CBR 600 Streetfighter project

Mike80

Rookie
17 mei 2021
13
5
2 weken geleden een CBR 600 gekocht om te verbouwen tot streetfighter. Motor heb ik niet lopend gekocht, deze had 2 jaar stil gestaan, in de hoop dat het een quick fix zij zijn. Maar helaas niets is minder waar. Er is water in het blok gekomen, hierdoor 1 zuiger vast geroest.

Ondertussen het blok wel weer gangbaar gekregen nadat ik de kop eraf had gehaald. Maar de cilinder wand is wel iets aangetast en ik vindt een pakkingset best duur in verhouden met de aanschaf van een 2de hands blok!

Nu ben ik benieuwd welke blokken er nog meer onder een cbr 600 pc25 zouden passen? 20210503_161328.jpg20210504_105732.jpg
 
slechte basis voor en streetfighter. frame is ugly as hell, helemaal niet gemaakt om mooi zichtbaar te zijn. niet voor niets zie je er niks van en steekt het volledig achter plastiek.
 
Oké!? Jammer om te lezen dat ook hier direct weer wat wordt afgezeikt. En dat is ook een persoonlijke mening.
Maar ik houd wel van een uitdaging!
 
Ik vind het juist vanwege het niet vaak toegepaste model erg interresant en ben dan ook zeer benieuwd naar je plannen en hoop dat je de moeite wil blijven doen het hier allemaal te posten,
Heerlijk gelul, geouwehoer en plezier met en over motorfietsen :Y :Y :Y
 
Niks mis met een beetje uitdaging, maar inderdaad er zijn modellen die makkelijker mooi zijn te maken. Ik heb helaas geen suggesties voor een ander blok, maar gezien er nogal wat van verkocht zijn zou ik het gewoon bij een 600 houden persoonlijk.
 
ik heb alleen deze foto waar de bike zonder mij stuntend erop staat. :P gewoon lekker gaan bouwen en maken wat je zelf leuk vind....... en iedereen heeft er sowieso een mening over, niet door laten ontmoedigen.

ps, hij zag er hier al een beetje afgeragd uit door al het gestunt. ;)

Afbeelding 11187027.jpg
 
Deze is toch wel redelijk gelukt vind ik..
 

Bijlagen

  • ff78ffb8264ce4c939b15b33eb74217b--honda-motorcycles-custom-motorcycles.jpg
    ff78ffb8264ce4c939b15b33eb74217b--honda-motorcycles-custom-motorcycles.jpg
    125 KB · Weergaven: 136
Ik weet nog ergens eentje liggen die omgebouwd is naar streetfighter, dan een turbo kreeg en nu tot crosser is omgebouwd met oa de voorzijde van een XR600. Met alles is fun te hebben.
 
Weet 1 van jullie toevallig of de pakkingset van een f4 gelijk is aan die van een f2? Ik kan wel zien dat de kleppendeksel pakking anders is maar de rest vraag ik me af? 🤔
 
Gewoon lekker bouwen man! Je bouwt hem toch om er zelf plezier van te hebben?
Ik heb vorige zomer mijn CBR600F PC19 uitgekleed, en stuur ombouw gedaan, zal ook niet iedereen mooi vinden, maar ik heb hem dan ook niet voor de sier :P
 

Bijlagen

  • cbr.jpg
    cbr.jpg
    279,7 KB · Weergaven: 77
Heb zelf een ZZR600 staan van '92. Ook niet de meest geschikte maar ga toch ook eens kijken wat ik daarvan kan maken...
Laat je lekker inspireren en maak wat je leuk lijkt! 👍🏻
 
Kleuren combinatie is alles!

De meeste 'onhandige' basisfietsen, kunnen ook hele dikke projecten worden, zolang de kleuren combinatie maar klopt.
 
Dat ziet er goed uit!
Heb ondertussen zelf een andere gekocht.
Hier is het blok nog goed van en nu ook rijdbaar.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210627-122013_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20210627-122013_Marktplaats.jpg
    118,4 KB · Weergaven: 48
Terug
Bovenaan Onderaan