CBR 600 F: ernstig probleem?

Fear

MF'er
6 jun 2006
136
37
Zaltbommel
Op marktplaats.nl staat de volgende Honda CBr 600F aangeboden:

Bouwjaar: 1999
Km stand: net 25.000
Compleet schadevrij en dergelijke.

Nu staat er ook het volgende vermeldt:
Rijd ook gewoon goed ... totdat hij warm wordt, dan lijkt het alsof die verzuipt ofzo en dan gaat die op 2 of 3 cilinders rijden?

Mijn vragen:
1. Heeft iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken of wat het probleem in weze is omdat de aanbieder het niet zeker weet.
2. De vraagprijs is €3500 wat niet veel is voor een 600F uit 1999. Is dit de moeite waard of is het probleem dusdanig dat er veel geld in gaat zitten en het dus een miskoop word?

Ik weet niet of het in het goede topic geplaatst is, maar deze leek mij het meest relevant.

Bij voorbaat dank
 
Geen idee wat het probleem is. Maar kijk eens wat een zelfde motor in goede staat kost, en wat je kwijt bent voor een blok bij een sloper. Dan weet je wat het kost in het ergste geval. Denk zelf dat het wel meevalt (motor ziet er op de foto netjes uit) en cbr blokken gaan normaal wel een stuk langer mee dan 25.000km.
 
Klinkt als een defecte bobine, maar goed kan meer oorzaken hebben.
Waarom repareert de eigenaar het niet.......3.500 is nog altijd Hfl..
 
Lijkt mij op het eerste gezicht het " defekt" makkelijk op te lossen , het bevreemd mij echter dat hij/zijzelf deze motor niet laat repareren :? , immers een goede motor is makkelijker te verkopen dan een defekte en je kan er meer voor vangen. :Y
 
Ik gok er op dat de verkoper al wel weet dat het een dure reparatie gaat worden, als het wat kleins was dan had hij hem zelf wel laten repareren voor verkoop lijkt me?
En anders heb je geluk. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als een blok koud goed loopt en het probleem er later in komt dan kan dit meerdere oorzaken hebben.

1 elektrisch(bobine/slecht contact)
2 carb(afstelling)
3 kleppen ?


Ik zou niet weten waarom er een ander blok onder zou moeten.

Eerst alles maar eens nalopen.

Nog meer afdingen op de prijs en dan de gok nemen.

Frans
 
een eerlijk blok kost tussen de 1000 en 1250 euro
en ook ik heb de advertentie gezien en neem van mij nou aan dat er echt nog wel een paar honderd euro bij komt
al zou het maar drie uur arbeidsloon zijn wat je al snel kwijt bent dan zit je toch al op een paar honderd euro

en net wat de rest zegt een normaal mens laat hem maken voor hij hem verkoopt

ps ik heb nog een 99 er te koop

29000 km gelopen kleur rood wit blauw
mag weg voor 4100 euro
 
Ben het wel met Yamahafrans eens: wss een kleinigheidje: bobines, kabels of zelfs een vuil benzinefiltertje kan de oorzaak al zijn.

En waarom mensen zoiets meteen verkopen zonder het te laten repareren: als je een diagnose door een dealer wilt laten stellen kost dat meestal al geld en als je daarbij op voorhand al bang bent of bang gemaakt wordt dat het flink centen gaat kosten dan zijn er mensen die iets liever maar meteen verkopen.
 
jaah, ik vind het ook best rigoreus om nou gelijk er een ander blok onder te willen hangen, als het blok geen gekke geluiden maakt, gewoon lekker dat blok zo houden. Er zit dan gewoon iets in de afstellingen nie goed. En toch denk ik dat het meer zin in het ontstekingsverhaal. Klinkt misschien raar, maar met mijn brommers had ik ook een keer dit probleem, precies hetzelfde. Het leek wel of hij verzoop (4-taktbrommertje) en toen bleek mijn bobine op zijn eindje te zijn. En na vervanging liep hij weer als een zonnetje

Groetjes Succes!! :W
 
Kun je die kerol geen mailtje sturen of hem een keer bellen om te vragen of hij er toevallig al mee naar de garage is geweest. Hij zal het fijne er wel niet van vertellen dan maar je kunt natuurlijk een beetje vissen.....

OF!

Je kunt natuurlijk ook aan hem vragen of hij hem laat nakijken als je echt interesse hebt.... Onder het mom vam: "Wil hem wel maar dan moet ie wel goed zijn" O-)
 
Voor eventueel "simpele" oorzaken (van ergere weet ik te weinig) denk ik aan
1: slechte vlotternaald/zeting (let ook op evt modern plastic/rubber sluit-tipje, onder vergrootglas bekijken).
2: bougieKAPJE

EDIT: No.1 vervalt want het is een machine met inspuiting (eigen problematiek; misschien mazzel met een injectorreiniger-toevoeging verdeeld over 2x tanken).
www.speedy-tweety.nl/Honda.htm
 
Laatst bewerkt:
Voor eventueel "simpele" oorzaken (van ergere weet ik te weinig) denk ik aan
1: slechte vlotternaald/zeting (let ook op evt modern plastic/rubber sluit-tipje, onder vergrootglas bekijken).
2: bougieKAPJE

EDIT: No.1 vervalt want het is een machine met inspuiting (eigen problematiek; misschien mazzel met een injectorreiniger-toevoeging verdeeld over 2x tanken).
www.speedy-tweety.nl/Honda.htm

Een 99'er heeft geen injectie hoor , speedy tweety heeft een nieuwer model :) ik ben eens achter zo'n blok aan gegaan ... bij cama koste dat toen 850 euro !
 
Ik zag net zo een model op marktplaats staan voor maar 3800 euro, zag er prima uit!

een url

Niet echt antwoord op je vraag...

maar die heeft er 37 gelopen, dat maakt toch echt wel verschil.

als je er zelf verstand van hebt, is het zeker te doen om hem te kopen. voor 600 euro verschil kun je nog net dat risico lopen denk ik.

als je er geen verstand van hebt, zou ik het zeker niet doen, want voor je het weet ben je 1000 euro lichter als je pech hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan