cbr 600 f 2

hillie

Rookie
17 nov 2002
5
0
purmerend
Ik heb een cbr 600 f2 gezien bij een motorzaak, hij heeft 19000 mls gelopen (als het goed is is dat +/- 30000km) Ziet er goed uit en is van bjr 1994. Het is een amerikaanse en aan het kentekenbewijs te zien is deze nieuw naar Nederland gekomen. Ze moeten er 3950 voor hebben, incl. 3 mnd garantie nwe achterband en servicebeurtje. Nou weet ik dat Honda wat duurder is dan andere, is het veel wat ze vragen ? Ik heb ook een zelfde motor gezien bij een particulier die 4000 euro vraag voor een nlse cbr 600, 29000 km's. bjr 1994. Echter is is daar de kleur van wat minder (persoonlijke smaak dan)

Kan iemand mij wat meer vertellen hoe het aan te pakken en over de cbr zelf ?

:]
 
Das echt heel goedkoop voor dat een cbr van dat jaar met die km stand en 3 maanden garantie. Als die dealer te vertrouwen is qua afhandeling en garantie (laat even iets zwart op wit zetten wat de garantie precies inhoudt) zou ik de deal rond maken. KOOOOOOPPPPPPUUUUUUHHHHHHh super fijne fiets. Genoeg power super wendbaar (bijna)tijdloos model. Ik heb voor mijn 91 met 38000 4250 betaald. En dat was al goedkoop voor een dealer

check maar eens op de volgende site bij occaisons: en tik cbr maar eens in.
www.bikenet.nl

zul je zien dat de dealers over het algemeen veel meer vragen.

suc6
 
Ik heb een cbr 600 f2 gezien bij een motorzaak, hij heeft 19000 mls gelopen (als het goed is is dat +/- 30000km) Ziet er goed uit en is van bjr 1994. Het is een amerikaanse en aan het kentekenbewijs te zien is deze nieuw naar Nederland gekomen. Ze moeten er 3950 voor hebben, incl. 3 mnd garantie nwe achterband en servicebeurtje. Nou weet ik dat Honda wat duurder is dan andere, is het veel wat ze vragen ? Ik heb ook een zelfde motor gezien bij een particulier die 4000 euro vraag voor een nlse cbr 600, 29000 km's. bjr 1994. Echter is is daar de kleur van wat minder (persoonlijke smaak dan)

Kan iemand mij wat meer vertellen hoe het aan te pakken en over de cbr zelf ?

:]
Als je bij een M-zaak een motor wil kopen en je ruilt niets IN,dan kan je altijd om korting vragen!!!!
Dit in de vorm van € of kleding!
De CBR is zeer betrouwbare en fijne fiets om mee te starten,dat men een nieuw a- bandje er onder doet is niet anders dan normaal!!!
Indicatie prijs €3400,= voor de M-zaak en €3500,= voor de particuliere fiets.
Veel suc6!!!
 
Ik vind de prijs van de honda bij de motorzaak wel heel laag. Zijn er onderhoudsboekjes bij?
Heeft de fiets misschien een race-verleden?
 
Als je bij een M-zaak een motor wil kopen en je ruilt niets IN,dan kan je altijd om korting vragen!!!!
Dit in de vorm van € of kleding!
De CBR is zeer betrouwbare en fijne fiets om mee te starten,dat men een nieuw a- bandje er onder doet is niet anders dan normaal!!!
Indicatie prijs €3400,= voor de M-zaak en €3500,= voor de particuliere fiets.
Veel suc6!!!

Volgens mij draai je de zaak om. Motorzaak goedkoper dan particulier? Don't think so
 
oke, heb ze nu beide bekeken, blijkt nu dat die bij de motorzaak een f2 is en bij de particulier een f. Wat is nu het veschil tussen een cbr 600 f een cbr 600 f2 ????????????????????
 
Het is altijd CBR600F, maar 1 t/m 4 geeft het type aan. F is tot 1990 ofzo, F2 1991-1993, F3 van '93 - '97 ofzo.. en F4 vanaf '97.
Ik zal wel helemaal naast de juiste jaartallen zitten, maar zo zit het ongeveer in elkaar.
 
[mierenneuk modus] Alles 1 of 2 jaar later, maar close enough [/miereneuk modus]
 
F2 is 1993 en 1994 :)

Heb zelf een 1994'er gehad (staat in mijn icoon).
Erg fijne motor om mee te beginnen en technisch gewoon zeer goed.
 
ik weet het nu, heb de dealer gebelt. f2 is usa en f is europees, is puur land van herkomst dus. Kan zijn dat in bepaalde staten van de usa limits gelden voor het aantal pk (zoals in california) goed opletten dus.............

in ieder geval bedankt
 
ik weet het nu, heb de dealer gebelt. f2 is usa en f is europees, is puur land van herkomst dus. Kan zijn dat in bepaalde staten van de usa limits gelden voor het aantal pk (zoals in california) goed opletten dus.............

in ieder geval bedankt
kun je controleren aan de hand van een code op je kastje wat de electronica regelt(weet me god niet hoe zo'n ding hett maar het zit als je op je motor zit aan de rechterkant onder het achterpaneel) is wel een keer een topic overgeweest met die codes ook moet je even kijken of ie niet geknepen is in de uitlaat etc.
 
nou f2 hoeft dus helemaal geen amerikaan te zijn, dan hadden ze wel ml/h op het klokje staan i.p.v. km/u denk ik. De cbr600f2 rijkt van 1991 tot 1994 het model daarvoor vind ik persoonlijk niet zo mooi. alle modellen vanaf 91 wel.

oja die indicatie prijzen van 3500 en 3600 eurooo..............BULLSHIT.
no way dat een 94 met zdie km stand zo weinig kost.

CBR 600 F 1991 3750,-

HONDA CBR 600 F 1991 4290,-

HONDA CBR 600 F 1994 4450,-

HONDA CBR 600 F 1992 4499,-

HONDA CBR 600 FM 91 1991 4799,-

HONDA CBR 600 F 1991 4899,-

HONDA CBR 600 F 1994 4900,-

HONDA CBR 600 F 1994 4990,-

HONDA CBR 600 F 1992 4990,-

HONDA CBR 600 F 1992 4999,-

HONDA CBR 600 FP 93 1993 4999,-

HONDA CBR 600 FR 94 1994 4999,-

HONDA CBR 600 F 1993 5490,-

HONDA CBR 600 F S T 1993 5495,-

HONDA CBR 600 FR 94 1994 5500,-

HONDA CBR 600 F 1993 5669,-

HONDA CBR 600 F 1996 5750,-

HONDA CBR 600 F 1994 5790,-

HONDA

Deze prijzen komen van bikenet (DEALERS) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
nou f2 hoeft dus helemaal geen amerikaan te zijn, dan hadden ze wel ml/h op het klokje staan i.p.v. km/u denk ik. De cbr600f2 rijkt van 1991 tot 1994 het model daarvoor vind ik persoonlijk niet zo mooi. alle modellen vanaf 91 wel.

oja die indicatie prijzen van 3500 en 3600 eurooo..............BULLSHIT.
no way dat een 94 met zdie km stand zo weinig kost.

CBR 600 F 1991 3750,-

HONDA CBR 600 F 1991 4290,-

HONDA CBR 600 F 1994 4450,-

HONDA CBR 600 F 1992 4499,-

HONDA CBR 600 FM 91 1991 4799,-

HONDA CBR 600 F 1991 4899,-

HONDA CBR 600 F 1994 4900,-

HONDA CBR 600 F 1994 4990,-

HONDA CBR 600 F 1992 4990,-

HONDA CBR 600 F 1992 4999,-

HONDA CBR 600 FP 93 1993 4999,-

HONDA CBR 600 FR 94 1994 4999,-

HONDA CBR 600 F 1993 5490,-

HONDA CBR 600 F S T 1993 5495,-

HONDA CBR 600 FR 94 1994 5500,-

HONDA CBR 600 F 1993 5669,-

HONDA CBR 600 F 1996 5750,-

HONDA CBR 600 F 1994 5790,-

HONDA

Deze prijzen komen van bikenet (DEALERS) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Effe de juiste gegevens dan maar:
van 1987 tot 1989 was het eerste CBR600 model op de markt. In 1990 tot en met 1991 kwam het tweede model met iets meer vermogen. Beide modellen zijn van het type F1, hebben een compleet andere stroomlijn dan de F2 en F3.
De F2 kwam in 1991 en liep tot 1994. In 1995 kwam het F3 model. Deze liep tot 1997. in 1997 kwam een update van de F3 tot en met 1998. Daarna de laatste modellen.
In codes:
PC19 = F1 (1987-1988) Ik dacht 89Pk
PC21 = F1 (1989-1991) Iets meer vermogen, ik dacht 93Pk
PC25 = F2 (1991-1994) Luchtinlaten aan de zijkant in de kuip
PC31 = F3 (1995-1996) Luchtinlaten onder de koplamp
PC35 = F3 (1997-1998) Spitsere achterkant van de PC31

Landcodes vind je terug in de framenummer, de carburateurs en op het blok.
Hier zijn veel varianten van de vinden.
Miles op de teller is in ieder geval import buiten Europa en deze zijn minder waard.

Omdat het winter is kunnen de prijzen bij sommige dealers lager zijn. Deze hebben liever handel dan een kwak motoren in de showroom. Dus kan de prijs best wel.

Ik heb afgelopen week een 1996-er gezien met 26000km voor 4100 Euro, een mooie moter, nu reeds verkocht.
Ook eentje van 1995 met minder dan 20000km voor 3750 euro. Ook verkocht.
Beide bij een motorzaak.
Het kan dus echt wel.

Ook een amerikaan kan kilometers op de teller hebben, maar meestal zijn deze uit Canada, code CM in de nummers.
DK of DM modellen hebben meestal miles op de klok.

Op lettercode:
1991 M
1992 N
1993 P
1994 R
1995 S
1996 T
1997 V
1998 W
 
Op donderdag 21 november 2002 23:21 schreef scottie het volgende:
[...]


Effe de juiste gegevens dan maar:
van 1987 tot 1989 was het eerste CBR600 model op de markt. In 1990 tot en met 1991 kwam het tweede model met iets meer vermogen. Beide modellen zijn van het type F1, hebben een compleet andere stroomlijn dan de F2 en F3.
De F2 kwam in 1991 en liep tot 1994. In 1995 kwam het F3 model. Deze liep tot 1997. in 1997 kwam een update van de F3 tot en met 1998. Daarna de laatste modellen.
In codes:
PC19 = F1 (1987-1988) Ik dacht 89Pk
PC21 = F1 (1989-1991) Iets meer vermogen, ik dacht 93Pk moet pc23 zijn
PC25 = F2 (1991-1994) Luchtinlaten aan de zijkant in de kuip
PC31 = F3 (1995-1996) Luchtinlaten onder de koplamp
PC35 = F3 (1997-1998) Spitsere achterkant van de PC31 is ook pc31, pc35 is vanaf '99

Landcodes vind je terug in de framenummer, de carburateurs en op het blok.
Hier zijn veel varianten van de vinden. landcode kan je (vaak) terugvinden aan de hand van het framenummer en soms op de kleurcodesticker achter het rechter 'kontkuipdeel'
Miles op de teller is in ieder geval import buiten Europa en deze zijn minder waard.

Omdat het winter is kunnen de prijzen bij sommige dealers lager zijn. Deze hebben liever handel dan een kwak motoren in de showroom. Dus kan de prijs best wel.

Ik heb afgelopen week een 1996-er gezien met 26000km voor 4100 Euro, een mooie moter, nu reeds verkocht.
Ook eentje van 1995 met minder dan 20000km voor 3750 euro. Ook verkocht.
Beide bij een motorzaak.
Het kan dus echt wel.

Ook een amerikaan kan kilometers op de teller hebben, maar meestal zijn deze uit Canada, code CM in de nummers.
DK of DM modellen hebben meestal miles op de klok.

Op lettercode: de letter is dan het 10e karakter in het framenummer, maar is niet aanwezig bij de europese pc25, misschien wel bij amerikaanse pc25
1991 M
1992 N
1993 P
1994 R
1995 S
1996 T
1997 V
1998 W


even voor de volledigheid O-)
 
Op donderdag 21 november 2002 23:21 schreef scottie het volgende:PC19 = F1 (1987-1988) Ik dacht 89Pk
PC21 = F1 (1989-1991) Iets meer vermogen, ik dacht 93Pk moet pc23 zijn
Zat ik waarschijnlijk in de war met de CBR400RR

PC25 = F2 (1991-1994) Luchtinlaten aan de zijkant in de kuip
PC31 = F3 (1995-1996) Luchtinlaten onder de koplamp
PC35 = F3 (1997-1998) Spitsere achterkant van de PC31 is ook pc31, pc35 is vanaf '99
Klopt

Landcodes vind je terug in de framenummer, de carburateurs en op het blok.
Hier zijn veel varianten van de vinden. landcode kan je (vaak) terugvinden aan de hand van het framenummer en soms op de kleurcodesticker achter het rechter 'kontkuipdeel'
Miles op de teller is in ieder geval import buiten Europa en deze zijn minder waard.

Omdat het winter is kunnen de prijzen bij sommige dealers lager zijn. Deze hebben liever handel dan een kwak motoren in de showroom. Dus kan de prijs best wel.

Ik heb afgelopen week een 1996-er gezien met 26000km voor 4100 Euro, een mooie moter, nu reeds verkocht.
Ook eentje van 1995 met minder dan 20000km voor 3750 euro. Ook verkocht.
Beide bij een motorzaak.
Het kan dus echt wel.

Ook een amerikaan kan kilometers op de teller hebben, maar meestal zijn deze uit Canada, code CM in de nummers.
DK of DM modellen hebben meestal miles op de klok.

Op lettercode: de letter is dan het 10e karakter in het framenummer, maar is niet aanwezig bij de europese pc25, misschien wel bij amerikaanse pc25
1991 M
1992 N
1993 P
1994 R
1995 S
1996 T
1997 V
1998 W


even voor de volledigheid O-)
 
Houd er rekening mee dat een amerikaanse cbr qua onderdelen veel moeilijker is, dan heb ik het over de kappen. Als je een keer schade rijdt, heb je volgens mij een groter probleem dan als je een europese cbr hebt, je vindt dan niet zo makkelijk kappen in dezelfde kleur als je motor. Kijk toch gewoon op www.mobile.de, moet je daar de prijzen eens kijken, dat is pas lachen. Ik heb net een '94 CBR uit Duitsland gehaald, superfiets voor weinig, alle boekjes, rekeningen, TUV keuringsboekjes, echt alles zit erbij dat is zeker een pluspunt voor die duitsefietsen. Het is zeker de moeite waard om daar een weekend voor uit te trekken en het is nog superleuk ook.

Suc6
 
Ik heb zelf nog een CBR600 F2 uit de usa te koop staan. De kleur is zwart met paars. Het zijn geweldige bikes om op te leren rijden. Mail me maar als je belangstelling hebt, de prijs komen we wel uit.

Zelf ben ik op zoek naar een betaalbare GSX-R 600 van 1996.
 
Terug
Bovenaan Onderaan