CBR 600 F4 uit 2000 Vonkt niet..

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
36
Provincie Utrecht
Motor wil niet starten.. Ik bedoel start wel maar slaat niet aan.

Even ter info:
Alarmsysteem werkt goed en startonderbreking werkt ook goed
Dodemansknop staat goed
Accu is goed
Alle stekkers zijn aangesloten
alle zekeringen oke

Motor wordt op dit moment verbouwd tot stuntmotor.
Motor liep gewoon goed.

Nu een afsluitklep gemonteerd in de brandstofleiding + 1 gaskabel verwijderd.
Alles funtioneerd prima dus de motor krijgt gewoon brandstof.

Bougies vonken dus niet..
(Ik test dit door de bougie eruit te halen dan de bobine op de bougie te drukken en dan de bougie tegen massa aan houden en vervolgens starten).

Wat kan het zijn dat de bougies (alle vier) niet vonken??



En dan nog een vraag hoe horen de stekkers te zitten onder de tank?
Groene draadje dichts bij het stuur of bruine draadje dichts bij het stuur?

Maakt het nog uit hoe de stekkertjes op je koppelingshendel aangesloten zijn?

en nogmaals:
Wat kan het zijn dat de bougies (alle vier) niet vonken?? :( :(
 
Laatst bewerkt:

Stafford

MF veteraan
9 sep 2004
6.704
1
37
Dordrecht
Dan zou die toch helemaal niks meer moeten doen?
Lampen startmotor brandstofpomp alles werkt alleen geen vonkies..
Dat bedacht ik mij net ook ja |(

Ben net wakker vandaar. Anders even bobines van iemand lenen en die testen. Dan weet je zeker dat ze stuk zijn of dat ze niet aangestuurd worden. Meet anders op de stekker of ze aangestuurd worden.
 

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
36
Provincie Utrecht
ja dat ga ik vanmiddag even doen. Zou alleen niet weten wat ik zou moeten meten.
Wat zeg maar de correcte waarde is.

Ga vanmiddag ook even de service manual downloaden.. Kijken of ik daar wijzer van wordt..
 

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
0
42
Lienden
www.motor-forum.nl
Zekering? Er zitten meer zekeringen dan alleen de hoofdzekering.

Bobines lijkt me stug, aangezien er voor iedere cylinder een aparte bobine is. Zou wel heel toevallig zijn als die alle vier gelijktijdig kapot zijn gegaan. Zelfde geldt voor de bougies zelf.

Is het niet de zekering dan kom je toch al gauw bij een losse stekker, de CDI of de opnemer.

Voor wat die stekker onder de tank betreft... Als je de stekker van de benzineniveau sensor bedoelt (dat oranje lichtje), maakt het weinig uit. Maar bij mij zit de groen voor.
 

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
36
Provincie Utrecht
opnemer?? Misschien heel stom maar ik heb geen idee wat dat is?

Er zit in het zekeringen doosje trouwens ook een zwart soort zekering (deze is niet doorzichtig en dus ook niks aan te zien). Heb ook geen idee waar die voor is..
 

Jello

Die hard MF'er
7 jul 2002
511
0
37
Haarlem
stekker van je koppelingshendel loshalen, en doorverbinden. dit ook bij de zijstandaard schakelaar, dan sluit je deze 2 al uit.

meet ook of er 12v op je bobines komen.

stekkertje van je pickup niet toevallig loshangen ?
 

Switch

Banned User
8 mrt 2003
4.442
0
r
Check even of je je omval schakelaar niet los hebt hangen of op z'n kop terug gemonteerd heb :)
 

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
36
Provincie Utrecht
Wat is nou een pick up of opnemer??

en omvalschakelaar?? Waar zit ie? Of bedoel je die flip sensor die bij een injectie F4 zit? Die zit namelijk nog niet op mijn model (volgens mij..)
 

Jeremy Freestyle

MF veteraan
20 dec 2001
2.732
0
37
www.Stuntshows.nl
klopt tip over sensor zit niet bij carb model.. Die blijven namelijk niet lopen als ze op hun kant liggen.

Als je de stekketjes van je koppeling los hebt hangen moet je die ff doorverbinden.
 

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
36
Provincie Utrecht
Maar wat is nou de pick up of opnemer? Anyone?

Ik ken de pickup alleen maar als de engelse benaming voor de olieaanzuiging..?

Zie eerdere post.. voor waar ik het over heb
 

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
36
Provincie Utrecht
Nee nog niet.. Ben echt tering druk.. ;( Waarschijnlijk kan ik pas morgen weer sleutelen.. |(

Maar ik hoor hier graag suggesties zodat ik dan morgen zoveel mogelijk kan proberen..

Dus vandaar dat ik ook zo benieuwd ben naar die opnemer/ pickup

Dus nogmaals :Z Wie kan mij vertellen wat er nou met die opnemer pickup wordt bedoeld?????

(zie boven)
 
Laatst bewerkt:

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Pick-up/opnemer ken ik als een dingetje dat de werking heeft overgenomen van de vroegere "puntjes"; signaal om te vonken op het juiste moment.
 

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
0
42
Lienden
www.motor-forum.nl
Oke thanks! nu alleen nog weten waar die zit bij mijn motor ;) :?
Krijg vanmiddag de manual dus dat wordt vanavond studeren :Y
Uit Haynes:

Trace the wiring back from the pulse generator, which is mounted in the clutch cover on the right-hand side of the engine, to it's red 2-pin wiring connector above the crankcase and disconnect it.
Dat is de pulsgever voor de ontsteking.
 

Fire Benman

MF'er
25 jun 2006
85
0
Clinge-City
Hmm net te laat.. Das idd de krukaspositiesensor. Maar als de injectors inspuiten valt dat al af.
Je moet eens meten op je bobine. Als dat allemaal goed is, is die kapot.
Je probleem zit duidelijk in de ontsteking en niet in de inspuiting.
 

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
0
42
Lienden
www.motor-forum.nl
Hmm net te laat.. Das idd de krukaspositiesensor. Maar als de injectors inspuiten valt dat al af.
Je moet eens meten op je bobine. Als dat allemaal goed is, is die kapot.
Je probleem zit duidelijk in de ontsteking en niet in de inspuiting.
Een '00 heeft carburateurs en geen injectie. Die sensor stuurt, bij mijn weten, de onsteking aan. In de Haynes manual staat ie ook onder het kopje 'ontsteking'.
 

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
36
Provincie Utrecht
Vanmiddag ga ik de fiets eens even elektronisch ontleden door alles door te meten. En ik heb wel degelijk problemen met de injectie..

Ik heb namelijk een model 1999 2000 en daar zijn nog wel eens problemen met de injectie. Op 10/van de 10 modellen zit er geneens injectie op. gelukkig hebben ze dit vanaf 2001 recht getrokken. ;)

Edit: Nou moe de moddereter was me weer voor..
 

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
36
Provincie Utrecht
En weer een hele zooi doorgemeten en met het werkplaatshandboek erbij bla bla enz. Hij doet het nog steeds niet..

Heb nu een monteur die ik nog vaag ken benaderd om te komen kijken. En als hij niet reageerd post ik op het forum wel een verzoek tot een sleutelgoeroe..

Ik wil namelijk rijden..en ben er klaar mee dat mijn HOK het niet wil doen :X
 

Da Liks

MF veteraan
26 dec 2003
10.724
1
39
Rotterdam
Bezoek site
Vanmiddag ga ik de fiets eens even elektronisch ontleden door alles door te meten. En ik heb wel degelijk problemen met de injectie..

Ik heb namelijk een model 1999 2000 en daar zijn nog wel eens problemen met de injectie. Op 10/van de 10 modellen zit er geneens injectie op. gelukkig hebben ze dit vanaf 2001 recht getrokken. ;)

Edit: Nou moe de moddereter was me weer voor..
daarom heb ik ook een 2002 gekocht :Y
 

hobbyrijder

Rookie
19 jul 2006
4
0
velden
probeer eens andere (nieuwe) bougies, ik heb het zelfde een keer gehad dat deze alle 4 niet deden vonken. ze waren waarschijnlijk vet geslagen door de motor kort te laten lopen met de choke erop. bougie kun je het beste proberen met bougiekabel en dan een startkabel op de schroefdraad van bougie klemmen en de andere kant op de massa van de accu.
succes ermee