CBR 600 F4 uit 2000 Vonkt niet..

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
Provincie Utrecht
Motor wil niet starten.. Ik bedoel start wel maar slaat niet aan.

Even ter info:
Alarmsysteem werkt goed en startonderbreking werkt ook goed
Dodemansknop staat goed
Accu is goed
Alle stekkers zijn aangesloten
alle zekeringen oke

Motor wordt op dit moment verbouwd tot stuntmotor.
Motor liep gewoon goed.

Nu een afsluitklep gemonteerd in de brandstofleiding + 1 gaskabel verwijderd.
Alles funtioneerd prima dus de motor krijgt gewoon brandstof.

Bougies vonken dus niet..
(Ik test dit door de bougie eruit te halen dan de bobine op de bougie te drukken en dan de bougie tegen massa aan houden en vervolgens starten).

Wat kan het zijn dat de bougies (alle vier) niet vonken??



En dan nog een vraag hoe horen de stekkers te zitten onder de tank?
Groene draadje dichts bij het stuur of bruine draadje dichts bij het stuur?

Maakt het nog uit hoe de stekkertjes op je koppelingshendel aangesloten zijn?

en nogmaals:
Wat kan het zijn dat de bougies (alle vier) niet vonken?? :( :(
 
Laatst bewerkt:
Zekering? Er zitten meer zekeringen dan alleen de hoofdzekering.

Bobines lijkt me stug, aangezien er voor iedere cylinder een aparte bobine is. Zou wel heel toevallig zijn als die alle vier gelijktijdig kapot zijn gegaan. Zelfde geldt voor de bougies zelf.

Is het niet de zekering dan kom je toch al gauw bij een losse stekker, de CDI of de opnemer.

Voor wat die stekker onder de tank betreft... Als je de stekker van de benzineniveau sensor bedoelt (dat oranje lichtje), maakt het weinig uit. Maar bij mij zit de groen voor.
 
opnemer?? Misschien heel stom maar ik heb geen idee wat dat is?

Er zit in het zekeringen doosje trouwens ook een zwart soort zekering (deze is niet doorzichtig en dus ook niks aan te zien). Heb ook geen idee waar die voor is..
 
stekker van je koppelingshendel loshalen, en doorverbinden. dit ook bij de zijstandaard schakelaar, dan sluit je deze 2 al uit.

meet ook of er 12v op je bobines komen.

stekkertje van je pickup niet toevallig loshangen ?
 
Nee nog niet.. Ben echt tering druk.. ;( Waarschijnlijk kan ik pas morgen weer sleutelen.. |(

Maar ik hoor hier graag suggesties zodat ik dan morgen zoveel mogelijk kan proberen..

Dus vandaar dat ik ook zo benieuwd ben naar die opnemer/ pickup

Dus nogmaals :Z Wie kan mij vertellen wat er nou met die opnemer pickup wordt bedoeld?????

(zie boven)
 
Laatst bewerkt:
Oke thanks! nu alleen nog weten waar die zit bij mijn motor ;) :?
Krijg vanmiddag de manual dus dat wordt vanavond studeren :Y
Uit Haynes:

Trace the wiring back from the pulse generator, which is mounted in the clutch cover on the right-hand side of the engine, to it's red 2-pin wiring connector above the crankcase and disconnect it.

Dat is de pulsgever voor de ontsteking.
 
Hmm net te laat.. Das idd de krukaspositiesensor. Maar als de injectors inspuiten valt dat al af.
Je moet eens meten op je bobine. Als dat allemaal goed is, is die kapot.
Je probleem zit duidelijk in de ontsteking en niet in de inspuiting.
 
Hmm net te laat.. Das idd de krukaspositiesensor. Maar als de injectors inspuiten valt dat al af.
Je moet eens meten op je bobine. Als dat allemaal goed is, is die kapot.
Je probleem zit duidelijk in de ontsteking en niet in de inspuiting.
Een '00 heeft carburateurs en geen injectie. Die sensor stuurt, bij mijn weten, de onsteking aan. In de Haynes manual staat ie ook onder het kopje 'ontsteking'.
 
Vanmiddag ga ik de fiets eens even elektronisch ontleden door alles door te meten. En ik heb wel degelijk problemen met de injectie..

Ik heb namelijk een model 1999 2000 en daar zijn nog wel eens problemen met de injectie. Op 10/van de 10 modellen zit er geneens injectie op. gelukkig hebben ze dit vanaf 2001 recht getrokken. ;)

Edit: Nou moe de moddereter was me weer voor..
 
En weer een hele zooi doorgemeten en met het werkplaatshandboek erbij bla bla enz. Hij doet het nog steeds niet..

Heb nu een monteur die ik nog vaag ken benaderd om te komen kijken. En als hij niet reageerd post ik op het forum wel een verzoek tot een sleutelgoeroe..

Ik wil namelijk rijden..en ben er klaar mee dat mijn HOK het niet wil doen :X
 
Vanmiddag ga ik de fiets eens even elektronisch ontleden door alles door te meten. En ik heb wel degelijk problemen met de injectie..

Ik heb namelijk een model 1999 2000 en daar zijn nog wel eens problemen met de injectie. Op 10/van de 10 modellen zit er geneens injectie op. gelukkig hebben ze dit vanaf 2001 recht getrokken. ;)

Edit: Nou moe de moddereter was me weer voor..
daarom heb ik ook een 2002 gekocht :Y
 
probeer eens andere (nieuwe) bougies, ik heb het zelfde een keer gehad dat deze alle 4 niet deden vonken. ze waren waarschijnlijk vet geslagen door de motor kort te laten lopen met de choke erop. bougie kun je het beste proberen met bougiekabel en dan een startkabel op de schroefdraad van bougie klemmen en de andere kant op de massa van de accu.
succes ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan