CBR 600 RR start problemen

MotoEshn

Rookie
15 sep 2022
1
0
Beste Leden,

Ik rij al 8 jaar op mijn trouwe Honda CBR 600 RR uit 2003. Geen grote problemen mee gehad, behalve een paar accu´s moeten vervangen en een keer de spanningsregelaar (ongeveer 4 a 5 jaar geleden).

Vandaag wilde ik mijn motor starten en toen ik deze op contact zette gebeurde er helemaal niks, geen lampjes op het dashboard, de lampen van de motor zelf gingen niet aan en de brandstofpomp ook niet. mijn vermoeden was dat de accu was overleden welke ik er dit jaar zelf in heb gezet omdat ik daarna nauwelijks heb gereden. draagbare accustarter aan de accu gekoppeld en alles werkte weer lampen, brandstofpomp etc. toen de motor gestart maar na heel even lopen viel de motor weer uit, dasboard etc. allemaal weer donker. nog een keer hetzelfde gedaan en de motor liep weer, toen ik de accustarter van de accu haalde viel de motor direct uit.
Accu uit de motor gehaald en aan de lader gelegd, deze sprint heel even op charging en daarna op full.

Wat kan de oorzaak zijn dat de motor niet op contact gaat zonder accustarter en uitvalt na heel even lopen? is dit weer de spanningsregelaar?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan