cbr 600 F pittig genoeg?

17 aug 2005
197
0
Stein
hallo,

ik ben opzoek naar een leuke 4 cilinder voor me sneller te kunnen verplaatsen over lange afstanden ( rij nu een 1 cilinder dus ja) en ook om het bochten werk wat meer te ervaren.

aangezien ik net klaar ben met school heb ik niet zo veel geld te besteden en viel men oog op cbr 600 F van het `nieuwere type` vanaf 1991.

ze zien er best modern uit en vooral de prijzen spraken me aan!
welnu, ze hebben 100 pk en wel maar helaas 65 nm koppel.
ik zelf weeg 100 kilo en ben 1.90+.

ik vraag me af of de motor mischien niet iets aan de kleine kant is en hoe het met het optrekken zit.

ik ben zelf namelijk gewend aan vermogens van motoren zoals gsxR 1100 etc. ik snap dat de cbr niet in de buurt komt, maar zal je altijd hoge toeren moeten blijven houden om toch vermogen te houden?

begrijp me niet verkeerd mijn 1 cilinder is natuurlijk ook niet echt snel maar het is wel een leuke fun motor , dat zoek ik ook in de cbr als compensatie van het vermogen. het lijkt me namelijk een leuke gooi en smijt motor.

ik hoor graag jullie bevindingen :Y
 
Ik ben 194 en weeg ook boven de 100kg(het wisselt nogal 's maargoed)

Ik heb er ook 1 gehad, en zat er toen goed op(terwijl ik dus op mijn zojuist verkocht zx6r niet goed zat)

Het ding is imo snel zat, als je m maar op toeren houd... En op een bochtig stuk rijd je die gsxr1100 zo zoek ;)
Trekt natuurlijk gewoon hard zat op...
Een andere uitlaat is wel aan te bevelen ivm de dip in t middengebied.

De grondspeling houd niet over, maar daar zijn ook oplossingen voor.
Verder is er echt goed sportief mee te rijden(inclusief wheely's, stoppie's kneedowns enz)
Maar ook lange afstanden zijn er goed op vol te houden. ( + 500 km per dag)

Zwakke punten: Spanningsregelaar, nokkenaskettingspanner, en soms vastzittende bouten die de remblokken op de plaats houden.
 
Zelf heb ik een CBR600 uit 2000 gehad en was daar behoorlijk tevreden mee. Uiteindelijk ingeruild voor een Blade, omdat de 600 niet echt prettig met het hogere bergen-werk te combineren viel. Op mijn eerste Alpen-vakantie steeds in de eerste versnelling 9000 toeren draaien totaan de volgende haarspeldbocht vond ik niet zo prettig, maar da's ook een beetje persoonlijke voorkeur natuurlijk.

In de regio's benelux en eifel heb ik nooit iets te klagen gehad.
 
hmmmm dat klinkt wel leuk, vooral dat sportief rijden.

ik wilde eerst perse een motor met zoveel mogelijk vermogen als het ging om een 4 cilinder.

maar ik rij best vaak op een kawa gpz 1100 van 1995 en ook eens op gsxR 1100 etc.

maar ik mis dan toch beetje het gooien wat zo lekker met de 1 pitter gaat. dat speelse rijden zeg maar, dus dan komt zon lichter 600tje beter in aanmerking denk ik?.

bovendien heb ik altijd honda schakel brommers gereden, honda auto, honda motor en wil graag die traditie voortzetten :Y
 
Zelf heb ik een CBR600 uit 2000 gehad en was daar behoorlijk tevreden mee. Uiteindelijk ingeruild voor een Blade, omdat de 600 niet echt prettig met het hogere bergen-werk te combineren viel. Op mijn eerste Alpen-vakantie steeds in de eerste versnelling 9000 toeren draaien totaan de volgende haarspeldbocht vond ik niet zo prettig, maar da's ook een beetje persoonlijke voorkeur natuurlijk.

In de regio's benelux en eifel heb ik nooit iets te klagen gehad.

Ik vond het wel meevallen... Wel had ik bij de f4 wel s last van de sterke dip rond 5000-6000rpm....

Wil je zo niet rijden, dan ben je idd beter af met een 2-pitter of een zwaardere fiets. Maar ik vind de cbr(en zeker de f4) geweldig in de bergen :)
 
Zoals te zien: is met de f4 goed te sturen :)

full
 
Hoe het met de f2 zit weet ik niet :? maar de F4 vond ik een super motor, heb er heel veel plezier mee gehad :Y vind het de best sturende motor die ik tot nu toe gehad heb :]
Ook met mij lengte van 1.93 en 95 kilo geen problemen ;)

Succes ermee :W
 
een gsx-r 1100 r zoekrijden met een cbr 600 |( :z

verder blijft een 600 sportmotor altijd leuk rijden als je hem maar op toeren houdt
 
Laatst bewerkt:
een gsx-r 1100 r zoekrijden met een cbr 600 |( :z

verder blijft een 600 sportmotor altijd leuk rijden als je hem maar op toeren houdt
Als je iemand treft die er goed mee over weg kan, die 'm goed op toeren houdt, kun je er met een Gixxer 1100 nog een flinke kluif aan hebben. Zeker op een bochtig weggetje. Op het circuit kun je het met die 1100 ws. helemaal wel vergeten.
 
Ik wil het op een bochtig stuk wel eens proberen hoor tegen een cbr600f
Iedereen denkt dat die oude gsx-r's zo lomp als een baksteen zijn |(
Hoe zwaar is zo'n 600f van beging jaren 90 ?
De 1100 liep eind jaren 80 begin 90 flink zijn tijd vooruit.
Met upsd vering stuurdemper etc.

Kijk zeggen jullie op een circuit tegen de nieuwere 600rr's dan zeg ik ja daar trek ik het idd niet tegen die sturen als een scheermes.
Maar tegen zo'n f2 type wil ik het wel eens zien. :Y

Gr John die de 600 f wel een mooie motor vind hoor :}
 
600F is een goede allrounder. Je kan er in principe alles mee. Maatje van me rijdt op een model uit 2000, maar die doet niet veel onder voor mij op mijn Blade. Ik ben dan wel een stuk zwaarder als hem. Kneedown, stoppies en wheelie's doet ie gewoon, maar hij kan ook 4-500 km op een dag rijden zonder probleem. Ook met zijn meissie achterop, die er perfect op zit.
 
...
Kijk zeggen jullie op een circuit tegen de nieuwere 600rr's dan zeg ik ja daar trek ik het idd niet tegen die sturen als een scheermes.
Maar tegen zo'n f2 type wil ik het wel eens zien. :Y

Gr John die de 600 f wel een mooie motor vind hoor :}

Nou, kom maar op met je circuittijden, kunnen we even vergelijken. :)
 
Ikzelf rijd er één uit '94, kom net terug van een weekie sturen in de Eiffel, Ardennen, Zuid Limboland, Duitsland en...afin, noem maar op, bochtenwerk is perfect voor mekaar, accelereren al helemaal...ik vind het een allemansvriend...

DOEN!
 
hallo,

ik ben opzoek naar een leuke 4 cilinder voor me sneller te kunnen verplaatsen over lange afstanden ( rij nu een 1 cilinder dus ja) en ook om het bochten werk wat meer te ervaren.

aangezien ik net klaar ben met school heb ik niet zo veel geld te besteden en viel men oog op cbr 600 F van het `nieuwere type` vanaf 1991.

ze zien er best modern uit en vooral de prijzen spraken me aan!
welnu, ze hebben 100 pk en wel maar helaas 65 nm koppel.
ik zelf weeg 100 kilo en ben 1.90+.

ik vraag me af of de motor mischien niet iets aan de kleine kant is en hoe het met het optrekken zit.

ik ben zelf namelijk gewend aan vermogens van motoren zoals gsxR 1100 etc. ik snap dat de cbr niet in de buurt komt, maar zal je altijd hoge toeren moeten blijven houden om toch vermogen te houden?

begrijp me niet verkeerd mijn 1 cilinder is natuurlijk ook niet echt snel maar het is wel een leuke fun motor , dat zoek ik ook in de cbr als compensatie van het vermogen. het lijkt me namelijk een leuke gooi en smijt motor.

ik hoor graag jullie bevindingen :Y

Hello       superior_vtec,

Ik heb een rare vraag, heb jij ook foto's voor mij van je huidige motor (die 600 rm) ik ben een tijdje opzoek geweest naar die motor maar ik kan er zo weinig over vinden.

King Blade
 
jow is goed ff zoeken *D

je ziet ze inderdaad niet veel

ik verkoop hem heel mischien maar daar moet ik nog goed overnadenken


alstu:

pict0131jj4.jpg


pict0039resize6dt.jpg


 
Laatst bewerkt:
Tis off topic maar het blijft een mooie motor. Ik had er laatst 1 gevonden op internet met 1100 km op de tellers. Voor deze willen ze nog 2900 euro hebben. Zo speciaal is ie nu ook weer niet.
 
Weer ff on topic? Een 600F is wat jij wil dat ie is. Een brommer tot 4000 toeren, een leuke allrounder tot 8000 toeren en daarboven is het beertje los. Maakt ie zelfs een prachtig hees racegeluid.

Qua zit past eigenlijk iedereen op dat ding, is echt over nagedacht. Je leest vaker 'saai' omdat ie alles goed kan. Maar zo rond de 12000 toeren is ie alles behalve saai. De 600F maakt je tot coureur. *O* *O*
 
zo zo thnx iedereen , hoor alleen maar positieve dingen.

ik denk dat ik voor eentje ga, ben dan helaas genoodzaakt mijn lieve xl 600 rm te verkopen.

maarja als ik weer wat geld heb koop ik weer een 1 cilinder erbij :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan