CBR 600 of ZX6R?

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Ik was eigenlijk aan het kijken voor een CBR maar ik hoor de laatste tijd hele leuke dingen over de ZX6R.
Iemand die op beide machines heeft gereden en er iets zinnigs over te zeggen heeft? Ik zoek iets rond 1995.
 
Mijn pa heeft een ZX-6R uit 1996. Ik ben helaas nog maar 15, dus ik zit alleen achterop, maar ik vind het geluid van een Kawasaki wel vreselijk :9~ :9~ .
Dit klinkt veel agressiever dan het geluid van een CBR.

Verder suc6 bij het maken van je keuze.
 
Op de Honda gereden, op de Kawa niet, maar ik moet zeggen dat ik de Kawa mooier vind. ( in beeld en in geluid.)
Maar uhm hoeveel wil je uitgeven :?
En wat vind je van bijvoorbeeld een GSXR600 :?
Waarom heb je nu je keus al beperkt tot die 2 :?
Ennuh heb je zelf al op 1 van de 2 gereden :?

Uhm dit helpt niet echt geloof ik.... })
 
Ik kan nog niet rollen in mijn geld :) . Zat zelf een beetje te denken aan rond de fl 12.000,- dus een GSX of R6 wordt een beetje moeilijk dan. Kwam trouwens ook nog een ZX7R tegen voor zo'n 13.000,- maar dit leek me weer een beetje te snel voor mij als ik me rijbewijs net heb heheh.
 
Een ZX7R is wel weer een stuk gaver dan een CBR600 of ZX6R. Ziet er lekker agressief uit, vooral die knalrode versie. Nadeel is alleen dat ie een redelijk hoog gewicht heeft.
 
Momenteel is de zx6r stukkuh beter dan CBR (bron grote 600test in moto73)
Maar omdat we over 2dehands praten dan zou ik toch voor de CBR gaan, aangezien ze een aantal jaren geleden beter waren dan hun concurenten.
Maar meestal is het gewoon een kwestie van smaak, dus Sander kies gewoon de motor die je mooi vind.

 
Bah,honda!
een soort kadett onder de bikes.
Maar ik zou het niet weten,want ik heb altijd 2-takt gereden en nu een R1.
Zo'n cbr600 vind ik meer iets voor vrouwen en zo'n zx is gewoon bruter!
Helaas zullen ze 2e hands ook zo behandeld zijn.)-;
 
Toch is het zo dat je traditioneel op een Honda heel makkelijk wegrijdt. Zeker als eerste motor geen slechte optie.
 

Volgens de laatste test in MOTOR is de ZX-6 de beste koop. Daarbij zuipt de Honda als een Kameel die net na drie weken uit de droogste woestijn komt. En met deze benzine prijzen..... ;(
 
Een ZX7R is wel weer een stuk gaver dan een CBR600 of ZX6R. Ziet er lekker agressief uit, vooral die knalrode versie. Nadeel is alleen dat ie een redelijk hoog gewicht heeft.

hihi...thanx man :]

nu kan ik weer rustig slapen :z
 
Toch is het zo dat je traditioneel op een Honda heel makkelijk wegrijdt. Zeker als eerste motor geen slechte optie.
ok,is misschien zo,maar dan wel je haar laten groeien.Liefst een staart onder je helm vandaan.
Nee ik zou eerder de zx kiezen,omdat die gewoon anders is dan al die cbr'en.
Ik rij ook niet op een standaard R1,die van mij is ook speciaal.
 
Op 2001-07-02 21:29, schreef MartijnL:
Toch is het zo dat je traditioneel op een Honda heel makkelijk wegrijdt. Zeker als eerste motor geen slechte optie.
ok,is misschien zo,maar dan wel je haar laten groeien.Liefst een staart onder je helm vandaan.
Nee ik zou eerder de zx kiezen,omdat die gewoon anders is dan al die cbr'en.
Ik rij ook niet op een standaard R1,die van mij is ook speciaal.
Jij bent echt bezig vrienden hier te maken :j
Ik rijd ook CBR en ben er super blij mee, ik ben echt gegroeid met dat ding.
Rijd pas 5 maanden en ik kan heel goed meekomen, met de rest die al veel langer rijd.
CBR is gewoon opstappen en wegrijden.
En over 10 in het dozijn gesproken, momenteel zie ik alleen maar R1 en R6jes rijden. Meeste nog van die Safelease gevallen ook *D
Dus als jij CBR vergelijkt met een kadett omdat iedereen zo'n ding rijd, waar wil jij je motor dan mee vergelijken? Opel astra zeker })
 
Op 2001-07-03 12:58, schreef J.W:
Op 2001-07-03 00:31, schreef porky:
Ik rij ook niet op een standaard R1,die van mij is ook speciaal.
Jij bent echt bezig vrienden hier te maken :j
CBR is gewoon opstappen en wegrijden.
En over 10 in het dozijn gesproken, momenteel zie ik alleen maar R1 en R6jes rijden. Meeste nog van die Safelease gevallen ook *D

Lezen J.W.... porky heeft een NIET standaard R1...
Tweede puntje, mijn R1 is helemaal maar dan ook helemaal door mijzelf betaald. ( geen cent voor geleend.)
Derde puntje... ( zeg je zelf ook.) een CBR is een gewoon opstappen en wegrijden fiets, van de R1 en R6 kan je zeggen wat je wil, maar dat zijn zeker geen "beginners"-fietsen.
Ten vierde.. iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maak je niet zo druk als iemand iets minder positiefs over de CBR zegt...

Zoveel personen, zoveel meningen, zoveel smaken. DUS, Laat je niet zo opnaaien....

ps plaats je icoontje maar weer }) }) }) })
 
Jajaja ik zal er maar over op houden :(
Maar word er doodmoe van al dat gefit en vooral op CBR.
Maar ik zal voortaan tot 10 tellen. :+

 
Nee, dat klopt.
Er was inderdaad geen R6 in 95, dat 95 , daar had ik natuurlijk weer overeen gelezen.

Als we het gaan hebben over een CBR600 of ZX6 uit 95, dat is de CBR absoluut beter.
Heb thuis nog een zeer uitgebreidde test liggen van dat jaar tussen de verschillende 600.
 

Ik zou voor de Honda gaan. Heb zelf een CBR600 uit 1995 gereden (dus met ram-air) en die voldeed heel prima. Niks op aan te merken dus. Rij nu een ZX-6R uit 2000 en het is logisch dat deze nog wat beter rijdt. Iets meer vermogen, ietsje lichter en met een nog wat stijver frame. Kawa's hebben inderdaad een heel eigen geluid, veel bruusker dan de Honda. Echter pas sinds model 1998 staat de ZX-6R qua handelbaarheid op gelijke hoogte met de CBR en zou het eigenzinnigere motorkarakter dus de doorslag kunnen geven. De modellen daarvoor hebben een duidelijk minpunt, namelijk de voorvering. Deze geeft te weinig feedback en da's vooral lastig als je met hoge snelheid een bocht nadert en in de ankers gaat. Dan gaat de neus 'zoeken'. Ook qua bediening en afwerking staat een CBR600 op eenzame hoogte. Misschien saai, maar wel zeldzaam goed.
Misschien is een Yamaha YZF Thundercat van 1996 een goed alternatief. Iets meer karakter, perfecte remmen en dat voor nagenoeg dezelfde prijs. Suc6 met je zoektocht.
 
ff een opmerking over de beginnerbikes mijn eerste fiets is een honda cbr 1000f met laser pijpen...gewoon 140 pk..en dat gaat ook...dus ik zou niet weten waarom je niet een zx7r moet kopen... :P

beide fietsen hebben nadelen en voordelen...

nadeel:

onder de 8.000tpm gebeurt er helemaal niks als je aan de kraan gaat hangen! of tewel je kan ze hieronder lekker lui rijden tis bijna :z (zal ik wel weer commentaar op krijgen maargoed.)

boven de 8.000tpm krijg je een schop in je rug...tot aan 13.000tpm... :) en dat is lol...

DE PRIJS: 2e hands blijven die dingen duur, zijn ze duur, en zullen ze ook niet goedkoper worden...vooral die 600tjes!!! 3 a 4 jaar oud, kosten ze gewoon nog ff 17 rooitjes bij de dealer...

voordeel:

het gewicht, je kan fantastisch smijten met die bikes..vooral in snelle links rechts bochten... :] :} :} *D

die bikes van een paar jaar oud hangen allemaal ronde 100/110 pk en op een gewicht van 170 kg geeft dat leuke effecten...

wat het moet worden.... honda zijn easy rider bikes...zijn snel, soepel en betrouwbaar, kawa is rauw,sportief,en snel, ik zou zeggen rij ze alle 2, en neem wat je lekker vindt...

en laat je niet beinvloeden door mensen die zelf een kawa of honda hebben, omdat ie gekozen hebben wat het beste bij hun past... NO offense voor die personen!! *D
 

Op de vraag: CBR of ZXR antwoord ik:

TEN ALLENTIJDEN DE ZXR, SUPER GAAF }) :9~

Gooi er een micron pijp aan en dan laten bulderen! Een maat van me heeft een ZX6 met een micron, aanradertje.
Daarbij is de ZX6 nog eens een snel gemeen monster en de CBR heeft natuulijk nogsteeds het Kadett imago.

 

Ik heb ook niet gezegd dat een Kadett niet vooruit wil of minder goed is!
De CBR heeft alleen dat imago.
 
Ik zou voor een ZX6R gaan. Die huil boven de 10.000 rpm (air-box) is echt onwijs gaaf! Kouwe rillingen.

Hoef je je om het geld niet druk te maken, kies dan voor een lime groene ZX6R! Mooooooi! :} :]

[ Dit Bericht is bewerkt door: Bernie op 2001-07-12 22:24 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan