CBR 600 F3 valt uit in versnelling

25 jan 2022
67
29
Recentelijk veel problemen gehad m.b.t. elektra, eindstand stator, spanningsregelaar en accu kapot. Deze allemaal vervangen 3 weken geleden en daarna niet meer gereden. Wou vandaag even een stukje rijden motor start perfect stationair blijft lopen maar zodra ik in de 1e versnelling schakel valt hij gelijk uit.
Zij standaard is naar gekeken en werkt, lampje van zijstandaard gaat ook uit met inklappen.
Ik heb op advies rond de 4000 toeren gas gegeven en dan vervolgens in de 1 schakelen. tijdens het schakelen poetst die tanden en als ik helemaal doordruk valt die dan ook gelijk weer uit. Ook als ik in de 1e versnelling koppeling intrek rolt die gewoon en als ik de koppeling los laat blokkeert het achterwiel.

Tijdens het wisselen van de stator heb ik enkel de stator kap los gehad om de stator te vervangen en weer terug gemonteerd.
 
Ook ik moet er aan geloven, hoe toevallig ook is i.c.m. stator en spanningsregelaar blijkt het dus mijn zijstandaard sensor te zijn. Ook al deed het lampje het met paperclip wil die wel in de versnelling zonder uit te vallen. Wiel draait zelfs ook op de midden bok. Nu permanent gesoldeerd en geïsoleerd.

wat gebuurt er als je de motor eerst in de eerste versnelling
zet ,koppeling in en daarna motor starten.
Wil die niet starten.
Haal die quickshifter eens los.
Niet meer nodig :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan