Cbr 600 F2 valt uit tijdens het rijden

Sander78

Die hard MF'er
15 nov 2011
504
0
Alkmaar
Vandaag na z' n 15km rijden viel mijn CBR opeens uit. Ik reed ongeveer 100km/h aangezien ik ging invoegen en opeens had ik geen vermogen meer... Toen hij uitgerold was viel de motor uit en was op geen enkele manier meer aan te krijgen .. Na een minuut of 10 (en een paar keer proberen tussendoor ) wilde hij weer starten en kon ik rustig weer 5 kilometer naar huis rijden.

Ik op het forum zoeken naar soortgelijke problemen en kwam de tankontluchting tegen... Het leek mij sterk dat dit mijn probleem was aangezien ik die pas geleden nog uitgeblazen heb. Toch maar even de reservesleutel mee en wachten tot hij uitvalt...

1km gereden, en hij valt uit.. ik de tankdop open en weer proberen te starten... met geen mogelijkheid aan..

Na een minuut of 5 met de choke vol open startte hij weer ... alleen hij liep overduidelijk niet als normaal, hij begon meer als een chopper te klinken, ik denk dat één of meer cilinders niet mee wilden doen...

Goed, ik omkeren en die paar honderd meter naar huis.. en binnen 100 meter stond ik weer stil. 5 keer achter elkaar wilde hij niet starten, ik de benzinekraan op reserve en hij startte direct, en hij klonk ook weer normaal. Ik heb direct de benzinekraan weer op open gezet en heb de resterende 900 meter zonder problemen naar huis gereden...

Help ;(
 
Tja, dat kan. Je moet gewoon ergens beginnen met checken. Het handigst is om met de brandstofvoorziening te beginnen.
Mijn eerste idee is dat er iets niet lekker gaat met je brandstofvoorziening.
 
Laatst bewerkt:
mijn F2 had hetzelfde probleem (klinkt iig hetzelfde), na heel veel proberen uiteindelijk 4 nieuwe bougies erin gezet en het probleem was over.

de "oude" bougies waren eigenlijk helemaal niet zo oud maar met de nieuwe was het over.

succes!
 
Wat dingetjes stuk voor stuk nalopen... Bougies in ieder geval al gecheckt.. Die zijn goed. Het probleem is alleen dat hij het op het moment weer gewoon doet... Het is zo lastig storing zoeken als hij het gewoon doet ...
 
Het is zo lastig storing zoeken als hij het gewoon doet ...
en helemaal als de berijder niet duidelijk zijn probleem omschrijft. Zo'n 1 keer in de 500 km zekering die eruit klapt, of een hikje, maar niet weten bij welk toerental of gasstand.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor heeft zo'n stelschroef naast de benzinekraan om de toeren/carbs te stellen.. Heb hem stationair een beetje beter afgesteld en heb nog eens een rondje gereden om de oorzaak wat beter vast te kunnen stellen.. Ik heb ruim drie kwartier gereden zonder problemen met een snelheid van 50 - 80 km. Op het eind nog even een stukje vol gas en toen ik een paar seconde rond de 130 reed had ik weer vermogenverlies. Dit keer viel hij alleen niet uit ( misschien door het spelen met die stelschroef ). Ik heb hem aan de kant en in neutraal gezet en heb een paar keer gas gegeven. Ik hoorde de cilinder(s) weer bijkomen en kon weer normaal wegrijden.. Misschien dan toch de bougies ondanks dat deze er perfect uitzien?
 
Neehee, check die benzinetoevoer nou. Is toch al een paar keer genoemd? Het probleem klinkt gewoon als een benzineprobleem. De ene vlotterbak is eerder leeg dan de ander dus dat verklaart waarom de cilinders stuk voor stuk uitvallen.
 
In zo'n benzienekraan zit een membraan ,en wordt geopend door een vacuumslang die van je inlaatspruitstuk komt.misschien is de slang lek.

Het membraan wil ook wel eens blijven plakken.

Ik heb daarom het veertje in de benzienekraan,dat het membraan dicht duwd,eruit gehaald.

Het kan ook gewoon een vervuiling in de aanvoer van de brandstof in het buisje van de normaale stand, van je benzienekraan zijn,aangezien het probleem weg was toen je hem op rezerve zette.
 
Ken deze motoren niet heel goed, maar het is buiten bestwel fris.

Is het niet het bevriezen van je carburateurs? Vooral dat je aangeeft als je meer power vraagt, het zich ook eerder voordoet en het gegeven dat het zichzelf oplost als ie niet loopt (dan ontdooit de boel namelijk weer!)
 
Benzinekraan van de tank gehaald en uit elkaar gehaald. De benzinekraan werkt naar behoren. Ook blijft het membraam niet plakken dus ik heb hrt veertje er in laten zitten... Volgende stap de slangetjes naar de carbs eraf halen en deze controleren op vervuiling of eventuele lekkages
 
Al bij 2 cbr's verholpen dit probleem, het is je benzine pomp, daar zitten contact puntjes in en die zijn ingebrand waardoor je pomp niet goed werkt, er is een revisie setje voor te krijgen.
 
De benzinekraan was het niet, de leidingen zijn ook goed. Toch nieuwe bougies erin gemikt en een flesje forte moto power 1 in de tank gekiept. Gisteren heb ik een slordige 150km gereden waarvan +\- 70 snelweg.. Tot nu toe geen problemen meer gehad..
 
Ik heb dit probleem ook gehad, kwam altijd na het sleutelen als ik de tank weer op de motor zette en de slangetjes aansluitte. Bij het laten zakken van de tank lopen de slangetjes niet altijd even lekker door de geleiders naar beneden en knikken ze...

Heb dit echt 3x gehad en je merkt het zoals TS ook zegt alleen bij snelweg. Er komt niet genoeg benzine in de vlotters bij hoger verbruik en dan valt hij uit en wil niet starten. Na een tijdje wachten zijn de vlotterbakjes weer gevuld en kan je door...

Zit er wel een benzinepomp op een F2? Dacht dat dat vanaf de F3 (na 1993) was correct me if i'm wrong....

volgens mij ook weet ik wel zeker, heb er 1 gehad en die had het zeker niet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan