Cbr 600 f choke niet nodig

t.i.m.o.n

MF veteraan
13 mrt 2005
2.983
259
Rhenen
Hallo

Ik heb een cbr 600 f uit 98. Erg veel plezier mee, rijdt super goed.
Ik kan mijn motor altijd zonder choke starten. Met choke lijkt hij te verzuipen en valt hij uit, hij gaat dan ook niet hoger in toeren. maar zonder choke is het starten en lopen. Zowel bij koude als warme motor. Hij loopt verder prima en trekt goed door. Verbruik is tussen de 1:14 en 1:17. Bougies moet ik nog checken maar blijkbaar loopt hij stationair te rijk. Luchtfilter is vervangen. Ik zag geen vieze luchtfilter of luchtfilterhuis.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Lekkende vlotter of vlotternaald? Er zit geen benzine bij de olie.
Weet ook niet of het perse nodig is om alles open te halen want hij start en loopt heel goed.
 
Heb mijn carburateurs bij een adresje in de buurt van vdaal laten reinigen en reviseren. Van de week plaatsen. Diegene gaf aan dat 2 mengschroeven iets afweken en de rubbers daarvan waren ook slecht.

zou dat een oorzaak kunnen zijn van het rijke lopen en stationair starten zonder choke. Dus dat hij verzuipt ipv hoger in de toeren.
De rubbers bij de mengschroeven zouden wellicht ook valse lucht aangezogen hebben.
 
Zit inderdaad wat in ja. Nou ja hij heeft nu een complete revisie gehad dus waarschijnlijk zal het wel schelen. Orginele sproeiers zaten er wel in. Misch toch vlotterhoogte niet goed of lekkende vlotternaald?

Kan de benzinepomp ook teveel doorgeven? Alleen als de vlotternaald niet afdicht toch
 
Nog een terugkoppeling. Carbs helemaal gereinigd en gereviseerd. Lijkt nu weer goed te werken
 

Bijlagen

  • VID_20230706_195626669.mp4
    24 MB
  • IMG_20230703_211825817.jpg
    IMG_20230703_211825817.jpg
    158,5 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan