CBR 600 F4 uit 2000 Vonkt niet..

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
Provincie Utrecht
Motor wil niet starten.. Ik bedoel start wel maar slaat niet aan.

Even ter info:
Alarmsysteem werkt goed en startonderbreking werkt ook goed
Dodemansknop staat goed
Accu is goed
Alle stekkers zijn aangesloten
alle zekeringen oke

Motor wordt op dit moment verbouwd tot stuntmotor.
Motor liep gewoon goed.

Nu een afsluitklep gemonteerd in de brandstofleiding + 1 gaskabel verwijderd.
Alles funtioneerd prima dus de motor krijgt gewoon brandstof.

Bougies vonken dus niet..
(Ik test dit door de bougie eruit te halen dan de bobine op de bougie te drukken en dan de bougie tegen massa aan houden en vervolgens starten).

Wat kan het zijn dat de bougies (alle vier) niet vonken??



En dan nog een vraag hoe horen de stekkers te zitten onder de tank?
Groene draadje dichts bij het stuur of bruine draadje dichts bij het stuur?

Maakt het nog uit hoe de stekkertjes op je koppelingshendel aangesloten zijn?

en nogmaals:
Wat kan het zijn dat de bougies (alle vier) niet vonken?? :( :(
 
Laatst bewerkt:
Ook nieuwe bougies wil niet werken had ik ook al geprobeerd.

Dus bij deze als iemand met sleutelervaring vanmiddag/ vanavond (ben om +- 16:15 thuis) of dit weekend nog zin en tijd heeft om te helpen heel graag... Misschien zie ik iets over het hoofd en 2 weten altijd meer als 1 toch ;-)

Woon overigens in Leusden (nabij amersfoort)

:W
 
Laatst bewerkt:
CDI unit is het niet, was het alarm wat er voor zorgde dat de bougies niet vonkten dus blijkbaar toch iets niet goed in de startonderbreking.

Maargoed gister alle bougies er weer in. Starten en weer niet aan willen slaan! :(
Vanacht de accu onder de druppellader gezet dus als ik zo thuis kom zit de accu weer helemaal proppievol. Dus hopen dat ik dan een sterkere vonk heb waardoor de motor wel aanslaat... B|
 
CDI unit is het niet, was het alarm wat er voor zorgde dat de bougies niet vonkten dus blijkbaar toch iets niet goed in de startonderbreking.

Maargoed gister alle bougies er weer in. Starten en weer niet aan willen slaan! :(
Vanacht de accu onder de druppellader gezet dus als ik zo thuis kom zit de accu weer helemaal proppievol. Dus hopen dat ik dan een sterkere vonk heb waardoor de motor wel aanslaat... B|

I hate to say i told you so......... _O-
 
Ja maar helaas doet ie het nog steeds niet!!! '(

Ook met propvolle accu niet.
Alarm systeem er compleet uitgehaald om te testen en nog geen vonk!
Er is echt iets heel vreemds met mijn motor.. Vanmiddag voor de verandering weer het één en ander doormeten nu het alarm er tijdelijk uit ligt...
 
Ja maar helaas doet ie het nog steeds niet!!! '(

Ook met propvolle accu niet.
Alarm systeem er compleet uitgehaald om te testen en nog geen vonk!
Er is echt iets heel vreemds met mijn motor.. Vanmiddag voor de verandering weer het één en ander doormeten nu het alarm er tijdelijk uit ligt...
Zou je er niet gewoon es een echte monteur naar laten kijken? :X
 
Graag! Vrijwilligers? Iemand met veel sleutelkennis.

ook bij een bekende motorzaak van mij gevraagd en die waren ook een beetje out-of-options toen ze hoorden wat ik allemaal had gedaan en doorgemeten..

Misschien dat JB 37 (Johan) zin heeft om aankomende Zaterdag te komen buurten?? (mocht het dan nog niet opgelost zijn). Uiteraard met vergoeding voor de diesel/ of benzine
 
Het zal toch niet een van die zeldzame machines zijn waarin (rot-methode) de ontstekingsunit een aard/min-punt heeft op een boutje in frame? Daarop zal gegarandeerd na verloop van tijd rare overgangsweerstand ontstaan en dan komt er geen vonk meer.
Bout eruit, bout+aanhang+boutGAT behandelen met contactreiniger, nat terugsteken.
 
Kijk dat zijn nieuwe dingen *D
Weet dat er 1 boutje zit met een stuk of 3 groene draden eraan (massa) zal die eens los halen en inspuiten met WD40 *D

Kon vanavond maar 10 minuten doormeten want toen begon het alweer te regenen..
Maar als ik morgen even tijd heb en het is droog dan zal ik zeker even het boutje loshalen en inspuiten! Baat het niet dan schaad het niet ;)
 
Bedankt nog voor de tip maar helaas was ook dit niet de oplossing..
Er heeft nu een monteur die ik nog ken uit het verleden gereageerd en ik hoop dat hij mij kan helpen...

Ik hou jullie op de hoogte!

Heb je wel alle kabels die het alarm onderbreekt om tot start onderbreking te komen weer aan elkaar gemaakt? Anders heb je een soort van constante start onderbreker, wel veilig, maar rijden is last......
 
thanks for the offer :} :}

Maar naar jou toe komen is inderdaad een beetje moeilijk ;)

Er komt nu iemand die ik ken de motor vrijdag ophalen en die gaat er dan zondag naar kijken. Helaas wel voor €20,- per uur '( Maar als ie het weer gaat doen heb ik het er welvoor over. Mits het niet meer wordt dan €80,-..

Een echt goede motormonteur moet het probleem toch wel binnen 4 uur kunnen vinden mag ik hopen ;)
 
Nog steeds geen goed nieuws.. Het is denk ik wachten tot de ECU terug is van Carmo..

Toch besloten deze op te sturen om ook de ECU uit te sluiten als probleem.

Hopelijk is de ECU het probleem en kan ik dan eindelijk binnenkort de eerste meters op mijn motortje rijden..

Ga vandaag even de monteur bellen die met mijn motor bezig is en of hij al wat meer weet of enig idee heeft wanneer de ECU weer terug komt.
 
HALELUJA!!! *O* *O* *O* Eindelijk is het probleem gevonden.
Was de antenne van mijn Hiss systeem.

Met het monteren van mijn kroonplaat mijn contactslot met bijbehoorende hiss antenne lichtelijk aangepast waardoor de antenne t.o.v. de oude situatie zo'n 2 a 3 cm verder van de sleutel verwijderd was. Blijkbaar was dit genoeg om het herkennen van de sleutel in de war te gooien en zo dus mijn vonkjes te verbannen..

Ik ben op het moment nog lichtelijk sceptisch maar ik denk echt dat dit het probleem was aangezien de bougies weer vonken als gekken *D *D *D

Fingers crosst dat als ie in elkaar zit bougies er allemaal weer op incl. tank bla bla. Dat de motor eindelijk de buurt weer wakker kan brullen.

HIEPERDEPIEP!!! BROEM BROEM ;) Hou jullie op de hoogte of het dus daadwerkelijk geheel is opgelost..

Raar systeem dat hiss ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan