik had nu het idee (als ik die cbr eventueel zou kopen) om hem op de gashendel te begrenzen (zodat ie maar half open kan ofzo) en dan een uitdraai te maken, dit is makkelijkste lijkt mij, of zie ik hier iets over het hoofd???
 
De politie kan je bekeuren voor het rijden met een niet geldig rijbewijs (op je kenteken staat groter dan 25 kw, op je rijbewijs staat dat je minder dan 25 kw moet hebben). Het wordt echter gedoogd in Nederland. Als je enorm agressief rijdt dan heb je wel kans dat je er bekeurd voor wordt omdat ze je willen pakken. Maargoed, kwestie van normaal rijden en geen probleem :Y

Het wordt helemaal niet gedoogt, sommige agenten (vaak zijn dat degene die ZELF motorrijden) vinden de 25kw regel ook kut, en bekeuren je dan niet. Agenten die het niet weten bekeuren je wel.
 
ik vind het een super fiets :} deze verlaat de familie nooit meer :P
in het begin had ik ook wel is wat kramp maar dat is omdat ik er gewoon nog niet helemaal relaxed op zat enzo (net rijbewijs en 1e motor) ik heb ook wel is last van mn rug maar cbr versterkt dat niet ofzo :)
25Kw is geen probleem ik heb zelf ringen gemaakt van aluminium die ik in de rubbers tussen de inlaat en carbs zitten.. als ze bij die zaak duur zijn wil ik ze wel voor je maken en opsturen :) niet zo veel werk om erin te zetten. begrenzen bij de gashendel vind ik persoonlijk niks(irritand). je moet dan wel even uitzoeken bij welke verzekering ze er geen probleem van maken dat je fiets niet 25 Kw op kenteken is maar wel begrensd (met uitdraai)
dan loop je idd alleen nog kans op een bekeuring maar dat doen ze niet zo gauw, al een paar keer staande gehouden en ze vinden het altijd wel best met de uitdraai.


bij interesse, mail maar een eind weg :P mail in profiel
 
Laatst bewerkt:
De politie kan je bekeuren voor het rijden met een niet geldig rijbewijs (op je kenteken staat groter dan 25 kw, op je rijbewijs staat dat je minder dan 25 kw moet hebben). Het wordt echter gedoogd in Nederland. Als je enorm agressief rijdt dan heb je wel kans dat je er bekeurd voor wordt omdat ze je willen pakken. Maargoed, kwestie van normaal rijden en geen probleem :Y

Het word niet echt gedoogd.
Er word gewoon niet altijd voor bekeurd. (meestal niet.)
 
ik vind het een super fiets :} deze verlaat de familie nooit meer :P
in het begin had ik ook wel is wat kramp maar dat is omdat ik er gewoon nog niet helemaal relaxed op zat enzo (net rijbewijs en 1e motor) ik heb ook wel is last van mn rug maar cbr versterkt dat niet ofzo :)
25Kw is geen probleem ik heb zelf ringen gemaakt van aluminium die ik in de rubbers tussen de inlaat en carbs zitten.. als ze bij die zaak duur zijn wil ik ze wel voor je maken en opsturen :) niet zo veel werk om erin te zetten. begrenzen bij de gashendel vind ik persoonlijk niks(irritand). je moet dan wel even uitzoeken bij welke verzekering ze er geen probleem van maken dat je fiets niet 25 Kw op kenteken is maar wel begrensd (met uitdraai)
dan loop je idd alleen nog kans op een bekeuring maar dat doen ze niet zo gauw, al een paar keer staande gehouden en ze vinden het altijd wel best met de uitdraai.


bij interesse, mail maar een eind weg :P mail in profiel


Bedankt voor het aanbod :) , ik weet alleen nog niet of ik dit fietsje ga aanschaffen. Ik vind het wel een superding maar heb nu na een paar dagen (door een stukje rijden van 30min op de cbr) nog steeds last van een spier in me onderrug. Dus daar moet ik nog diep overnadenken.

Op gashendel begrenzen heeft wel als voordeel dat je het wel heel makkelijk weer ongedaan kan maken en weer makkelijk erop kan zetten ;)
 
Bedankt voor het aanbod :) , ik weet alleen nog niet of ik dit fietsje ga aanschaffen. Ik vind het wel een superding maar heb nu na een paar dagen (door een stukje rijden van 30min op de cbr) nog steeds last van een spier in me onderrug. Dus daar moet ik nog diep overnadenken.

Op gashendel begrenzen heeft wel als voordeel dat je het wel heel makkelijk weer ongedaan kan maken en weer makkelijk erop kan zetten ;)

misschien dat je gewoon ff een verkeerde beweging hebt gemaakt oid

op het gas kost volgens mij ook wel wat, zijn ze een half uurtje mee bezig ofzo dacht ik, vragen ze ook goud voor en lijkt me irritand. verder niet veel ervaring mee. ik weet niet of je een beetje handig bent maar mocht je de fiets kopen dan draai ik die plaatjes wel voor je en hoef je alleen de uitdraai te betalen :)
maargoed, succes met de keuze en je rug :)
 
ik overdrijf niet, maar op de dijk is ie vaak sneller omdat dit soort motoren toch wat makkelijker stuurt dan een racer.

ene de koffers kunnen er natuurlijk af
 
ik rij een zxr 400 en de eerste keer dacht ik ook van ik glij ram naar voor en houding is veel teplat maar daar wen je snel aan in ieder geval bij mij :)
 
ik overdrijf niet, maar op de dijk is ie vaak sneller omdat dit soort motoren toch wat makkelijker stuurt dan een racer.

ene de koffers kunnen er natuurlijk af

Als de sportmotoren stilstaan ja :?
Sportmotoren (en al helemaal de lichte 400'tjes) zijn nou eenmaal gemaakt voor snelheid, en daar gaat een tourmotor (over het algemeen) niet overheen.

Ik rij zelf een zxr400 en bij de proefrit schrok ik me al helemaal wild van 'die extreme zitpositie'. Feit is alleen dat je vrij snel aan went, je neemt de bochten wat anders dan op je lesmotor omdat je zo ver voorover zit en je zult wat meer heen en weer schuiven op het zadel (ik iig wel)

Maar heb je geen last van je rug als je lang gebukt hebt oid? Lang in de tuin gewerkt weetikveelwat.. Kan het natuurlijk ook zijn
 
Als de sportmotoren stilstaan ja :?
Sportmotoren (en al helemaal de lichte 400'tjes) zijn nou eenmaal gemaakt voor snelheid, en daar gaat een tourmotor (over het algemeen) niet overheen.

Ik rij zelf een zxr400 en bij de proefrit schrok ik me al helemaal wild van 'die extreme zitpositie'. Feit is alleen dat je vrij snel aan went, je neemt de bochten wat anders dan op je lesmotor omdat je zo ver voorover zit en je zult wat meer heen en weer schuiven op het zadel (ik iig wel)

Maar heb je geen last van je rug als je lang gebukt hebt oid? Lang in de tuin gewerkt weetikveelwat.. Kan het natuurlijk ook zijn

op een dijk ga je een dikke allroad (ala v-strom/varadero/tdm) niet bijhouden. feit blijft dat die dingen makkelijker sturen op relatief lage snelheiden (mits leuke banden)

Diversion moet wel een eitje zijn, want dat is gewoon geen stuurfiets.
 
op een dijk ga je een dikke allroad (ala v-strom/varadero/tdm) niet bijhouden. feit blijft dat die dingen makkelijker sturen op relatief lage snelheiden (mits leuke banden)

Diversion moet wel een eitje zijn, want dat is gewoon geen stuurfiets.

Mja op lage snelheid misschien..
Maar tenzij het geen 90 graden-bochten zijn ben ik benieuwd of zo'n tdm nou echt sneller is. (nooit geprobeerd btw)
 
Mja op lage snelheid misschien..
Maar tenzij het geen 90 graden-bochten zijn ben ik benieuwd of zo'n tdm nou echt sneller is. (nooit geprobeerd btw)

ja! sowieso. Ga maar eens in de eifelrijden, met iemand met een tdm oid tegen jou met je supersport. Dat ga je echt keihard verliezen. en van een naked (ala tuono) al helemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan