CBR-600 voor beginnend circuitrijder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fazerman

Ex-ZAC#167
28 feb 2002
5.246
614
Nieuwerkerk a/d IJssel
Voorlopig laatste kans op het hele spul voor een mooie prijs !!
(reden zie eindpost pag. 5 !)

:W :W :W
Voor de mensen die niet op zoek zijn naar een leuk geprijsde motor of schrikken van de termen circuitrijden en Zomeravondcompetitie jullie horen niet tot mijn doelgroep en verspillen je tijd hier :+

Voor de mensen wiens aandacht ik nu nog heb *O* volgt hier het complete verhaal :
Ik heb in de aanbieding mijn CBR600 uit 1995 (PC-31) met 26500km op de klok.
Omdat ik het financieel niet lonend vind om mijn nu nog redelijk standaard CBR nog verder richting circuit om te bouwen wou ik eens de interesse peilen om hem in huidige trim met alles wat ik er van heb liggen in één keer (liefst snel :) ) te verkopen.
Circuitrijden wil ik wel blijven doen :9~ maar als ik deze verder ga modificeren haal ik de kosten voor bijv, een dure verings-ombouw, race clipons, snelgas, stuurdemper, andere vertanding/lichte ketting etc... er later bij verkoop nooit meer uit |(
Daarnaast word hij door de diverse bovenstaande genoemde aanpassingen op straat ook niet echt comfortabeler te rijden....

De motor is momenteel dus in “straat/circuit-uitvoering” maar is met alle aanwezige standaard delen ook in een zaterdagje tijd helemaal naar volledig standaard-uitvoering terug te bouwen.
Er zit dus ook gewoon kenteken op en wegenbelasting en verzekering worden momenteel gewoon betaald, proefritje op deze “racer” dus geen probleem...
Ik heb hem zelf nu ruim 2 jaar in bezit en er ongeveer 4000km bijgezet, een dag of 20 circuit (o.a. Zomeravond competitie) en wat straat kilometers.
Mijn gebrekkige rondetijden zijn meer een teken van mijn onkunde als van de staat van de CBR :P , die kan veel meer en is door mij amper op de proef gesteld, kan nog jaren mee op straat of circuit, bijna “bullit-proof” die CBR’s :Y
Ga zelf toch voor iets nieuwer zonder kenteken (samen rijden met mijn vrouwtje waar ik eigenlijk dat kenteken voor wou is de afgelopen twee jaar al 1 keer gebeurt ;( , kids… ;) ) als ik hem kan verkopen voor de juiste prijs, anders blijf ik er gewoon lekker op :]

De motor is voorzien van volgende aanpassingen t.o.v. standaard :
-Racekuip en zitje,
-Double bubble ruitje (Fabbri),
-Stalen remleidingen voor,
-Wilbers progressieve voorveren,
-Veervoorspanning-verstellers,
-Rem/schakelsetje, ongeveer 4 cm hoger als standaard en iets naar achter (meer grondspeling)
-Std. uitlaat omhoog gewerkt d.m.v. verdraaiing en zelfgemaakte uitlaat-ophangbeugel (meer grondspeling+met transponderclip).
-K&N luchtfilter, gasveren/naaldstand aangepast, afgesteld op testbank (MotorXtra)
-Koni 2615 progressief geveerde achterschokbreker,
(nieuw gekocht als goedkoop alternatief voor dure race-vering).
-Michelin Pilot Power’s 3 circuitdagen oud ( 13sessies, < 450km)
-Scooterkoplampjes en platte knippers voor,
-Standaard achterlicht zichtbaar in racekont,
-Standaard spiegels, paar krasjes
-Losse beugel met nummerplaat (met MF sticker !) en knippers achter,
-Aansluiting Optimate druppellader.
-Ombouwtijd straat/circuit (nummerplaat/spiegels/afplakken lichten)10 minuten !
full


