CBR 600 bij "hoge" kms (60k)

DirkieB

MF veteraan
5 nov 2005
2.735
1
Diemen
Dag allen,

Ik post dit hier in Techniek omdat ik het topic over CBR600 Efjes niet kan vinden ...

Op dit moment ben ik de trotse bezitter van een Diversion 600 en ben ik op zoek naar wat nieuws. Ik kijk naar Honda CBR600 F, Yamaha Thundercat of Suzuki SV 650.

Een mooie CBR die ik heb gevonden is deze :Link

Er staat bijna 60k KM op de teller en ik weet dat zo'n blok, mits normaal gebruik, het dubbele makkelijk aankan.

Mijn vraag is dan ook alleen maar of er rond deze KM Stand nog binnenkort extra kosten aan komen om bepaalde dingen te vervangen. dan heb ik het dus niet over standaard onderhoud enzo, maar echt de motorische zaken!

Ik ga zaterdag een proefritje maken dus dan kan ik bij de dealer informeren of er al het een en ander mee gedaan is!

Bedankt!
 
Ja, de nokkenasketting zelf! Die zal samen met de spanner en geleider wel een keer vervangen moeten worden...


Verder letten op evt olieverbruik.. Mijn f2 had tegen de 65dkm gedraait destijds, en rijd nu nog steeds(zonder problemen) rond.



Ik vind die cbr op die link wel behoorlijk duur voor een cbr met die kmstand....

En de kleur van de velgen is ook niet origineel.. Zijn wel puntjes om rekening mee te houden. Succes!
 
Erg mooie motor, mn met die geelgespoten wielen, maat ik vindt net als Mattieu het ding wel erg aan de prijs. Zoek eens flink op internet naar vergelijkbare motoren, dan heb je gegronde redenen om (flink) af te dingen.

Succes

De Kale
 
Erg mooie motor, mn met die geelgespoten wielen, maat ik vindt net als Mattieu het ding wel erg aan de prijs. Zoek eens flink op internet naar vergelijkbare motoren, dan heb je gegronde redenen om (flink) af te dingen.

Succes

De Kale


Goed plan *O*

[edit]
Hmm na wat rondkijken staat er ook een CBR600 van 99 met 52k KMs te koop voor 2.000 euri minder :o Da's dan wel particulier en zonder mooie remschijven, maar toch! Moet dus nog wel iets met de prijs te doen zijn!
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Die schijven zijn wel mooi, maar kosten iets van 350 euro, je hebt het over een prijsverschil van 2000 euro (= ong. 1/3 van vraagprijs!)

De Kale

(pin je niet vast op de eerste de beste motor die je ziet, er zijn er nog zat te koop, mn CBR600)
 
Hey bedankt voor je zoektocht ;)

Ik was ook nog niet zo zeer naar de prijs aan het kijken (al vond ik hem wel wat hoog. Een thundercat die ik op het oog heb uit 2003 met 20k kms hoeft 'slechts' 5450 te kosten , en dat is natuurlijk ook slechts een vraagprijs :) )

Zeker als die nokkenasketting(en geleider/spanner) nog niet vervangen zijn moet er nog behoorlijk over de prijs te onderhandelen zijn (minstens 1500 eraf, zonder inruil ofzo :9 ).

Eerst maar es een proefritje maken :]
 
Veel succes, maar als je niets in te ruilen hebt, is particulier dan niet interressant? (desnoods met een technische aankoopkeuring!) En als het allemaal niet lukt, heb ik nog een SV650S staan!

De Kale
full


Groet
 
Ja nou ...

Ik heb wel een Diversion 600 waar ik in principe vanaf wil :P

En daarnaast wil ik met een dealer een dealtje sluit wat betreft betaling :P

Mijn eerste echte baan na mijn school periode begint pas in september en ik wil NU een nieuwe motor :P Dus direct contantjes overhandigen is wat lastig :X

Ik ga genoeg verdienen om die motor binnen zeg een half jaar te betalen zonder dat ik alleen maar droog brood eet, en ik wil zo graag nog in augustus een beetje rondjes rijden!! :)

...

Mooie SV trouwens, ik hou wel van geel op de motor ;)

Kostie? :)
 
Ik zou zelf voor minder km's gaan, niet omdat het blok
het niet aankan (integendeel)

Maar met het oog op de toekomst, verkopen/inruilen

Hangt er ook vanaf hoeveel ik er nog af kan praten.

Als ik hem over X jaar weer inruil/verkoop, dan krijg ik er minder voor dan wanneer hij 40k km minder had gelopen, dus ga ik er nu ook een stuk minder voor betalen dan voor een zelfde motor met 40k km minder.

@Marc, 4.000 euri is geen gekke prijs voor zo'n sv :P Maar jij doet vast niet betalen in termijnen t/m december ofzo accepteren ;)
 
Weet je zeker dat een f wilt? Zijn goede bikes heb er zel 3 jaar op gereden en em van 45 naar 78 k gereden zonder problemen en alles zelf gedaan qua onderhoud kan bijna niet goedkoper! En met 78 k op de klok nog geen druppel olie verbruiken. Maar de zit van een 600rr is net zo prettig en stuurt veel beter. Maar nu ik op mijn 1000rr rijd en heb ook 600rr gereden vind ik 600f toch veel zwaarder sturen. Maar das mijn mening maar betrouwbaar zijn ze in iedergeval en spanner is zwak punt alleen is makkelijk te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan