cbr 600 f

Gizzmo1

Rookie
26 mei 2001
21
0
hoi hoi , ik ben hier net nieuw en ik heb een vraag, wat is nu de officiele topsnelheid van mijn fiets? hij komt uit 92 en heeft 27000 gelopen. ik heb hem op de 230 gehad. btw hij is helemaal origineel.

alvast bedankt, Gizzmo
 
oja, nog wat, ik reed laatst voor een collega van mij. en we hadden het gas er goed op. nu hoorde ik van hem dat bij het aanremmen voor bepaalde bochten(die ik overigens wel mooi maak), mijn achterwiel een beetje begint te driften, dwz hij zoekt een beetje grip. ik rem alleen met mijn voorwiel, dus lijkt het mij dat ik een beetje te hard in de ankers ga, ik zie het ook wel eens bij de 500 cc grand-prix, ik heb er zelf niet erg weel last van en het verteld me veel over de grip van mijn duitse voorband op het noord-hollandse asfalt, wat ik wil weten is: is het een setup probleem, is het normaal, en heeft iemand van jullie zoiets wel eens aan de hand gehad?

kan zijn dat ik nu heel pluizig zit te praten , maar je weet nooit. :icon_smile:
 
Controleer eens je bandenspanning, die is misschien te hoog.

En het kan inderdaad aan de setup liggen. Zoek een werkplaatshandboek van je motor (ga naar een dealer en bestel een Haynes boek voor F75,-) en zoek daarin de setup op...

De topsnelheid weet ik zo niet...ik gok 240km/u
 
oja, nog wat, ik reed laatst voor een collega van mij. en we hadden het gas er goed op. nu hoorde ik van hem dat bij het aanremmen voor bepaalde bochten(die ik overigens wel mooi maak), mijn achterwiel een beetje begint te driften, dwz hij zoekt een beetje grip. ik rem alleen met mijn voorwiel, dus lijkt het mij dat ik een beetje te hard in de ankers ga, ik zie het ook wel eens bij de 500 cc grand-prix, ik heb er zelf niet erg weel last van en het verteld me veel over de grip van mijn duitse voorband op het noord-hollandse asfalt, wat ik wil weten is: is het een setup probleem, is het normaal, en heeft iemand van jullie zoiets wel eens aan de hand gehad?

kan zijn dat ik nu heel pluizig zit te praten , maar je weet nooit. :icon_smile:

Je moet ook maar eens die achterrem gaan gebruiken. Die zorgt voor meer balans in je motor tijdens het remmen. Tevens zorgt die voor een trekkende kracht achterop de motor, zodat die minder graag zijdelingse bewegingen wil maken.
Ik heb hetzelfde probleem met m'n CB. Achterrem is nl. stuk :icon_smile:.
 
Ik heb een 96er en die heb ik naar 250km p/u op de teller geholpen, dus werkelijk zal dat 230/235 km p/u zijn.
Vriend van mij heeft een 94er en die rijd ook 250km p/u top.
Mijne is trouwens ook helemaal origineel.


_________________
De mijne doet de 400 meter in 10"95 sec @ 198.0 km/h.

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-05-26 14:26 ]
 

De mijne loopt 235 en met het grotere tanwiel achter wat er nu op zit zal ik toch wel iets aan snelheid moeten inleveren. Maar erg vind ik dat niet wat ze loopt nu wel makkelijker door haar toertjes heen :icon_smile:

Ohja, de mijne is een RF600 uit '93
 
mmmmmmmm, errug interessant allemaal, hoor dank jullie voor de input.
ik heb inderdaad van een maat van mij gehoord die pas terug nog een circuit-dag heeft gehad dat je inderdaad bij het aanremmen even je achterrem moet aantikken, dat geef inderdaad meer stabiliteit.
 
Een goede (heel goede) vriendvan mij heeft me gisteren iets anders geleerd.

Bij 8 a 9 duizend toeren, de koppeling wat aangrijpen en vervolgens de koppeling laten slippen en gas opentrekken.

Dan kreeg je een heel mooi zweverig gevoel van voren. :icon_smile:

Ik ga nu de komende tijd goed oefenen om het juiste punt te vinden.

Ohja, wees niet bang voor mijn koppeling want die had toch al zijn beste tijd gehad. :icon_frown:
 

Ohw.... ik heb ook wel eens een zweverig gevoel, maar dan heet de oorzaak BIER :icon_wink:

Nee, blijf erbij ben geen wheelie man. Liever een stoppie man.

 
Hee JW eigenlijk verschillen we niet veel.
Zo te lezen sporen we geen van twee en doen we het beide op 1 wiel
:icon_wink:

 
Tja helldesker ben er nu achter dat ik jouw niet voorbij kom, dus moet ik je maar op een ander gebied de loef afsteken.

Ben gelijk na het eten aan het oefenen gegaan en 1 op de 5 keer lukt nu wel, alleen ik laat hem nog te snel neer komen omdat ik bang ben.

Ach kwestie van oefenen werd mij gezegd, wie weet dat het 2 juni stuk beter gaat. :icon_wink:
 
Tja helldesker ben er nu achter dat ik jouw niet voorbij kom, dus moet ik je maar op een ander gebied de loef afsteken.

Ben gelijk na het eten aan het oefenen gegaan en 1 op de 5 keer lukt nu wel, alleen ik laat hem nog te snel neer komen omdat ik bang ben.

Ach kwestie van oefenen werd mij gezegd, wie weet dat het 2 juni stuk beter gaat. :icon_wink:

Volgens mij reed jij meer voorop dan ik, maar ik kan me vergissen.....

Ik ga binnenkort ook maar eens oefenen dan... Kdurf eigelijk niet. :icon_frown:
 
Wheelies voelen best vreemd...

Je ziet en voelt je tank omhoog komen met een kracht die "als-niet-te-stoppen" voelt.

Ik voelde me niet alleen los van de grond, maar vooral los van alles wat verkeerregels heet :icon_smile:

 
Volgens mij reed jij meer voorop dan ik, maar ik kan me vergissen.....

Ik ga binnenkort ook maar eens oefenen dan... Kdurf eigelijk niet. :icon_frown:

Ja het was ook mijn terrein, ik kende die wegen al wat beter.
Tja en de Baars daar ben ik zo vaak geweest, kan ik denk binnenkort met de ogen dicht wel rijden. :icon_wink:

Ik moet zeggen dat het met de koppeling wheelie maker prettiger aanvoelt dan gas open gas dicht gas open.

Nu nog nog zorgen dat ik het aangrijppunt van de koppeling bij elke wheeliepoging weet te vinden en dan de volgende stap is de duur en de hoogte van de wheelie aan te passen.

Ik heb gelukkig wel een geduldige en goeie leermeester.

_________________
De mijne doet de 400 meter in 10"95 sec @ 198.0 km/h.

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-05-28 13:37 ]
 
Wheelies voelen best vreemd...

Je ziet en voelt je tank omhoog komen met een kracht die "als-niet-te-stoppen" voelt.

Ik voelde me niet alleen los van de grond, maar vooral los van alles wat verkeerregels heet :icon_smile:

Begin jij nu ook al ? Sjeez kmoet nog gaan uitkijken de 2de....
 
Hmmm, schrik niet!, nog geen serieuze wheelie gemaak met mijn YZF.
Sprongetjes, en met iemand achterop, per ongeluk...
De beschreven ervaringen komen van mijn 61pk diversion.

Ik kwam er achter dat jij (Helldesker) en ik bekend staan om onze relatieverende opmerkingen over onze rijprestaties, dit schijnt juist averechts te werken...

Men vreest het ergste van ons :icon_smile:


 
J.W is met me meegeweest ( of was ik nou met J.W meegeweest ??? ) en die kan dus beamen dat het idd wel allemaal meevalt met mijn rijkunsten. Voor mij hoeft dus niemand te vrezen.
 
Hmmm, schrik niet!, nog geen serieuze wheelie gemaak met mijn YZF.
Sprongetjes, en met iemand achterop, per ongeluk...
De beschreven ervaringen komen van mijn 61pk diversion.

Ik kwam er achter dat jij (Helldesker) en ik bekend staan om onze relatieverende opmerkingen over onze rijprestaties, dit schijnt juist averechts te werken...

Men vreest het ergste van ons :icon_smile:

Stille wateren hebben diepe gronden. (niet echt toepasselijk :icon_frown: )

Jullie zijn idd alle 2 erg rustig qua sterke verhalen en daarom denken wij dat jullie graag de underdog spelen.

Zowiezo ik kan nog echt niet goed rijden hoor, nogmaals ik heb pas 5 maanden motor dus verwacht niet te veel van mij.
 
nou JW in het bovenstaande doe je aardig met ons mee... :icon_smile:

Omschrijving van mijn rijstijl:

- Liever een constante snelheid op B-wegen, en lekker vloeiend bochtjes maken in dezelfde snelheid als de rechte stukken (waar mogelijk natuurlijk en zo'n 90 a 100km/u)
- toch remmen: wat harder remmen voor een bocht en er ontspannen en redelijk plat doorheen
- Geen gezenuw op de snelweg, wil je erlangs? -> ga je gang
- Geen hoogst illegale snelheden vastgebakken in mijn rijstijl (140km/u)



 

Wat rijden jullie aso zeg. Neem een voorbeeld aan mijn rijstijl.
Deze is gewoon heilig, nooit te hard of gevaarlijk maar netjes
en behouden. That is The Saint.
 
nou JW in het bovenstaande doe je aardig met ons mee... :icon_smile:

Omschrijving van mijn rijstijl:

- Liever een constante snelheid op B-wegen, en lekker vloeiend bochtjes maken in dezelfde snelheid als de rechte stukken (waar mogelijk natuurlijk en zo'n 90 a 100km/u)
- toch remmen: wat harder remmen voor een bocht en er ontspannen en redelijk plat doorheen
- Geen gezenuw op de snelweg, wil je erlangs? -> ga je gang
- Geen hoogst illegale snelheden vastgebakken in mijn rijstijl (140km/u)

Ik moet nu goed nadenken wat ik ga antwoorden, aangezien Helldesker weet hoe ik rijd.

Denk denk mmmmmmmmmm, ach je ziet het zaterdag wel.
 
Wat rijden jullie aso zeg. Neem een voorbeeld aan mijn rijstijl.
Deze is gewoon heilig, nooit te hard of gevaarlijk maar netjes
en behouden. That is The Saint.

Helemaal mee eens... Ik rij ook nooit te hard en zeker niet gevaarlijk :icon_wink:
 

Maar dat doen we toch allemaal??? :icon_wink:

hhehheheheeheheh, of reden we nu als Duiveltjes :icon_evil:
 
Terug
Bovenaan Onderaan