Wat is er allemaal nog los bij :
-Al het originele kuipwerk (kleur zie foto hieronder), hier en daar lichte gebruiks krasjes, geen schuif-schade of scheuren, allemaal heel en redelijk netjes !
-Originele tank, paar lichte gebruiks krasjes
-Originele voorspatbord
-Originele Kuipruitje, lichte gebruiks krasjes
-Binnen-kuipdelen
-Middenbok
-Koplamp
-Zadel
-Passagiersstepjes
-Passagiershandgreep
-Achterspatbord+knippers
-bevestigingsmateriaal voor al het bovenstaande
-Setje extra remschijven (1 moet gericht/geslepen worden, andere is ok)
-Orginele schokbreker (heeft de beste tijd gehad...)
-Originele gasveren,
-Vast nog wel wat klein spul wat er standaard op zit en ik nu vergeten ben maar wel bij de rest op zolder ligt…
-Werkplaatshandboek, evt. ook een digitale copie
-Div. uitdraaien testbank
-Losse tailriser (vond ik te nerveus zonder stuurdemper)
-Setje Michelin Pilot Road (zaten erop bij aankoop en gelijk vervangen door “race-rubber”, alleen op straat gebruikt, zat profiel )
-Setje Metzeler Rensport (5 circuitdagen gebruikt, zat profiel voor straat)
-Pirelli Diablo voorband (5 circuitdagen gebruikt, zat profiel voor straat)
-Nw. Olie filter + 4 ltr. Gastrol 10W60 zit er in per 4/11/2006
-Setjes half versleten remblokken V+A, nog goed voor duizenden straat km’s
-Paar spuitbussen met restjes lak voor de racekuip

Staat van onderhoud :
Technisch helemaal in orde, regelmatig onderhoud aantoonbaar d.m.v. de meeste rekeningen en aanwezige vervangen onderdelen.
-Elke 1000 km nw. Olie+filter (staat al weer klaar, zie boven) is er 4/11/2006 ingegaan !
-Accu net nieuw 7/2006
-Remblokken voor, Performance Friction, dit voorjaar vervangen 6 dagen circuit gebruikt
-Voorvork oliekeerringen+olie, dit voorjaar vervangen 6 dagen circuit gebruikt
-Voorremklauwen van de winter gereviseerd, alle rubbers en versleten pennen vervangen.
-Nokkenaskettingspanner ongeveer 2500km geleden vervangen (CBR-kwaaltje)
-Ketting en tandwielen gaan nog wel even mee
-Alle standaard bevestigingspunten zijn nog op de motor aanwezig en kabelboom is ook gewoon standaard dus probleemloze terugbouw naar std. mogelijk

Is het dan al goud wat er blinkt :? :+
Nee hoor, er zijn ook een paar kleine aandachtspuntjes en wel zo eerlijk om ze maar gelijk te vermelden, scheelt bovendien misschien teleurstelling van twee kanten.
Aandachtspuntjes :
- deTellerset, het knopje van de dagteller is afgebroken en het rubbertje gescheurd tijdens montage van de scooterlampjes :( |(
Er zit nu een afgezaagde spijker in, hij gaat tot nu toe met wat geklooi telkens wel op 0000 maar moet eigenlijk nogmaals uit elkaar om een nieuw rubbertje te monteren en te kijken of er nog wat aan te fine-tunen valt zodat het wat beter werkt.
Bovendien overdrijft volgens de testbank de snelheidsmeter zwaar, heb je niet echt last van in de praktijk maar hoort niet (vallen de bonnen wel weer mee :+ )
Heb inmiddels een extra tellerset gescoord die helemaal goed zou zijn, weliswaar met 36.000 op de klok maar ga kijken of ik er één werkende met goede KM-stand van kan maken, mooi klusje voor een regenachtige dag.
-Het zekeringklepje van de standaard bovenkuip is kwijtgeraakt , nieuwe is iets van 31 Euro maar vond ik zonde om te kopen en dan op zolder bij de rest te leggen. 9/11/2006, nw. besteld !
-Standaard uitlaat is dus een beetje gemodificeert en niet helemaal netjes meer, even schuren en spuiten, een nette tweedehands is ook maar iets van € 50,= en de meeste willen op straat sowieso toch een andere pijp erop...
-Spuitwerk op de racekuip (voor) laat op de plekken waar (andere) racenummers of afplakband heeft gezeten een beetje los, iets te weinig hechting/geschuurd :( |(
-Het is een Duitse import, niets boeiends maar geen 25KW mogelijk denk ik :?
Op de tellerset na met wat aandacht of een klein beetje geld allemaal dus snel op te lossen en/of niks vitaals, de motor rijdt niks minder door deze “gebreken”.
E.e.a. wil ik ook (deels) zelf nog wel oplossen/regelen voor aflevering maar dat hangt ook een beetje van de onderhandelingen/verkoopprijs af...
De motor is verder technisch gewoon goed en heeft behalve met de oude accu (die dus ook gelijk vervangen is) geen klap verkeerd gegeven.

Dan nu de vraagprijs; € 3450,= lijkt mij een mooi punt om de onderhandelingen te beginnen voor het hele spul :?
Motivatie : Een mooie PC-31 op bijv. Marktplaats doet deze vraagprijs ook ongeveer, de mijne is met de iets mindere standaard lakset en de paar kleine aandachtspuntjes misschien een paar honderd minder waard maar ter compensatie zit er dan wel weer erg veel extra aan en bij.

Voor een straatrijder zijn de racespullen en bandensets misschien overbodige extra’s en weer snel te verpatsen voor een paar honderd euro (denk dat alleen de racekuipset met tank en spatbord en banden al snel 400 euries oplevert) en dan hou je een leuke en goede CBR voor een mooie prijs over.

Een beginnend circuitrijder heeft er een betrouwbare en makkelijk rijdende racer met kenteken aan waar je leuk wat ervaring mee op kan doen, in de handen van de juiste stuurman nog steeds een niet te onderschatten fiets !
En bij een missertje zijn er zat tweedehands onderdelen voor normale prijzen te koop, eventueel kan je ook al het std. spul los verkopen (complete standaard lakset is ook snel een paar honderd euries) zodat de motor zelf uiteindelijk nog een beetje schappelijke prijs is voor een racer met kenteken.

Nou, beter kon ik het niet omschrijven, wel korter :+
Hieronder volgen nog wat foto's ;)
 
Laatst bewerkt:
full

Het meeste standaard-spul wat je op deze foto ziet zit erbij en hij is dus in deze staat terug te bouwen!
Is er bij mij gelijk na aankoop afgegaan en op zolder bewaard.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal erg goed uit! Maar ik moet qua financien nog even een seizoen wachten helaas '( . Succes met de verkoop!
 
Is het voor jou niet handiger om hem terug te bouwen naar volledig straat en alle racedelen zelf los te verkopen :? . Scheelt nogal in de opbrengst denk ik €€€€
 
Is het voor jou niet handiger om hem terug te bouwen naar volledig straat en alle racedelen zelf los te verkopen :? . Scheelt nogal in de opbrengst denk ik €€€€

Niet handiger, tijd is kostbaar sinds we een echt gezinnetje hebben, zeker te weten wel financieel wat gunstiger maar als iemand mij snel de prijs die ik in gedachten heb wil geven is het mij goed :Y
Ik wil er dus het liefst gewoon snel vanaf om "mijn handen weer vrij te hebben", er staat op het moment ook wel hier en daar wat leuks te koop, vandaar })
Heb voor mezelf een bedrag aan afschrijving in gedachten t.o.v. het aankoopbedrag van de motor, de extra race-spullen dienen een beetje ter compensatie van het uiterlijk (wat zeker niet slecht is maar ook niet 100%)en de kleine minpuntjes.
Ik zie het racespul dan maar als hobby en dat mag wat kosten ;) :?
Kan ook voor alles de hoofdprijs gaan vragen maar dan zit ik er over een half jaar nog mee, niet mijn idee van verkopen, dan maar even door de zure appel heen ;)
 
Laatst bewerkt:
moet zeggen dat je iig een goed verhaal hebt!!

Dat schept al vertrouwen! :Y

Succes met de verkoop!!
Goed of lang :? :9
Heb het verhaal eigenlijk gemaakt zodat mensen precies weten wat ze kunnen verwachten als ze echt interesse hebben, niks minder, misschien wel meer :+
Kost in eerste instantie wel tijd maar bespaart uiteindelijk waarschijnlijk een hoop gezeur, tijd en teleurstelling van 2 kanten en je kan mekaar ook recht in het gezicht aankijken als je elkaar tegen komt, vind ik persoonlijk erg belangrijk !
Kreeg toen ik mijn vorige CBR verkocht van de koper (CBRené, nu Renegade) ook al te horen dat ik (in veel dingen (te?) eerlijk ben en goed van vertrouwen, zal mijn opvoeding wel zijn, ben er iig zeker niet de persoon naar om mensen willens en wetens te naaien !
Thanks !
 
Weinig motorrijders met circuit circuitaspiraties hier :?
En het is maar een vraagprijs hè, je kunt er toch ook echt een leuke straatfiets of gekentekende racer "voor een net bedrag" aan overhouden :Y
Reden dat ik hem zelf nog niet naar standaard straatuitvoering terug(ge)bouw(t) heb en op die manier te koop heb gezet zijn de geplande ZAC-races in Augustus en September, beetje onhandig om hem 3 keer om te bouwen in twee maanden tijd.

Wie maakt me los, er staat veel leuk racespul te koop op het moment :9~

Misschien toch meer potentiële klanten in ZAC/KNMV-cup sectie :?
 
Laatst bewerkt:
kvind het een mooi en eerlijk verkoopverhaal, complimenten daarvoor, ik zit ook te denken aan een circuitfiets, maar helaas heb ik er nu de centen niet voor...

volgend jaar waarschijnlijk... (maar daar heb jij geen kl*te aan)

succ6 met de verkoop...
 
2004 CBR600RR circuitracer zonder kenteken inruilen?!

Ik heb ook een cbr racert (pc25) met orginele spul en kuipen erbij . En als ik een andere motor wil zou ik graag een RR willen. Misschien als het niks wordt met Fazert, kunnen we misschien eens babbelen . Alhoewel mijn bedoeling was het seizoen uit te rijden met deze brommer.

Alleen in racetrim mag ie absoluut niet op de weg, enne flink dagje werken om hem terug om te bouwen. Maar met een paar oplossingen is dat wellicht mogelijk.
 
Ik heb ook een cbr racert (pc25) met orginele spul en kuipen erbij . En als ik een andere motor wil zou ik graag een RR willen. Misschien als het niks wordt met Fazert, kunnen we misschien eens babbelen . Alhoewel mijn bedoeling was het seizoen uit te rijden met deze brommer.

Alleen in racetrim mag ie absoluut niet op de weg, enne flink dagje werken om hem terug om te bouwen. Maar met een paar oplossingen is dat wellicht mogelijk.


Stuur me 'ns een meel!
 
2004 CBR600RR circuitracer zonder kenteken inruilen?!
Die fiets van motorsportschoolHolland toch :?
Denk dat we daar financieel niet uit gaan komen, ik wil wel :9~ maar de "penningmeesteres" zal daar niet aan mee willen werken denk ik :X
Heb volgens mij dezelfde fiets al eens eerder te koop aangeboden gekregen door Peter den H toen ie er mee bij Hans Knoppers was :)
Anyway, misschien is het idd iets voor HondaStefan, mijn zegen hebben jullie :9
 
Weinig motorrijders met circuit circuitaspiraties hier :?
En het is maar een vraagprijs hè, je kunt er toch ook echt een leuke straatfiets of gekentekende racer "voor een net bedrag" aan overhouden :Y
Reden dat ik hem zelf nog niet naar standaard straatuitvoering terug(ge)bouw(t) heb en op die manier te koop heb gezet zijn de geplande ZAC-races in Augustus en September, beetje onhandig om hem 3 keer om te bouwen in twee maanden tijd.

Wie maakt me los, er staat veel leuk racespul te koop op het moment :9~

Misschien toch meer potentiële klanten in ZAC/KNMV-cup sectie :?
Aspiraties zat... Geld ontbreekt... :N

Heb al twee motoren achter het huis staan. En die circuitdagen (+ alles eromheen zoals reis, banden, benzine, etc.) zijn ook niet bepaald gratis. '(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan