CBR 600 F3 vs Yamaha YZF 600 Thundercat

BBX85

Die hard MF'er
24 nov 2006
710
0
Beste medeforummers,

als gevolg van een aantal jammerlijke toestanden is mijn CBR 600 F2 uit 1993 niet meer te gebruiken en ben ik op nieuw aan het kijken naar een nieuwe tweedehands motor. Omdat ik ook deze keer weer een sport/toer motor wil, zit je al snel te kijken in de hoek van de CBR600F, Yamaha YZF 600 Thundercats, Kawasaki ZZR600 (en nu vergeet ik er vast een paar).

Nu beviel mijn F2tje eigenlijk best wel prima, maar ik moet toch eerlijk toegeven dat ik de Thundercats eigenlijk gewoon mooier vind. De ZZR600 valt meteen al af, deze is lelijk }) Ik zit dus een beetje te dubben tussen de katjes en de fjes.

Pluspunten van de CBR is dat deze gewoon maar blijven lopen en praktisch niet stuk te krijgen is. Hoe is dat met de Thundercats gesteld? Hoe is de betrouwbaarheid van deze motoren?

Wat zijn de echte zwakheden van de Thundercat en waar blinkt deze vooral in uit? Zit er echt heel veel verschil tussen de CBR en de Thundercat?

Kortom, kunnen jullie mij er misschien wat meer over vertellen en evt wat ervaringen met mij delen? Wat zouden jullie doen?

Just for the record, de CBR waar ik het over heb, is de CBR600F3, aangezien het budget niet heel veel meer gaat toestaan.

Tenks!

~[edit] En ja, ik heb de search gebruikt, alleen gaat het daar veel meer tussen de Thundercats & de CBR600F4, dus de jongere modellen. Deze zijn voor mij alleen dus te duur :)
 
Laatst bewerkt:
Neeh! niet al helemaal onderaan de pagina staan!

Iemand die hier iets over wil zeggen? :)
 
denk dat het alle twee wel hele fijne motoren zijn. zal eerder een kwestie van smaak en voorkeur zijn denk ik. (yam iets meer op comfort gericht). ben er wel van overtuigd dat in die periode honda wel iets verder stond met zn betrouwbaarheid en afwerking.
 
Heb het ook maar even in de thundercat en cbr600f topic gevraagd. Deze overtuiging Bladelover, waarop is die gebaseerd? ik kan namelijk maar moeilijk wat tests vinden.
 
Heb geen ervaring met een thundercat, alleen met CBR (zie onderschrift)
Erg fijne motor, zeer betrouwbaar, hooguit een keertje spanningsregelaar of nokkenaskettingspanner. Meer dan € 100,- ben je niet kwijt.
Starten en lopen dat ding. Zowel sportief erg goed als toer, ook erg goed. Niet voor niets al dik 25.000 km met een dikke lach op m'n gezicht mee gereden *D
 
Hee,

Ik rijd een thundercat en ben er erg tevreden over.
heb 1 maal op een cbr gereden, kan dus moeilijk een echte goede vergelijking maken welke ik prettiger vind, maar ik vind de thundercat een top fiets.

Ik weet niet naar welk bouwjaar cbr je zit te kijken, maar de oudere modellen hebben geen instel mogelijkheden, de thundercat wel en is dus af te stellen naar toer of sportief gebruik.

Ik heb mn thundercat (bjwr. 2002, vanaf 2003) en inmiddels 49.000 km mee gereden en tot op heden geen problemen er mee gehad.
 
F3 heeft ook instelbare vering hoor


hmm +punt weg, jammer ;)

oke dan het grove geschut, hier een mede thundercatrijder die er al heel wat km's op heeft zitten en voorlopig niet weg gaat doen. Stond afgelopen nr in de Moto73

Moto73 no. 02 2008 Yamaha XZF600R Thundercat van Wilco Junius uit H.I. Ambacht 156.000 km

uiteraard zullen er ook cbr-rijders zijn met veel km's
 
Hey,
Ik rijd zelf een thundercat uit 1997 en ik ben er zeer tevreden over. Laat me eigenlijk nooit in de steek. Ik rijd bij droog weer het hele jaar door en dan heb ik wel eens last dat een van mijn cilinders soort van bevriezen door de kou (ik weet niet of andere tc rijders dat ook hebben). Hij loopt dan nog maar op drie pitten eigenlijk. Ik moet daarbij wel zeggen dat het dan 5 graden of kouder is hoor.
Dus eindconclusie voor mij: ik doe hem hier de deur absoluut niet voor uit! Ik vind het een betrouwbare fiets en elke keer als ik rijd is het gewoon een feest!!!

Succes met je keuze, grtzzz Donderkatje
 
Hey,
Ik rijd zelf een thundercat uit 1997 en ik ben er zeer tevreden over. Laat me eigenlijk nooit in de steek. Ik rijd bij droog weer het hele jaar door en dan heb ik wel eens last dat een van mijn cilinders soort van bevriezen door de kou (ik weet niet of andere tc rijders dat ook hebben). Hij loopt dan nog maar op drie pitten eigenlijk. Ik moet daarbij wel zeggen dat het dan 5 graden of kouder is hoor.
Dus eindconclusie voor mij: ik doe hem hier de deur absoluut niet voor uit! Ik vind het een betrouwbare fiets en elke keer als ik rijd is het gewoon een feest!!!

Succes met je keuze, grtzzz Donderkatje

dat heet carb-izing, treed inderdaad op bij koude vochtige lucht.
gevoel als of de motor wil inhouden, oplossing: 1, niet rijden met deze weersomstandigheden :+ 2, je hebt kitjes om carb-izing tegen te gaan.

meer info te vinden op: www.thundercat.nl
 
Wat zijn de echte zwakheden van de Thundercat en waar blinkt deze vooral in uit?



Heb zelf een thundercat gehad.

- betrouwbaar
- pas na 270 tot 280 km op reserve.
(alleen mijn latere 250'jes doen er nog dik 100 meer)
- comfortabel
- behoorlijk rap. :P

Kan me geen zwakheden voor de geest halen. Wel het gekloot met zo'n spybal alarm... ;(
 
@ McMillen:
Hey tanks! Meestal ga ik voor optie 1 want ik krijg het toch niet aangebibberd als ik op die fiets zit met die kou! Ik wist wel dat er iets voor was, maar verder niet zo meer naar gekeken eigenlijk. Hoop van die motor 'diehards' zaten me vaak wazig aan te kijken als ik over mijn soort van probleem vertelde btw... :+

anyway nogmaals tanks en grtzzz :W
 
Dat kitje is overigens niet meer leverbaar, enige probleem wat ik met mijn thundercat had, was een lege accu (maggie na 10 jaar een keer de geest geven :? )

Oja, en te weinig vermogen op het rechte stuk van Zandvoort, dan komen die 1000 me toch weer voorbij ;(
 
Dat kitje is overigens niet meer leverbaar, enige probleem wat ik met mijn thundercat had, was een lege accu (maggie na 10 jaar een keer de geest geven :? )

Oja, en te weinig vermogen op het rechte stuk van Zandvoort, dan komen die 1000 me toch weer voorbij ;(


Oh wist niet dat deze niet meer leverbaar is.

Niet helemaal eerlijk om een 600 met een 1000 te vergelijken, feit blijft dat de cat een toppie motor is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan