CBR 600 f1 hurricane '88 streetfighter

Prut_Potje

MF veteraan
6 mrt 2011
3.240
156
Stadskanaal
Na een hele lange tijd zitten kwijlen op veel van de projecten, heb ik besloten zelf een topic te beginnen van een streetfighter :)

Ik heb er al lang over na zitten te denken wat voor motor ik als basis zal nemen.
Ik heb veel gekeken naar goedkope motoren, maar alle motoren die vrij goedkoop waren zijn allemaal lichte motoren (rond de 250-400 cc) en ze hebben dan ook nog een hele lelijke basis om verder op te borduren.

Dus heb ik na een tijd de zoektocht opgegeven, omdat de investering in een motor met goede basis toch vrij hoog was, mede omdat ik nog nooit eerder zo'n dergelijk project begonnen ben.

En toevallig kwam ik via een spel iemand tegen die zijn motor te koop had!
De motor was een CBR 600 f1 Hurricane uit 1988.
Ik heb de foto's bekeken. Goede gesprekken gehad met de eigenaar.
Er was alleen één klein dingetje mis met de motor.
Deze had namelijk een schuiver gehad, waardoor de voorvork krom stond, en de voorvelg een deuk opliep.

Ik kon de motor overnemen voor een mooi bedrag, maar ik moest er nog wel even over nadenken.
"Heb ik genoeg tijd ervoor?", "Heb ik genoeg ruimte ervoor?" enz.

Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat ik die gok wel wilde nemen.

Dus heb ik contact opgenomen, een afspraak gemaakt, en de motor opgehaald *D

Was een lang ritje, maar was het ZEKER waard!

Heb alles nog even goed bekeken en (op de voorvork en voorvelg na) blijkt nog intact te zijn :)

Dit was de originele staat voor de crash

1813ma.jpg

312ft4h.jpg

2h2jnd2.jpg


Zo staat de motor er op dit moment bij :)

2isd0ee.jpg

23u55p3.jpg

2zsr6td.jpg

8zo9b5.jpg


Dit is een filmpje van hoe hij loopt :)

Mijn inspiratie voor dit project is gekomen door de projecten van Master Z
CBR 600 f [1990] naar Streetfighter

Inmiddels heb ik een voorvork en een voorvelg besteld, dus updates die komen nog wel :)

Filmpje gemaakt op 8 augustus 2013.
Voorvork: USD Hayabusa
Achterbrug: SSSA VFR750

Mijn inspiratie komt https://www.motor-forum.nl/media/7/full (<b>HIER</b>) vandaan! (Motor gemaakt door MasterZ)
 
Laatst bewerkt:
ik zal proberen zo vaak mogelijk een update te doen, maar weet niet zeker of dat altijd lukt.
Als jullie nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag, ben namelijk ook nog niet helemaal uit over welke kleur het word.
Ben wel van plan om ALLES te laten spuiten, dus ook frame en het blok :)
 
RSU vork en achterbrug van een sc28 er inhangen. Lekker dik. Binnenpoten van vork zijn 45mm, voorwiel is standaard 130 en achterwiel 180.

Voorwiel met goeie band en schijven heb ik nog voor je ;) *O*

Kleur? parelmoer mat zwart met hoogglans tekst :Y
 
Laatst bewerkt:
UPDATE
vanmiddag de "nieuwe" voorvorkpoten eronder gezet:
1zlulhh.jpg


Motor zonder voorvorken:
2qbi43m.jpg


En de nieuwe poten onder de motor *D
i2qddv.jpg


Ze waren toch ECHT wel aan vervanging toe!
2mo8t8i.jpg
 
Niet om de zwartkijker uit te hangen maar een knik in je velg voorvork zo erstig krom is niet zomaar een schuivertje geweest lijkt mij....... voor dat schuivertje stond er nog iets in de weg denk ik.
Je hebt het balhoofd/frame gecontroleerd op scheurtjes etc.?. Ik zou als eerste een voorvelg scoren en er eens op gaan rijden om te controleren of hij recht is.
Het zou zonde zijn als je hem alvast gaat verbouwen en er geld aan uit gaat geven en later krom blijkt te zijn!.

Gr Jelle
 
Laatst bewerkt:
Helemaal met je eens Jelle,is zeker niet onmogelijk dat het balhoofd een tikkie gehad heeft. :X
 
Niet om de zwartkijker uit te hangen maar een knik in je velg voorvork zo erstig krom is niet zomaar een schuivertje geweest lijkt mij....... voor dat schuivertje stond er nog iets in de weg denk ik.
Je hebt het balhooft gecontroleerd op es etc.?. Ik zou als eerste een voorvelg scoren en er eens op gaan rijden om te controleren of hij recht is.
Het zou zonde zijn als je hem alvast gaat verbouwen en er geld aan uit gaat geven en later krom blijkt te zijn!.

Gr Jelle

Zelfde gedachter :P
Daarom heb ik in eerste stantie ook dezelfde rechte voorvorkpoten gekocht, ik wil inderdaad eerst zeker weten of hij goed rijd en nog helemaal in orde is en DAARNA ga ik pas verder met verbouwen als alles goed blijkt te zijn.
De velg komt morgen binnen, dus binnenkort maar even een stukje rijden :)
 
Het project wordt voor een kleine tijd uitgesteld, ik wil eerst weten of alles recht is, en hiervoor moet ik de motor wel eerst berijden.
Het punt is dat ik de motor nog niet in de verzekering kan gooien, het hoofdkantoor moet eerst mijn aanvraag bekijken en dan beslissen ze of ik in de verzekering mag.

Ik weet dat het allemaal heel raar klinkt, maar ja, dat is nederland he :P
 
Verstandig. :+
Je kunt het spul ook met meetlint/waterpas/touwtje uitlijnen.Waar het omgaat is dat het balhoofd precies haaks staat op het het brugscharnier gedeelte.Dat bepaalt of die recht is.Ga ik er wel van uit dat alle componenten ook recht zijn. O-)
 
Laatst bewerkt:
Verstandig. :+
Je kunt het spul ook met meetlint/waterpas/touwtje uitlijnen.Waar het omgaat is dat het balhoofd precies haaks staat op het het brugscharnier gedeelte.Dat bepaalt of die recht is.Ga ik er wel van uit dat alle componenten ook recht zijn. O-)

Daarom wil ik eerst gaan rijden, dan heb je namelijk de makkelijkste manier om het te meten.
Gewoon zonder handen rijden, en als hij rechtdoor gaat dan is alles nog recht (genoeg) om er fatsoenlijk mee te kunnen rijden en om te bouwen :)
 
Niet om de zwartkijker uit te hangen maar een knik in je velg voorvork zo erstig krom is niet zomaar een schuivertje geweest lijkt mij....... voor dat schuivertje stond er nog iets in de weg denk ik.
Je hebt het balhoofd/frame gecontroleerd op scheurtjes etc.?. Ik zou als eerste een voorvelg scoren en er eens op gaan rijden om te controleren of hij recht is.
Het zou zonde zijn als je hem alvast gaat verbouwen en er geld aan uit gaat geven en later krom blijkt te zijn!.

Gr Jelle


ik kan je uit ervaring vertellen. dit is gewoon een schuiver geweest, niets geraakt (voor zover ik het op dat moment (in het donker) kon zien :P.) bij oprijden snelweg moest ik uitwijken en remmen, en uiteindelijk in nat gras onderuit gegaan. waarschijnlijk heeft er iets in de berm gelegen waar die dus op is geklapt :(

ik hoop wel voor je dat alles nog recht is ja!!
 
Nou ja, iig blij dat je het kan na vertellen!.
Maar of het nu voor, na of tijdens de schuiver iets heeft geraakt maakt idd niet zoveel uit.
Maar dat hij iets heeft geraakt lijkt mij duidelijk!.
Gelukkig was jij het niet zelf maar de motor!.

Gr Jelle
 
inderdaad, beter de motor scheef, dan jij :P
Ik heb trouwens al een achterburg op het oog voor als wel alles recht is :)
Een sssa van een VFR750 :)
201080497.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan